צילום: פלאש 90

משרד המשפטים אישר: מידע על חולי קורונה ומבודדים יועבר לעיריות

לפי הנוהל שגובש, משרד הבריאות ימסור לרשויות המקומיות פרטים על אנשים שחייבים לשהות בבידוד ועל חולים בקורונה. הרשות תתחייב לא לעשות כל שימוש אחר במידע שיועבר, מלבד סיוע לתושביה המבודדים ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים עקב הבידוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שמשרד המשפטים הורה לעצור את העברת פרטי חולי הקורונה ופרטי המבודדים לרשויות המקומיות, משרד הבריאות גיבש היום (חמישי) נוהל מסירת מידע ממשרד הבריאות לרשויות המקומיות שיבקשו את מידע על חייבים בבידוד והחולים המחויבים בבידוד ביתי בעירם, זאת לפי הסמכות להעברת מידע בין גופים ציבוריים. בכך נפתרה הסוגיה המשפטית הקשורה לשמירה על פרטיות הנדבקים, שהקשתה על העברת המידע לרשויות המקומיות.

לסיכום הגיעו היום נציגי משרד הפנים, הבריאות, המשפטים והרווחה. והנוהל אושר על ידי מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל משרד העבודה ד"ר אביגדור קפלן. מטרת הנוהל היא קביעת תנאים מחייבים להעברת מידע על חיובי בידוד, זאת כדי לאפשר לרשות המקומית לסייע לתושביה המבודדים ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים שנגרמו להם עקב חובת הבידוד, וכן במציאת מקום בידוד חלופי.

הנוהל קובע כי כל רשות תתחייב לא לעשות שימוש במידע שיועבר לכל מטרה אחרת מהתכליות האמורות, ובפרט לא למטרה של ניטור חולים, התחקות אחר מסלול תנועתם, חקירות אפידימיולוגיות, אכיפת הנחיות משרד בריאות ואזהרות הציבור. כמו כן, הנוהל לא מאפשר לרשויות המקומיות לעשות שימוש במידע לצרכי פיקוח ואכיפה של חובת הבידוד. ככל שהמשטרה תזדקק לסיוע של פקחי הרשויות המקומיות, היא תנחה אותם לאופן האכיפה בעצמה.

לאחר גיבוש ואישור הנוהל, המידע שהועבר ממשרד הבריאות למשרד הפנים יועבר לכלל הרשויות המקומיות. במשרדי הבריאות והפנים הדגישו כי הנתונים יימסרו תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט.

במשרד במשפטים אומרים כי "בהמשך להודעה קודמת בנושא, לפיה היועץ המשפטי לממשלה אישר מבחינה עקרונית למשרד הבריאות להעביר לרשויות המקומיות מידע אודות רשימת חולי קורונה וחייבי בידוד, הרינו לעדכן כעת כי היום אושר נוהל שיאפשר את יישום הנחיית היועמ"ש בפועל. יצוין, כי עוד בטרם אושר הנוהל, הודיע היועץ המשפטי לממשלה למשרד הבריאות כי ככל שישנן פניות ספציפיות של רשויות הזקוקות למידע לתכלית של סיוע במקום בידוד חלופי, הרי שאין מניעה שמשרד הבריאות יאשר העברות מידע כאמור לתכלית זו".

בהודעה מטעם היועמ"ש הדגישו כי הנוהל שאושר היום נועד לאזן נכונה בין הצורך הדוחק להעברת מידע לטובת סיוע לרשויות המקומיות ולתושביהן, בהתמודדות עם השלכות של נגיף הקורונה והגנה על שלום הציבור ועל בריאותו, לבין החשש מפגיעה רחבת היקף שעלולה להיגרם לפרטיותם של תושבי הרשויות המקומיות. הנוהל גובש בסדר זמנים קצר ביותר, ותוך שיתוף פעולה מלא של הייעוץ המשפטי לממשלה עם כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים – משרדי הבריאות, הפנים והרווחה, והוא מסדיר את פרטי המידע שיועבר, התכליות שהרשויות המקומיות יוכלו לעשות בו שימוש, כללים לעניין שמירת המידע וכן כללי דיווח ובקרה על מנת לוודא שלא נעשה שימוש לרעה במידע.

"לפי הנוהל, התכליות היחידות שלשמן אושרה העברת המידע הן לצורך סיוע של הרשות המקומית לחייבי בידוד ביתי ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים שנגרמו להם עקב חובת הבידוד, וכן לצורך סיוע של הרשות המקומית לחייבי בידוד ביתי במציאת מקום בידוד חלופי דוגמת אכסניה המיועדת לכך".

"הנוהל מבהיר שאינו מאפשר לרשויות המקומיות, לעובדיהן, למי מטעמן או לכל אדם אחר לעשות שימוש במידע שיועבר לכל מטרה אחרת ובפרט לא למטרות של ניטור חולים, התחקות אחר מסלול תנועתם, חקירות אפידמיולוגיות, אכיפת הנחיות משרד הבריאות, והזהרת הציבור. כמו כן, הנוהל מבהיר שאינו מאפשר לרשויות המקומיות לעשות שימוש במידע לצרכי פיקוח ואכיפה של חובת הבידוד וככל שהמשטרה תזדקק לסיוע של פקחי הרשויות המקומיות היא תנחה אותם לעניין אופן האכיפה", נמסר.

בתוך כך, מאיר רובינשטיין, ראש העיר ביתר עילית המכהן כיו״ר פורום הרשויות החרדיות הגיב להחלטה ואמר: ״מבקש לברך את שר הפנים אריה דרעי, על הפתרון של העברת המידע החיוני לרשויות המקומיות. העברת המידע תסייע לנו מאד בהתמודדות עם התפשטות הנגיף ומסוגלת להציל חיים, פשוטו כמשמעו". רובינשטיין חתם: "יישר כח לשר הפנים ולשר הבריאות ולכל צוות לשכתם על הסיוע הברוך״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה"יאכנאות" של מאיר רובינשטיין, אותה ספג בנעוריו במרחב הירושלמי שבין רח' סלנט לרח' החומה השלישית – לא ידעה שובעה.
הוא הפך עולמות בימים האחרונים, כדי לגלות מי הם הקוראנים בעירו.
אין כאן שום צורך מקצועי, כי את זה ממילא גורמי המשטרה, השב"כ והבריאות אמורים לבצע.
מציצנות שלו ושל דייטש.
הדברים הגיעו לידי כך שהוא כבר שכר שירותיה של חברת חקירות מיוחדת לסיפוק צרכיו אלו. הבוקר (ה) הוא פנה בהודעה מוקלטת לנתיני עירו שהוא חשב שהם תמימים לשתף פעולה עם החברה…
עובדה ששום ראש רשות לא תבע את זה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture