הגרב"ש דויטש זעק: "מדובר בסכנת נפשות אסור לעשות חוכמות"

'חדשות JDN' מביא את עיקרי דבריו של ראש הישיבה שהועברו בשידור חי לתלמידיו הרבים. "אנחנו נמצאים במצב שאני לא זוכר שהיה כמוהו, לא זוכר, גם מבוגרים ממני לא זוכרים כזה מצב, ובכל מצב צריך לדעת מה הקב"ה רוצה מאיתנו, צריך לדעת הקב"ה מדבר לכלל וגם לכל יחיד ויחיד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בדברים שנשא ראש ישיבת 'באר מרדכי' הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א עמד בדברי חיזוק נוקבים בענייני השעה וחובתינו בעת הזו, דבריו של ראש הישיבה הועברו בשידור חי בכל רחבי העולם היהודי, 'חדשות JDN' מביא את עיקרי הדברים.

בתחילת דבריו אמר ראש הישיבה "אנחנו נמצאים במצב שאני לא זוכר שהיה כמוהו, לא זוכר, גם מבוגרים ממני לא זוכרים כזה מצב, ובכל מצב צריך לדעת מה הקב"ה רוצה מאיתנו, צריך לדעת הקב"ה מדבר לכלל וגם לכל יחיד ויחיד, הכל בא בחשבון גם הצער האישי של כל אחד, ונביא כמה נקודות על חובתינו בעת הזו".

"צריך לדעת לפני שמדברים כי מדובר בסכנת נפשות כפשוטו, לצערנו לא כולם מודעים לזה יש טבע בבן אדם לא לשמוע למה שאומרים לו, אבל מדובר כאן על סכנת נפשות נוראה הן מעצם המחלה הן מעצם הדבר שאם יש כל כך הרבה חולים שנמצאים בבתי חולים ואין לרופאים זמן לטפל בהם ועוד יותר עוד יותר ח"ו אין מספיק מכשירים גם מהסכנה הזאת לבד יכולים למות הרבה אנשים ח"ו, נמצאים במצב של סכנת נפשות אז המטרה שלנו היא להקדים את הרפואה למכה הזאת ולמנוע את המכה הזאת זה המצווה שלנו עכשיו למנוע את המכה, אם אדם מכניס את עצמו לסכנה של הידבקות ולגרום להדביק אחרים זה פיקוח נפש פשוטו כמשמעו הרי ברור שעל דברים כאלו היו מחללים שבת בלי שום ספק ,אז ממילא באמת ממש לשמור על כל הדברים ולא להתחכם".

עוד אמר הגרב"ש דויטש: "רבי ישראל סלנטר אמר שהמצווה היחידה שמוטלת על אדם חולה שיש בו סכנה זה ו"נשמרתם מאוד לנפשותיכם" זה המצווה של עכשיו, מה עושה היצה"ר אז הוא פתאום משכנע אותו שיש עוד מצוה ועוד מצווה רק אל תקיים את המצווה הזאת של ו"נשמרתם מאוד לנפשותיכם. ידוע שר' ישראל כשהיה את מגפת ה"כולרה" אז הוא הלך לפני כל הציבור באמצע יום כיפור ועשה קידוש כדי שכולם ילכו לאכול כי הוא חשש שיש אנשים שלא יאכלו".

"ולכן אני מורה ומבקש לא לעשות שום חוכמות. ולא פתאום להשתמש במילים של סגירת בתי כנסיות. לא סגרו את בית הכנסת ביקשו ודרשו מכולם תלכו ותתפללו בבית ותלמדו בבית וגם שם אפשר לעשות גם מצוות וגם תפילות וחייבים לקיים את זה".

עוד הוסיף ראש הישיבה ואמר: "רבים שואלים מה תפקידנו בעת הזו, ויש לחלק לשני חלקים, א' המציאות שיש הסגר, וצריך להתפלל בבית אפשר לנצל לעליה, החזון איש כתב פעם אל אחד מתלמידיו כי מפעם לפעם כדאי להתפלל מנחה של שבת ביחידות, בכדי להגיע להשתפכות הנפש, ובוודאי שהמכתב היה נוגע לאותן התלמיד בפרטיות, אבל לעניינו כי כשצריכים להתפלל בבית ניתן לנצל את הזמן לעליה, לגדילה לעשות שטייגען בתפילה".

"יש עוד נקודה להיות מוכנים לפסח, בכל השנה מטבע הדברים עסוקים הרבה בהכנה הגשמית, השנה זו הזדמנות להכין כל אחד היכן שלבו חפץ, הרי כה מתוק ללמוד פרק ערבי פסחים עם הר"ן והראשונים, זה סדר אחר זה פסח אחר, אפשר להשקיע בלימוד ההגדה ומפרשיה כל אחד היכן שלבו חפץ, אבל לנצל את הזמן לגדילה בתורה".

"כמו כן זה זמן להשקיע בבית בבנים, לראות בחינוכם, הרי עיקר המצווה היא של האב, וכאן יש הזדמנות כה מיוחדת, ובפרט כשמכינים לפסח בה נאמר והגדת לבנך, הרי יש כאן גם מציאות שנותנת הזדמנות חדשה לקיים מצוה דאורייתא".

עוד נגע ראש הישיבה בנוגע לנקיונות לפסח ואמר "נקודה חשובה, לדעת ולהבדיל בין עיקר ובין טפל, יש עיקר שזה לנקות את הבית שלא יהיה חמץ, ויש טפל שזה ניקוי שנתי, כנ"ל לגבי חומרות, מה שנהוג בבית ודאי שיש להקפיד ולא להקל ראש ולהשתדל לשמר כל משפחה ומנהגיה, אבל מה שלא שייך להלכה ולמנהגים, אז זה טפל".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב של הפלג לא?

כן, הרב של הפלג. סוף סוף…

בוקר טוב
נזכרו שבועיים אחקי
נקווה שלא מאוחר מדי

הרב דויטש שליט"א, רב גדול מאוד מאוד!! ועל כן חכמים היזהרו בגחלתן!!

הזהרו הגחלתן שלא תמותו מקורונה כמאמר חז"ל שאין רפואה למכתו!!!

יהודי ענק שבענקים, לא הכל נמדד לפי השתייכות פוליטית

נכון מאווד לא לדבר על תלמדי חכמים

מרא דכולא תלמודא
שפתתותיו נוטפות חן ואהבה
מנהיג ראוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture