Hadas Parush/Flash90

שקד: "אם בממשלה לא יוסכם על ריבונות תוך חודש – אין לה זכות קיום"

בכירת ימינה נגד נתניהו: "אני קוראת לראש הממשלה, שלא יעשה שום הסכם עם כחול-לבן מבלי שיהיה ברור חד משמעית , שאנחנו מחילים ריבונות, בלי ווטו, בלי תמיכות של מדינות כאלה או אחרות". עוד הוסיפה: "אין לנו שום כוונה לשבת בממשלת שמאל תחת נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ איילת שקד מ'ימינה' אומרת הערב (רביעי) כי "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות תוך חודש בלי תנאים אין לה זכות קיום. לממשלה שתקום אין זכות קיום בלי להחיל ריבונות על יהודה ושומרון וביקעת הירדן". לדבריו, "אני קוראת לראש הממשלה, אני בטוחה גם שכך ינהג, שלא יעשה שום הסכם עם כחול-לבן מבלי שיהיה ברור חד משמעית, שאנחנו מחילים ריבונות, בלי ווטו, בלי תמיכות של מדינות כאלה או אחרות".

לדבריה, "אם יש אישור לרוה"מ מהממשל האמריקאי להחיל ריבונות בחודשיים הקרובים, חייבים לעשות את זה עכשיו". עוד הוסיפה כי, "אנחנו יודעים שהממשל האמריקאי רוצה שנעשה את הצעד הזה ואנחנו יודעים שהחלון הזדמנויות לסיפוח הוא בחודש – חודשיים הקרובים. הנשיא טראפ נמצא לפני בחירות, אנחנו לא יודעים מה יהיה אחרי בחירות ובהחלט צריך לנצל את החודש- חודשיים הקרובים כדי להחיל את הריבונות". 

שקד התייחסה למתיחות מול הליכוד ואמרה כי "לאורך השנה וחצי האחרונות התנהלנו כגוש הימין ותמכנו בנתניהו , ההסכמה הייתה שגם אם תהיה ממשלת אחדות המחנה כולו הולך ביחד. כרגע הליכוד מרכז את מירב המאמצים מול כחול לבן ומולנו לא מתנהלים. לפני שהליכוד חותם הסכם עם כחול לבן, הוא צריך קודם לעגן את ההסכמים בתוך הגוש. זו הייתה ההתחייבות של רוה"מ ואני מקווה שיעמוד בזה". 

"לפי מה שאנו שומעים, לתת גם את משרד הבטחון, המשפטים והתקשורת לגוש השמאל, זה תשלום כבד מאוד. במשרד המשפטים , יש המון נושאים חוץ מחקיקה,  כמו מינוי שופטים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, זו תהיה פגיעה קשה בכל העבודה שלנו ובכל המאמץ שלנו להסדרת ההתיישבות". היא הוסיפה כי, "אין לנו שום כוונה לשבת בממשלת שמאל תחת נתניהו. ממשלת אחדות צריך שיהיה מקום לימין ולערכים של הימין". 

על היחסים בין נתניהו לבנט אמר כי "ראש הממשלה ושר הבטחון בסה"כ יודעים לעבוד ביחד. היה ויכוח גדול מאוד בתוך הממשלה, מול משרד הבריאות על כמות הבדיקות. רה"מ הכריע בסוגיה הזו ונתן הוראה למשרד הבריאות להגיע ל-30,000 בדיקות ביום. החזרת המשק לפעילות צריך להיות מלווה בעשרות אלפי בדיקות ביום. כמו בסינגפור וטיוואן. למשרד הבטחון יש יכולות אדירות וצריך לרתום את משרד הבטחון. אנחנו במלחמה ובמלחמה צריך לרתום את משרד הבטחון פשוט כי להם  יש את היכולת". 

היא תקפה את המינויים הצפויים בממשלת אחדות, בהם עמיר פרץ ואבי ניסנקורן: "מבחינתנו לתת את משרד הכלכלה ומשרד המשפטים לראשי ההסתדרות- זה לא עובר לנו אידיאולוגית בגרון.  אני כשרת משפטים, הכנתי תקנות שקיפות על ההסתדרות וזה היה צעד חשוב לי , לא יכולתי לחתום כי כבר נכנסנו לבחירות, אוחנה לא יכול לחתום כי זו ממשלת מעבר והשר הבא יצטרך לחתום עליהן. קשה לי להאמין שאם יו"ר ההסתדרות ישב על הכיסא הזה, הוא יחתום על התקנות הללו. זו דוגמא קטנה". 

"אנחנו בימינה, אנשי הימין הליברלי, מתנגדים לכוח המופרז של ההסתדרות , מנסים לצמצם את הכוח הזה, אם השותפים שלנו הם ראשי ההסתדרות והם ישלטו בכאלה משרדים מאוד גדולים , זה יקשה מאוד עלינו ליישם את המדיניות שלנו. התפקוד בממשלת אחדות הרבה יותר קשה ומסובך. לרוב ממשלות אחדות הן ממשלות שיתוק. כשתפקדנו כממשלת ימין , עבדנו מעולה ביחד וקידמנו נושאים בזריזות", דברי שקד. 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אילת שקד עבר עליה הקלח
הפילה את הממשלה הימנית בבחירות הראשונות ואין לה זכות טענה
בהצלחה לא בפוליטיקה
בפוליטיקה לא לוקחים סיכונים

אילת שקד שינתה את מערכת המשפט
כאלו פוליטיקאים צריך בישראל
עלי והצליחי בפוליטיקה❤❤❤❤❤❤

אילת שקד זכתה בשנים האחרונות לאהדה בלתי רגילה מהציבור אם תדע איך להכנס לפוליטיקה בצורה נכונה יכולה להצליח מאוד לאחרונה עשתה כמה טעויות ויקח כמה שנים עד שהציבור יסלח

מישהו באמת חשב שנתניהו אחרי 14 שנות חידלון הולך לשנות ממנהגו ולספח משהו?
או בכלל לעשות משהו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture