Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות: בוצע איכון לטלפון של ליצמן – כלל המגעים קיבלו הודעה

משרד הבריאות עדכן הבוקר החקירה אפידמיולוגית של שר הבריאות שחלה בקורונה הסתיימה. "כלל המגעים קיבלו שיחה אישית והודעה אישית. בוצע איכון לטלפון האישי של השר, כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק. המקומות בהם היה פורסמו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות עדכן הבוקר החקירה אפידמיולוגית של שר הבריאות יעקב ליצמן שחלה בקורונה הסתיימה. "כלל המגעים קיבלו שיחה אישית והודעה אישית", נמסר. עוד מסרו במשרד הבריאות כי, "בוצע איכון לטלפון האישי של השר, כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק". על פי ההודעה, המקומות בהם היה השר נכללו ברשימת המקומות בהם היו חולים הקורונה והמגעים קיבלו הודעה אישית בדבר מגע פוטנציאלי.

כזכור, אתמול נודע כי שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה. השר ליצמן ורעיתו מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטים. שר הבריאות ליצמן ימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות", נמסק מלשכתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצע אתמול בדיקת קורונה והתוצאה תקינה. נתניהו נכנס לבידוד עד יום רביעי הבא, לאחר שנפגש עם ליצמן ביום רביעי האחרון. ראש המוסד יוסי כהן שגם כן נפגש עם ליצמן בשבוע שעבר ונכנס בעקבות כך לבידוד, עבר אתמול בדיקה לגילוי הנגיף, שיצאה שלילית. גם שר האוצר, משה כחלון ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נבדקו היום בבדיקה לגילוי נגיף הקורונה, הבדיקות נמצאו תקינות.

משרד הבריאות עדכן אתמול כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב יכנס היום לבידוד בעקבות ההודעה. בר סימן טוב שוהה בבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים, וימשיך לנהל את האירוע ממתקן בידוד". גם פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור תיכנס לבידוד ותמשיך לעבוד ולנהל את האירוע דרך אמצעים טכנולוגיים גם בעת הבידוד.

בנוסף גם צוות לשכת שר הבריאות נכנס לבידוד בעקבות ההודעה על אבחון חיובי לקורונה של השר ליצמן. צוות יועציו, עוזריו ועובדי המזכירות בלשכת השר, ממשיכים לעבוד מביתם ויקיימו קשר טלפוני רציף ככל שיידרש עם השר, שממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא.

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ערך אתמול בדיקה במצלמות המשכן, נוכח פניית משרד הבריאות לכנסת ועדכונו על כך ששר הבריאות יעקב ליצמן חלה בקורונה. לאחר בדיקת סרטוני מצלמות האבטחה של הכנסת מיום חמישי שעבר, אז הגיע ליצמן לכנסת להצביע בעד בני גנץ בבחירות לתפקיד יו"ר הכנסת, עולה כי ח"כ ישראל אייכלר וכן מאבטח ממשמר הכנסת נדרשים להיכנס לבידוד.

בכנסת מבהירים כי בדיקת סרטוני המצלמות כללה את כל המקומות בהם ביקר השר ליצמן בכנסת מלבד לשכתו – לגביה ימשיכו אנשי משרד הבריאות את בדיקתם. בכנסת מדגישים כי הכניסה ללשכותיהם של ח״כ אייכלר וכן של השר ליצמן נאסרה וכי לשכותיהם עברו הליך ניקוי וחיטוי. על הבדיקה במצלמות עולה כי השר ליצמן ביקר בכנסת בתאריך ה-26/3 בין השעות 15:42 – 18:02.

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ פנה מוקדם יותר היום במכתב לחברי הכנסת ועובדיה וביקש שכל מי ששהה בסביבת השר בתאריך זה ובין השעות הרלוונטיות – יפעל בהתאם להנחיות המופיעות באתר משרד הבריאות. על מנת להשלים את החקירה האפידמיולוגית צפויים גורמי המקצוע במשרד הבריאות, להגיע לכנסת על מנת לצפות במצלמות המשכן ולבחון את המשך הצעדים וההנחיות באם ידרשו.

מלשכת ח"כ ישראל אייכלר נמסר כי "ביום חמישי שעבר 26.3 נפגש ח"כ הרב ישראל אייכלר עם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ליד מליאת הכנסת, תוך שמירה על מרחק וכללי זהירות. הבוקר, משנודע כי השר ליצמן נמצא חיובי לקורונה, בקש ח"כ אייכלר לבדוק במצלמות את הזמן והמרחק המדוייק, לפי הנהלים".

"אחר הצהריים התקבלה תשובה, ממשרד הבריאות, כי על פי מצלמות הכנסת השניים ישבו יחד למעלה מעשרים דקות. המרחק ביניהם לא היה מספיק לאורך השיחה ולכן עליו להיכנס לבידוד. ח"כ הרב אייכלר נמצא בבידוד, כפי הוראות משרד הבריאות. הוא חש בטוב ברוך השם, וממשיך לעבוד מביתו. ח"כ הרב אייכלר מודה לכל הפונים ומאחל לכולם חג פסח כשר ושמח בבריאות איתנה לכל עם ישראל", לשון הודעת הלשכה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture