Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "נהדק את הגבלות התנועה לבני ברק – אפשר לנוע בתוך העיר" • צפו

ראש הממשלה הודיע: "הנחתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני ברק, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר, אנחנו נדאג לכל אחד למחסורו". עוד הוסיף: "נפנה את המבודדים והחולים מהבתים למלונות ולמלוניות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב בהצהרה לתקשורת כי "הנחתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני ברק, אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה לבני ברק ומבני ברק, וגם אזורים אחרים, כדי למנוע הדבקות. כשאני אומר אזורים אחרים אני אתן דוגמא – הכוונה למשל שכונות מסוימות בדרום תל אביב, אתם מכירים את הבעיה. אני רוצה להדגיש ביחס לבני ברק ובכל מקום שאנחנו נהדק את הגבלות התנועה הללו, אנחנו נדאג לכל אחד למחסורו".

"אני רוצה לציין שחל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי, הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה, הוא נשמע להוראות, ומתנהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים", הוסיף נתניהו. "אבל לצערנו במקומות מסוימים המחלה כבר התפשטה בקצב כפול מכופל, קצת כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים, על כן בהתייעצות משותפת עם משרד הבריאות, עם המשרד לביטחון פנים, עם השר דרעי והשר ליצמן, עם הרב גפני, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר".

"במקביל", המשיך ראש הממשלה, "אנחנו מפנים את המבודדים והחולים מהבתים למלונות ולמלוניות שמתאמים לאופי החיים המיוחד של הציבור הזה, אנחנו עושים זאת כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים. אני רוצה לציין שבתוך בני ברק אפשר לנוע בהתאם להוראות הנהוגות בכל מקום אחר בארץ, 100 מטר מהבניין וכדו'. אני יודע שזה קשה, אבל זה לטובת התושבים, לטובת לא רק לבריואתם, לטובת חייהם, לטובת חייהם של כל אזרחי ישראל, זוהי העת לסולידריות הרחבה ביותר בינינו, כל אזרחי ישראל, זו העת לערבות הדדית בין כל אזרחי המדינה".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי, "אני רוצה לומר משהו על החברה החרדית, אני שומע הרבה דברים על החברה החרדית בימים האחרונים, אבל אני אומר לכם מה אני רואה, אני רואה חברה שהבינה שהיא נכנסה לבעיה וההנהגה שלה והציבור כולו תפס שם את עצמו ושינה באופו מהיר מאוד ועמוק מאוד את ההתנהגות שלו".

"מה שקורה היום בבני ברק שונה באופן מהותי ממה שהיה לפני כמה שנים (ככל הנראה התכוון לפני כמה ימים, ח.ג.) אנחנו כממשלה צריכים לעזור להם ועוזרים להם, גם להנגיש את הבדיקות, גם לאפשר להיות בבידוד למי שצריך להיות בבידוד, וגם נאפשר למי שחולה לעבור את המחלה במלון מותאם לו או בבית חולים, אנחנו רואים את ההנהגה שלהם, אנחנו רואים את הציבור משנה את ההתנהגות ואנחנו צריכים להושיט להם יד, וירטואלית כמובן, בלסייע להם ולא להעביר עליהם ביקורת", דברי בר סימן טוב.

לאחר ההצהרה של נתניהו ובר סימן טוב פרסם שר הפנים אריה דרעי הודעה הבהרה: "בתוך בני ברק – אין הגבלות חריגות משאר תושבי הארץ. בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל. ההגבלות המדוברות הן רק לכניסות והיציאות של העיר. כל מה שמותר לשאר האזרחיים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק".

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי שלא להחיל סגר על בני ברק, ולאזן בין שמירת בריאות התושבים לבין קיום החיים השוטפים, בעיר שגם כך צפופה באופן חריג". ראש העיריה הוסיף עוד כי הוא "מצפה שבהתאם להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משרדי הממשלה יחלו לפעול בתיאום מלא עם העיריה ועם מטה המאבק העירוני בקורונה".

נתניהו: "כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקל לכל ילד, עד הילד הרביעי"

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "אנחנו עדיין בעיצומו של צונאמי בינלאומי. מגפת הקורונה שוטפת בעוצמה יבשות ומדינות – כמעט את כל מדינות העולם. זוהי סערה אדירה. העולם נמצא בחזית אחת גדולה. שוחחתי שוב, לפני ימים אחדים, עם ידידי, ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה. שמעתי ממנו על הטרגדיה הנוראה שפוקדת את בני ארצו, אלפים מתו בשבועות האחרונים. שאלתי אותו: 'ג'וזפה, מה הלקח שלך מכל זה?' והוא השיב לי: 'ביבי, תעשו את הדברים הקשים מוקדם ולא מאוחר'. זה מה שאנחנו עושים מתחילת המשבר".

"הממשלה, מערכת הבריאות, צה"ל, זרועות הביטחון, משרד הביטחון וכל יתר הגורמים החיוניים, וגם אתם אזרחי ישראל, ואני גאה בכם, כולנו משקיעים מאמץ כביר – יום ולילה – להתגבר על הנגיף. במבחן הקשה שנכפה עלינו – אנחנו נחושים לנצח".

"ראינו אתמול את סקר הבריאות שפרסמה חברה מכובדת בהונג קונג. היא דירגה את ישראל במקום הראשון במדד המדינות הבטוחות ביותר בעולם מפני התפשטות הקורונה – לפני סינגפור, לפני הונג קונג, לפני טייוואן. זה רק אומר שעד עכשיו קיבלנו את ההחלטות הנכונות, וקיבלנו אותם תוך כדי תנועה והן אף פעם לא מושלמות. אבל זה לא אומר שהסכנה מאחורינו. איננו נופלים למלכודת השאננות. אנחנו לא מרפים, אפילו לרגע אחד, מן היעד של שליטה במגפה".

"היום אנו עומדים בצומת הכרעה – יש לנו אפשרות להמשיך להתקדם מעלה, עם אותו קומץ מדינות שנראה שבלמו את הקורונה. אבל אנו עלולים חלילה להידרדר מטה, עם אותן מדינות שיש בהן כבר אלפי מתים. ביממה האחרונה בניו-יורק, מישהו מת כל ארבע דקות. בספרד המצב דומה. בריטניה, הולנד ומדינות מתקדמות אחרות מנהלות מאבק נואש לא להגיע לשם".

"שמענו אמש את הנשיא טראמפ בתחזית שלפיה בין 100 אלף עד 250 אלף בני-אדם עלולים למות בשבועות הקרובים מקורונה בארה"ב. אני רוצה שתדעו – זוהי התחזית המקלה. רק כדי שנבין, זה שווה ערך ל-5,000 מתים בישראל. אנחנו עושים הכל כדי לא להיות שם, והצעדים שנקטנו עד כה נותנים לנו את האפשרות בכלל להיות במצב שלא נגיע לשם".

"אני יודע שהדבר הזה גרר מחירים כלכליים קשים. אני מבין את זה. אנחנו שומעים את הזעקה, את המועקה, את הקושי. אנחנו קשובים לזה, תיכף נתייחס לזה. אבל אני רוצה להגיד שקודם כל אנחנו חייבים להציל את חייהם של אלפים, אלפים, אלפים בישראל".

"אנחנו מבקשים מכם אזרחי ישראל, מכולכם, לחבוש מסכות במרחב הציבורי. אם אין ברשותכם מסכה, השתמשו בצעיף או בכל כיסוי פנים אחר שיצמצם את הפצת הנגיף לאחרים. מנכ"ל משרד הבריאות תכף יפרט בעניין זה".

"כל ישראלי ששב ארצה ייכנס מחר לבידוד במלונית. אנחנו מאפשרים לכל ישראלי לחזור הביתה, אבל בו בזמן אנחנו עושים את מה שדרוש כדי לשמור על חיי אזרחי ישראל, ואנחנו משקיעים בזה משאבים רבים. בתקופות קשות אנשים חוזרים הביתה, וישראל זה הבית, היו גאים שאתם ישראלים".

"החלטתי יחד עם שר האוצר לתת מענק מיוחד לחג הפסח, כל משפחה עם ילדים תקבל 500 ש"ח לכל ילד, כולל הילד הרביעי עד הילד הרביעי, כמובן עד גיל 18. כל קשיש יקבל תוספת לקצבה החודשית של 500 ש"ח. המענקים ייכנסו ישירות לבנק, בלי טפסים, בלי בירוקרטיה, ישר לחשבון הבנק. הממשלה תגיש הצעת חוק לכנסת בעניין זה, ואני קורא לכל חלקי הבית לתמוך בזה בחקיקת בזק".

"עוד הבהרה חשובה, אני אמרתי שאנחנו שומעים את הזעקה של העצמאים אבל אנחנו מתקנים. למשל, אפשר לקבל את המענק לעצמאים מגיל 20 ולא מגיל 28, אחד הדברים ששמענו מכם. יש תיקונים חשובים נוספים ותמצאו אותם באתר משרד האוצר. אנחנו שומעים את הזעקה של העסקים שנפגעו ואנחנו פועלים לפי מודל פיצוי".

"אני רוצה שתדעו שעסקים וכלכלות קורסים בכל העולם. זה לא דבר מיוחד בישראל, ובישראל אפילו הייתי אומר המצב טוב יותר. אנחנו מסוגלים לעשות את התיקונים הללו, להגיש את העזרה הזאת, כי הכלכלה שלנו איתנה, ואנחנו גם נדאג שהיא תישאר כזאת".

"רק אתמול קיבלנו הוכחה נוספת לאמון שהשווקים הפיננסים בעולם מביעים בכלכלת ישראל. החשב הכללי של משרד האוצר גייס אגרות חוב ל-100 שנים. ביקשנו לגייס 3 מיליארד דולר, אבל קיבלנו הצעות לאשראי ללמעלה מ-25 מיליארד דולר. הייתה הסתערות רבתי על איגרות החוב שלנו מצד הגורמים הפיננסיים המובילים בעולם, וזוהי הבעת אמון כבירה בכלכלת ישראל. היא מצטרפת להבעת האמון שדירגה אותנו במקום הראשון במדד המדינות הבטוחות ביותר בהתמודדות עם הקורונה".

"אבל כבר אמרתי לכם: איננו יכולים לנוח על זרי הדפנה כי בקורונה אין זרי דפנה, יש רק אתגר, אתגר, אתגר. אני מבקש מכם להמשיך להקפיד על ההנחיות שלנו. לכל אחד ואחת מכם יש אחריות עצומה. מי ששומר על ההוראות – מציל חיים. זו לא פריבילגיה, זו לא החלטה פרטית, זו חובה אזרחית אנושית. זו חובה כלפי עצמכם, כלפי משפחותיכם, כלפי כל אזרחי ישראל".

"לכן אני מבקש מכם למלא אחר הנחיה החשובה ביותר לקראת חג הפסח – אתם נדרשים לקיים את ליל הסדר ואת חג הפסח רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת אתכם עכשיו. כלומר, רק עם אלה שכבר נמצאים אתכם בבית, כי סדר קטן הוא סדר בטוח. השנה, יותר מתמיד, נאמץ את חגיגת הפסח של אבותינו הקדומים במצרים: פסח בבתים. כל אב ואם יעשו את הפסח עם הילדים שמתגוררים באותו בית, תוך הקפדה מרבית, כמובן, על כללי ההיגיינה".

"אני מדגיש – רק עם אלה שנמצאים איתכם עכשיו בבית. אל תביאו הביתה את הבן הסטודנט שנמצא בבאר שבע, בגליל, או בכל מקום אחר, ולא נמצא בבית, או את הבת החיילת. אתם צריכים להבין, אנחנו לא שולטים בכל ההידבקויות האפשריות שהבן או הבת יביאו איתם הביתה ולכן אתם תדבקו, ולכן זה קשה, אבל אין ברירה. אולי הקשה מכל – אל תבואו אל הסבא והסבתא, אתם פשוט עלולים לסכן את חייהם".

"לקשישים אנחנו נשלח מתנדבים וחיילים כדי שדבר לא יחסר להם. כמו ביציאת מצרים, המטרה שלנו ברורה – "ולא יתן המשחית לבא אל בתיכם לנגף". מה שאמרתי לגבי הפסח, נכון גם לגבי המימונה, ולגבי החגים של העדות הלא-יהודיות. הכל ייעשה בחוג המשפחה המצומצמת שנמצאת כבר היום בבית".

"אזרחי ישראל, כל העולם כולו – סגר צר מאוד. מדינות קטנות כגדולות, חדשות כוותיקות, מחפשות מגן ומרפא מפני המגפה. מדובר בשעת חירום גלובלית. ישראל היא מדינה קטנה בשטחה ובמספר תושביה, אבל אנחנו מדינה גדולה מאוד בנחישות שלנו, ביצירתיות שלנו, ברוח שלנו, בערבות ההדדית שלנו. אתמול שוחחתי עם אחד מבכירי הרבנות הדתית שחלה בקורונה. איחלתי לו רפואה שלמה ומהירה. הוא אמר לי: "עת צרה היא ליעקב, וממנה יושע"".

"חג הפסח, חג החירות, מזכיר לנו איך לפני אלפי שנים קראנו תיגר על מעצמה כבירה ששיעבדה אותנו ויכולנו לה. לא נכנענו לקשיים, זקפנו קומה, הבאנו את בשורת החופש והדרור לעולם כולו. אחרי מלחמת יום הכיפורים, אחי יוני ז"ל כתב על חג הפסח: "זהו חגנו המופלא מכולם". "כשאני מפליג לאחור בנבכי ההיסטוריה", הוא כתב, "אני עובר דרך שנים ארוכות שלכאורה אין בהן אף קרן-אור ולא כך הדבר. כי העובדה שהרעיון נשאר, שהתקווה התקיימה, היא בשבילי עדות לנצח ישראל"".

"אזרחי ישראל, נעמוד בעזרת ה' ובעזרתכם גם באתגר הנוכחי. קרני האור שלנו יתגברו על הקורונה. אנחנו מתחילים לראות סימנים שאולי בזכות הצעדים שנקטנו, אנו בדרך להשתלט על המגפה, אבל מוקדם מדי להגיד זאת בוודאות. בשום פנים ואופן איננו יכולים לברך על המוגמר. לכן אני מבקש, מפציר בכם, אם כולנו ננהג לפי הכללים שביקשתי ממכם לנהוג לפיהם, יש סיכוי שהפסח הזה יהיה נקודת מפנה. בזמן הזה נלכד כוחות, נאחד שורות, נתלכד לממשלת חירום לאומית, ונוכיח שוב שעם ישראל חי", דברי ראש הממשלה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קרא לציבור לא להיכנס לשאננות. בר סימן טוב אמר כי "אני רוצה לומר שהצומת הזה קריטי כי אנחנו נכנסים לאביב. אנחנו עלולים להרגיש הקלה ושאננות, ואנחנו צריכים לדעת שהמלחמה בנגיף הזה קשה ואין רגע לעצור ולהרפות". עוד הוסיף כי "מערכת הבריאות נערכת במלוא העוצמה לתחלואה. ההצלחה הכי גדולה תהיה אם נצליח למנוע אותה. ההצלחה תלויה בכולנו. במלחמה הזו כולנו ביחד החיילים".

בר סימן טוב הדגיש כי מסיכות מיגון שמכסות את האף והפה הן דרך בטוחה להגנה מפני הנגיף. ברקע המחסור במסיכות קרא לציבור לאלתר פיסות בד בבית, ולשמור את המסיכות לצוותים הרפואיים. "לא צריכים ללכת לקנות, אפשר לאלתר בבית, אני אילתרתי אחת כזאת. שמרו את המסכות לצוותים הרפואיים. אפשר לקחת חתיכת בד עם שתי גומיות ולכסות את הפנים, זה עובד".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא שומעים !!!!!!! !

אתם יכולים לסדר את זה לא שומעים …………..

חילול ה' נוראי חייבים להתעורר
ולהתפלל לבורא שמצבינו יהיה טוב יותר
ולהתחזק

תודה על המאמץ של ראש הממשלה למנוע את המשך הקורונה ועל העזרה למשפחות

אני מבטיח לכם תביעות ענק
אצעד בראש אלפי ילדים
את המחדלים שלכם לא תטיחו בנו
אתם הרשתם לבני משפחות נבדק להסתובב חופשי עד לקבלת תשובה
לתדהמתם
בררתי במדא ובמשרד הבריאות והתפלצתי
לא נתתם לנו ציוד מגן
חסר אוכל בעיר
אתם תשפטו בדם ואש ותמרות עשן
הקורונה תרדוף אחריכם עד שאול תחתית
ימים יגידו
והור רחום יכפר עוון
דם ונפש ילדנו ירדוף אחריכם בכף הקלע ועולם התוהו

בבקשה לא להרשות לילדחם לרדת למטה .בשבת שעברה היו הרבה ילדים בחצרות ובגינות .ממש חילול ה .אנחנו קרובים חו למה שקורה בברוקלין.

אני לא מבין את השכל שלהם, אם יש בבני ברק צפיפות, אז שיתנו לצאת ויתרחב פה

אוזלת היד של הממשלה מגבירה את ההדבקה בבני ברק
אנשים מחכים 4 ימים פלוס להבדק לקורונה ועוד 5 ימים לתוצאות ובנתיים כל מי שהדביקו קודם מסתובב וממשיך להדביק כמויות של אנשים.
בדרום תוך יום וחצי מהפניה למדא יש בדיקה ותשובה
כך צריך להיות בבני ברק

המושג "אוירא דארץ ישראל מחכים" נותן את אותותיו באופן מודגש בתקופה זו, שהרי ידוע שכשצפוף האויר מתמעט וא"כ אפשר להבין אותך הבני ברקי שתטען כזו טענה. ( ח"ו שזה הכוונה האמיתית אך בדרך מליצה זה מצדיק את הנתונים…)
אם יתנו לצאת אז לא רק ב"ב הצפופה תחלה אלא כל המדינה שהרי כולם יצאו לשאר הערים וידביקו את האחרים על אף המרווח שהם חיים בו.
שנה את הסתכלותך במיידיות ותבין שכל אחד שיוצא מהבית מסכן את האחר בלהדבק ממנו ובעיקר את עצמו בלהדבק מאחרים.

לידיעתך,
אני מהדרום
ונבדקתי מקורונה
ואכן התשובה הגיעה תוך קצת יותר מ-24 שעות
אבל זה רק ורק למי שמגיע למיון עם הפניי
מי שמד"א מבצע לו את הבדיקות
זה המתנה של 5 ימים!
לא קשור לאיטי או לא
קשור איפה נבדקתם!
תפסיקו להיות טיפשים ולקטר כל היום
מערכת הבריאות עושה מה שביכולתה
וצריך להיות ממושמעים
לכל כלל יש סיבה ומחשבה לפני זה
הבעיה של החרדים זה האף הגבוה
שהם בטוחים תמיד שרק הם מבינים.
קצת משמעת וענווה לא תזיק

צודק! במדום להתלונן כל היום תגידו תודה שמישהו מנהל בשבילכם את המערכה. אם אברהם רובינשטיין למשל היה המנהל לא היה נשאר שריד ופליט מכל המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture