Avshalom Sassoni/Flash90

בדרך להסגר על העיר? הממשלה תתכנס בכדי להגדיר בני ברק כ"אזור מוגבל"

הממשלה תקיים בשעה 16:30 דיון טלפוני על המצב בעיר בני ברק, בו יתבקשו השרים לאשר תקנות חירום שיהפכו את העיר ל"אזור מוגבל", להחמיר את הגבלות התנועה בעיר ולאפשר בצו העברה של תושבי העיר למקומות בידוד מיועדים מטעם המדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


מנכ"ל קופ"ח מעריך: "38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה, כ-75 אלף איש"

שרי הממשלה יתכנסו בשעה 16:30 לקיים דיון טלפוני על המצב בעיר בני ברק, בו יתבקשו השרים לאשר תקנות חירום שיהפכו את העיר בני ברק ל"אזור מוגבל", להחמיר את הגבלות התנועה בעיר ולאפשר בצו העברה של תושבי העיר למקומות בידוד מיועדים מטעם המדינה.

משרד הבריאות עדכן היום את מספרי חולי הקורונה לפי ערים, ומהנתונים עולה כי ביממה האחרונה חלה עלייה משמעותית בקרב נשאי הנגיף בבני ברק. 900 בני אדם מאובחנים היום כחולים בעיר החרדית, לעומת 723 אתמול – עליה של 177 חולים חדשים ביממה. המשמעות: אחד מכל שבעה חולי קורנה בישראל הוא תושב העיר החרדית.

מנכ"ל קופת חולים מכבי רן סער אמר היום בדיון בוועדת קורונה בכנסת כי, "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

לדבריו, "ביחס לבני ברק – אני מאוד מודאג, אני מכה על חטא שלפני שבועיים לא הפכתי שולחן. אישרו לי לפתוח מרפאה שתיקח דגימות בבני ברק. יש בעיה קשה שם, המטופלים לא באים לבדיקות, הם חוששים שיילקחו לאשפוז לפני ערב פסח. צריך לדאוג שתושבי בני ברק יבינו שהם צריכים לבוא להיבדק".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול בהצהרה לתקשורת כי "הנחתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני ברק, אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה לבני ברק ומבני ברק, וגם אזורים אחרים, כדי למנוע הדבקות. כשאני אומר אזורים אחרים אני אתן דוגמא – הכוונה למשל שכונות מסוימות בדרום תל אביב, אתם מכירים את הבעיה. אני רוצה להדגיש ביחס לבני ברק ובכל מקום שאנחנו נהדק את הגבלות התנועה הללו, אנחנו נדאג לכל אחד למחסורו".

"אני רוצה לציין שחל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי, הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה, הוא נשמע להוראות, ומתנהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים", הוסיף נתניהו. "אבל לצערנו במקומות מסוימים המחלה כבר התפשטה בקצב כפול מכופל, קצת כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים, על כן בהתייעצות משותפת עם משרד הבריאות, עם המשרד לביטחון פנים, עם השר דרעי והשר ליצמן, עם הרב גפני, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר".

"במקביל", המשיך ראש הממשלה, "אנחנו מפנים את המבודדים והחולים מהבתים למלונות ולמלוניות שמתאמים לאופי החיים המיוחד של הציבור הזה, אנחנו עושים זאת כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים. אני רוצה לציין שבתוך בני ברק אפשר לנוע בהתאם להוראות הנהוגות בכל מקום אחר בארץ, 100 מטר מהבניין וכדו'. אני יודע שזה קשה, אבל זה לטובת התושבים, לטובת לא רק לבריאותם, לטובת חייהם, לטובת חייהם של כל אזרחי ישראל, זוהי העת לסולידריות הרחבה ביותר בינינו, כל אזרחי ישראל, זו העת לערבות הדדית בין כל אזרחי המדינה".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי, "אני רוצה לומר משהו על החברה החרדית, אני שומע הרבה דברים על החברה החרדית בימים האחרונים, אבל אני אומר לכם מה אני רואה, אני רואה חברה שהבינה שהיא נכנסה לבעיה וההנהגה שלה והציבור כולו תפס שם את עצמו ושינה באופו מהיר מאוד ועמוק מאוד את ההתנהגות שלו".

"מה שקורה היום בבני ברק שונה באופן מהותי ממה שהיה לפני כמה שנים (ככל הנראה התכוון לפני כמה ימים, ח.ג.) אנחנו כממשלה צריכים לעזור להם ועוזרים להם, גם להנגיש את הבדיקות, גם לאפשר להיות בבידוד למי שצריך להיות בבידוד, וגם נאפשר למי שחולה לעבור את המחלה במלון מותאם לו או בבית חולים, אנחנו רואים את ההנהגה שלהם, אנחנו רואים את הציבור משנה את ההתנהגות ואנחנו צריכים להושיט להם יד, וירטואלית כמובן, בלסייע להם ולא להעביר עליהם ביקורת", דברי בר סימן טוב.

לאחר ההצהרה של נתניהו ובר סימן טוב פרסם שר הפנים אריה דרעי הודעת הבהרה כי, "בתוך בני ברק – אין הגבלות חריגות משאר תושבי הארץ. בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל. ההגבלות המדוברות הן רק לכניסות והיציאות של העיר. כל מה שמותר לשאר האזרחיים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק".

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי שלא להחיל סגר על בני ברק, ולאזן בין שמירת בריאות התושבים לבין קיום החיים השוטפים, בעיר שגם כך צפופה באופן חריג". ראש העיריה הוסיף עוד כי הוא "מצפה שבהתאם להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משרדי הממשלה יחלו לפעול בתיאום מלא עם העיריה ועם מטה המאבק העירוני בקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אכיפה ברחוב למה אנשים הולכים עם ילדים ברחוב .גם אם הולכים לקניות אז ללא ילדים גם לא ילד אחד .

נחזיר את כרטיסי מכבי
כל רוצי טובתנו הקרונה תתהפך עליכם
ה שומר עלינו
אין עיר בארץ שדומרת כללים כמו בני ברק
תשלחו אוכל לחנויות בשר בצים דגים מוצרי נקיון
יש חסר וצועדים לחנות יום יום אתם הרוצחים אתם המענישים אתם תעשו סגר ונפרוץ אותו בהמוננו
ליצמן דרעי הכדור בידכם טעיתם אל תטעו שוב
אכיפה חזקה כן סגג לא

רובינשטיין למה אתה נזכר רק עכשיו אחרי שכבר כל העיר חולה מדוע לא עשית משהו לפני שבוע. יאלה קח את התיקים שלך ותעזוב את העירייה. תוכיח לנו שגם אם אתה כושל לפחות אתה ישר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture