Olivier Fitoussi/Flash90

דרעי: "לא רוצים פה את התמונות של בורו פארק, ווילמסבורג וצרפת"

יו״ר ש״ס השר דרעי: "עברנו שבוע של סחבת קשה. רק ביממה האחרונה אישרו כל הגורמים והתחלנו להוציא את החולים מבני ברק". יו"ר דגל התורה ח"כ גפני: "אני לא צריך להסביר מה המשמעות מבחינתי לסגור בית הכנסת, ואז אני שומע שחופי תל אביב היו מלאים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי בראיון היום (שישי) ל׳קול חי׳: "מה שמדאיג בעיקר זה הגידול של החולים בב״ב. הנושא הכי חשוב כרגע זה להוציא את החולים מהעיר לבתי מלון. אני שרגיל שנים רבות לבירוקרטיה – לא זוכר דבר כזה. עברנו שבוע של סחבת קשה. רק ביממה האחרונה אישרו כל הגורמים והתחלנו להוציא את החולים".

עוד הוסיף כי, "ההחלטה לקחת את האלוף רוני נומה נכונה ותורמת רבות לב״ב. ניהלתי איתו עשרות שעות של שיחות ודיונים. הוא קיבל היום את כל החיבורים עם צה״ל ופיקוד העורף, כדי לספק כל מה שצריך עבור תושבי העיר. הרמטכ״ל והצבא יתנו את כל הסיוע לנומה ולראש העיר. תוך יומיים כל תושב ירגיש את זה. יש מחסור גדול בביצים בב״ב – צה״ל יכניס את הספקים לעיר".

"ח״כ יעקב אשר שעומד איתי בקשר רציף פנה אלי שהעיר סגורה ואי אפשר לעבור בין שכונות, טיפלנו באופן מיידי מול המשטרה וזה סודר. הכל קורה תוך כדי תנועה. לא רוצים פה את התמונות של בורו פארק, ווילמסבורג וצרפת. כל מה שעושים זה להציל את הבריאות שלכם. לא רוצים לראתות את התמונות של חדרי המתים מארה״ב".

לסיום אמר דרעי כי, "ליבי נקרע בדמעות מההסתה השקרית נגד הציבור החרדי. אני מתעסק כרגע רק בהצלת נפשות, אבל כשהתראיינתי לתקשורת הכללית חידדתי את זה שוב ושוב. כולם יודעים שבב״ב היו בבתי כנסת כשהיה מותר לפי כל החוקים – הרי באותו זמן חופי הים היו מלאים באנשים שבילו מהמגזר החילוני".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בראיון לרשת ב' כי, "אני מלווה את העיר בני ברק, את ראש העיר וההנהלה בימים האחרונים, בייעוץ וקישור לשרים ולמשרדי הממשלה. ההתנהלות שלהם מצויינת ומקצועית".

"אי אפשר לחיות בחברה אחת בלי ערבות הדדית, נושא הדיור בציבור החרדי תמיד לא היה מיושם, והתוצאה הזאת עכשיו מתפוצצת לנו בפנים. הצפיפות של התושבים החרדיים במיוחד בעיר בני ברק היא נוראה, ומכאן מקור ההדבקה. אני רוצה לומר לתושבי בני ברק, אנחנו לא שונים מכל הערים, הגבלת התנועה בתוך העיר היא רגילה כמו בשאר הארץ בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

"אותם אנשי ציבור שמשתלחים כעת בתושבי בני ברק ובהנהלת העיר זה פוליטיקה צינית. אני מדבר מדם ליבי כי זה כואב לי, אני לא צריך להסביר לך ולמאזינים, מה המשמעות מבחינתי לסגור את בית הכנסת בו אני מתפלל עשרות שנים יום יום, ולהתפלל בבית, כמו גם בשבת האחרונה, ואז אני שומע במוצ"ש שחופי תל אביב היו מלאים באנשים. זה בושה".

על המצב הפוליטי אמר גפני כי, "אני משוחח עם רה"מ נתניהו הרבה בימים האחרונים, גם בנושא התמודדות במשבר הקורונה וגם בנושאים הפוליטים, הוא רוצה באמת להגיע לממשלת אחדות, והוא עושה הכל לשם כך. יהדות התורה זכאית ל-2 תפקידי שרים, הודעתי שאני מוותר על תפקיד שר, כדי להישאר בתפקידי כיו"ר ועדת הכספים, שם אני יכול להמשיך ולסייע לכלל האוכלוסייה כמו שעשיתי בשנים האחרונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture