נתניהו בכפר חב"ד, ארכיון

נתניהו: "מגנה את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, מחזק אתכם"

ראש הממשלה בהודעת גינוי למתקפה חסרת הרסן נגד הציבור החרדי "שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות". עוד הוסיף: "מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יומיים לאחר שהחלה המתקפה חסרת הרסן נגד הציבור החרדי, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (ראשון) הודעת גינוי ומסר כי "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות. מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

גורם בכיר ביהדות התורה העביר מוקדם יותר בשיחה ל'חדשות JDN' את זעמו על שתיקת נתניהו ואמר כי, "העובדה שנתניהו שותק מול מסע ההסתה וההשמצות נגד הציבור החרדי בימים האחרונים, מלמדת שהעובדה שהוא דחף לסגר בבני ברק והערים החרדיות הנוספות, נועדו לפרוטוקול בועדת החקירה שתקום לאחר המשבר".

בכירים חרדים הסבירו ל'חדשות JDN' כי להערכתם הסיבה שנתניהו בחר לשתוק מול המתקפה משולחת הרסן והשקרית נגד הציבור החרדי, כביכול הוא אינו נשמע להנחיות ובעקבות כך התחלואה במגזר גבוהה, היא התוצאה שבכך השיח נגד התנהלותו במשבר פוחתת וציבור ואולי אף ועדת החקירה שתקום "תאשים" את המגזר החרדי במצב ולא את כשליו בניהול המערכה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס מוקדם יותר היום להתבטאויות הקשות נגד הציבור החרדי בצל התפשטות הקורונה ואמר: ״ביום הזה אני רוצה לצעוק צעקה גדולה כנגד הקולות שאני שומע נגד הציבור החרדי – אנשים אחים אנחנו והערבות ההדדית היא נר לרגלנו. אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה.״

עוד הוסיף הנשיא: "אסור גם להכליל ציבור שלם שרובו ככולו מקפיד על הוראות משרד הבריאות בימים מורכבים אלה של ערב פסח, וחג הפסח". עוד הוסיף כי, "אני רוצה להודות לכלל המנהיגות התורנית שעושים מאמץ לוודא שכל ההכנות לחג הם על פי הנחיות משרד הבריאות", הוסיף. "מי ייתן שנדע בקרוב ימים טובים יותר, של בריאות ושקט. חג פסח בריא, שמח וכשר"" איחל הנשיא..

כזכור, זעם רב התעורר בקרב הציבור החרדי והכללי נגד ערוץ 12 ו"העיתונאית" רינה מצליח שפערה את פיה במהלך פאנל שהתקיים בערוץ במהלך השבת והכלילה את כלל הציבור החרדי באותם עשרות בודדות של פורעים שתוקפים באלימות שוטרים במאה שערים, שאפילו מרבית תושבי השכונה מתנערים מהם.

בדברי הבלע שלה, שנאמרו בשבת כך שאף נציג דתי לא נכח בפאנל בכדי להפריח את דברי השקר, השמיצה בניחוח אנטישמי את מרבית האוכלוסיה החרדית בנוסח שאינו ראוי אפילו להבאתם כאן. מספר משתתפים בפאנל ניסו להעיר כי היא מתייחסת לקומץ של עשרות אנשים כאילו מייצגים ציבור שמונה כמיליון איש, אך ללא הצלחה.

ח"כ ניר ברקת אמר כי "אני רואה את ההסתה והשנאה כלפי המגזר החרדי ומזדעזע. עלינו להימנע מהכללות והכפשות, אסור לנו להעמיד את אחינו בקו האש. מול האתגרים שעברנו כאומה לאורך ההיסטוריה, סוד קיומנו תמיד היו האחדות והערבות ההדדית. בשעת משבר זו עלינו למצוא את כוחנו באחדותנו, ולא להיכנע לאלו שמנסים לסכסך בינינו".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בראיון ל'גלי צה"ל' כי "צדקתי כשאמרתי בשיחת הועידה המקצועית עם ראש הממשלה נתניהו שהסגר על העיר בני ברק ייצור סטיגמה. אני מצפה כעת מראש הממשלה לגנות באופן תקיף את ההסתה המשתוללת בתקשורת וברחובות". עוד הוסיף כי, "המציאות הזאת ששדרנית בטלויזיה מסיתה בתקשורת שקרים והשמצות שלא היו ולא נבראו, ראויה לכל גינוי. הלוואי שבתל אביב, איפה שרינה מצליח גרה, יצייתו כמו שמצייתים בבני ברק".

ח"כ ישראל אייכלר אמר ביום שישי כי "מה שקורה לאחרונה בתקשורת המסיתה נגד יהודי בני ברק הוא התפרצות של רוע האנטישמיות ודעות חשוכות מימי האפילה. האסון החמור ביותר הוא השימוש בטרמינולוגיה מלחמתית ואלימה בחסות המגיפה. האם היה זה קריטי לכנות את מאמצי הסיוע לעיר בני ברק בשמות קוד של מישטר צבאי ומלחמה באויב נגוע שיש להדביר אותו?"

"מדוע היה נחוץ להשתמש במוטיבים קרביים של כיבוש, סגר, מצור, מבצע, חסימות, מחסומים, חמושים, ועוד ביטויים הלקוחים מזירת הקרב נגד נתינים בשטח כבוש? אין זה דבר של מה בכך. מילים יכולות להרוג. הטרמינולוגיה יוצרת מחשבה, והמחשבה יוצרת מציאות. לא לחינם אנו עדים למחזות המבישים של גדודי צלמי התקשורת, הנשלחים בידי עורכים צמאי דם, עטים על אנשי העיר כעיט העט אל טרפו. וכשהטרף חומק מבין שיניהם, הם מתריסים בבוטות נגד תושבי העיר המבולבלים".

"תושבי העיר רובם ככולם רוצים לחיות ומקבלים בהבנה ובתודה את מאמצי הגופים השונים שבאים לסייע לעיר מפני הנגיף. הקומץ המנסה להתגרות באומות, ולהפר הנחיות משרד הבריאות וגדולי התורה, מספק את התמונות שכל אויב ואורב מחפש בזירת המלחמה. הוא מוציא שם רע לרוב רובו של המגזר החרדי הנאמן למצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. לא תעמוד על דם רעיך".

"אילו היו גופי השלטון משרי הממשלה עד אחרון הפקידים, נוקטים בשפה של אחוה וחמלה, על עיר הנתונה בצרה ומצוקה נגע ומחלה, שמא היתה מתקבלת תוצאה אחרת. במקום כיבוש והסגר – מאמצי סיוע. במקום חסימה וחנק – שמירה על בריאות הציבור ומניעת סבל מקשישים ומשפחות. במקום לבא ככובש אל נתינים, בואו כאחים לעזרה בעת צרה. זאת הטרמינולוגיה הנדרשת".

"אני פונה לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים ולכל מי שלב יהודי בקרבו, לשנות את כל המינוחים. להתעשת עוד בטרם תתפשט האיבה בכל הארץ, להורות על שינוי הגישה הכובשת והמתנשאת, עמה באו חלקים מהשוטרים והחיילים (לא כולם) ורבים מכלי התקשורת, ולהציל את הקוסטרופה האנטישמית המאיימת. לא רק על העיר אלא על המדינה כולה. זה מסוכן לא פחות מהנגיף", דברי אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
29 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואייי תודה ביבי על כמה מילים ספורות….
חברה מחיאות כפיים…
הסתה מטורפת נגד ציבור שלם וזה מסתכם ב: "אני מגנה"
לא מבין אותו…..

סוף סוף הוא נזכר

למה הסתה ? אם בבני ברק שיעור ההידבקות גבוהה הרי שלא נמנע מלהתייחס לתושב בני ברק כתושב תל אביב כשתושב תל אביב הוא בעשרות אחוזים סטטיסטית פחות מדבק

לך שימי אנחנו עשינו את ההסתה בידיים שלנו . מציאות
זלזלנו בהוראות של משרד הבריאות במקום להיות הראשונים שמצייתים

הוא מגנה כמי שכפאו שד כי הוא היחיד שיודע כמה אנרכיסטים יש בעיקר ממוצא מסוים שמצפצים על כל ההוראות כביכול זה נגדם בעצמי הייתי בסופר ואיזה אחד נדחף לי מצד ימין ועוד פרומר מצד שמאל הוא ודאי רוידף עד שלא הריחו את הגוויות במשרפות לא עזבו את ארופה המצב חוזר על עצמו

הסתה מטורפת?
סך הכל בבני ברק ובשאר הריכוזים האחרים היתה רשלנות!!!

מה אתה רוצה שהוא יגיד?

קודם שינצל על המילים החצופות שהטחו מפיו הטמא מלא בשרצים ושאר חטאים כלפי מרן הראשל"צ בסוגיית העולים הגויים!!!!

כול הכבודדד??

אני חושש שאנחנו לא הולכים להיות שק חבתות (גם של נתניהו)

נזכור ולתמיד מי לנו ומי לצרינו
אנו חזקים ומתחזקים בעז"ה
חזק חזק ונתחזק

דרישה לגינוי מוחץ
וחקיקה דחופה לענישה חמורה כנגד הסתה נגד הציבור החרדי
כמו כל דברי הסתה אנטישמית

ביד אחד יוזם את ההסתה בהטלת בגר על בני ברק
ביד השניה מזמר כאילו מוחה בהסתה
צבוע שכמותו

הגיע הזמן שהציבור החרדי ובראשם אריה דרעי, יפסיק להיות הבובה של ביבי שלא סופר אותנו אף פעם "ביבי סופר רק את ביבי" זה היה בברית האחים בנט לפיד, וזה ממשיך עכשיו שהוא זורק את בנט בכדי להישאר בכסא.
בקיצור די להיות תמימים
הוא עוד ימכור אותנו ואת נשמתינו לשטן.

כחרדי אני מגנה את גפני וכל החוכמולגים שבשם "הגנה" על הציבור שלהם מעדיפים לטייח מציאות אמיתית, לא זו לא בעיה של יחידים בציבור החרדי, מה הרעיון לעבוד על עצמינו? מי שנכח במקום או ראה סרטונים מהריכוזים החרדים, ראה שאכן היו המונים שהתעלמו מההנחיות. הסתה מגזרית, לא משנה כלפי איזה מגזר, היא תמיד שלילית, אבל בינינו, כולם יודעים שאם הישראלים סומכים על שיטת ה"סמוך" החרדים לקחו את זה צעד אחד קדימה, וזה לא מהיום, האמונה הזאת ש "לי זה לא יקרה". וכן,לא שכחתי, גם חילונים רבים הפרו את ההנחיות, אחוזים זה מול זה? אף אחד לא באמת ידע. הסגר הוא חיוני בכל מקום שבהם יש ריבוי של חולים, וזה בשביל הגנה על כלל האוכלוסייה, המבחן של נתניה הוא האם ינחה סגר בכל מקום בו יש ריבוי חולים או רק בריכוזים החרדים… אבל למי למען השם מפריע בכלל הסגר? לאן בדיוק יש לאנשים ללכת?

אני לא מגנה עם נ' אלא מגבה עם ב'

ה ילחם לכם ואתם תחרישון..
לא צריך אף דמות פופולאריתשתגבה אותנו

אל תגן עלינו
אנחנו לא צריכים מילים טובות מאנשים משוקצים כמוך וכמו בנך!

הפלג וכל המטורפים שמחפשים מקום לפרוק בו את יצריהם האפלים עופו כבר לכל הרוחות טוב תעשו אם על הדרך תעיפו גם את הכיפה מזמן אתם כת ולא קשורים לדת

לך תישן על האף
שונא חרדים בארון….

בעל כורחם נענה אמן: הגיע הזמן להתבדל מכל התנהלותם, ולא להתייפיף לפניהם – כולל ביבי.

ילאאה צבוע ומושחת
הוא ורק הוא הורה להטיל סגר על בני ברק בשביל שהתל אביבים ימישכו ללכת לים !

מתי כולם יבינו שכל ההגבלות הן כדי לשמור על החיים???? דיי להתעסק באפליות וקטנוניות

למי שאוהב אמת
אז דע לך שזה בכלל לא האמת לא צריך להיות נאיבי אבל פשוט מיותר להיות מזוכיסת הציבור החרדי שומר על ההנחיות מעבר למציאות שדורשת את זה .זה גם צווי של "ונשמרתם וכו"
אני גר באזור חילוני ועושים לי חפלות ליד הבית יושבים בחוץ על בירה על כלום… בלי סיבה..אני חושב שלפני שמדברים פשוט צריך להכיר את המציאות ולא להתחפר באשמות שוווא!!!!
כי זה פשוט לא נכון!!!!

לאוהב האמת: שחרר אותנו מאהבה שלך , באמת עם כאלה אוהבים מי צריך אויבים… היכן הם ההמונים שהפרו את ההנחיות? יש לך הוכחות שאפילו אחוז אחד בכמות מהחרדים הפר הנחיות ולא לא ארבע מאות אנשים אלו לא אחוז, עם חרדים כמוך לא פלא שיש הסתה

הציבור החרדי זלזל הענק כי הוא תמיד חושב שהוא יותר חכם, ותמיד כשאומרים לו ביקורת הוא מתבכיין על אנטישמיות,די ! תפסיקו עם הטמטום הזה

מתי נבין שזה לא ביבי ולא לפיד ולא אף אחד אלא רק השם יתברך מדבר אלינו דרכם.
פני הדור כפני הכלב ?

מה בוער לך לעזור למושחתת שר"י
רוב רוב רוב הציבור
ברגע שהרבנים החליטו מיד נשמעו לרבנים

אני איתך חושבת בדיוק כמוך וממש לא מסכימה עם כול חברי הכנסת שאומרים אחרת ובכך מסיתים אותנו נגד המדינה שבסך הכול דואגת לנו במקום להפקיר את מזלזלי תקנות חרום שביננו ואני מדברת על מפרי התקנות מכול המגזרים הלוא לא נאמר "חוסך שבטו שונא בנו" נכון קשה אבל אולי זה יציל אותנו וחבל שזה לא נעשה קודם כי חבל על שאבדו שלא ישתכחו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture