Yonatan Sindel/Flash90

ריבלין: "זוכר בגעגוע דיונים רבים שנערכו עמו ואת דאגתו הכנה לכל אדם"

נשיא המדינה ספד למרן הגר"א בקשי דורון זצוק"ל: "שמעתי בצער עמוק על פטירתו, היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל, רב, אב ומורה דרך לקהילות ישראל בארץ ובתפוצות ש׳הֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם׳ וקירב לבבות ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד הבוקר למרן הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל, הרב הראשי הספרדי לשעבר, שהלך הלילה לעולמו: "שמעתי בצער עמוק על פטירתו של הראשון לציון הגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ״ל. הרב בקשי דורון זצ״ל היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל, רב, אב ומורה דרך לקהילות ישראל בארץ ובתפוצות ש׳הֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם׳ וקירב לבבות ישראל. אני זוכר בגעגוע דיונים רבים שנערכו עמו בכנסת ומחוצה לה כרב ראשי ואת דאגתו הכנה לכל אדם ואדם כמו גם את מאמציו לסייע לנשים עגונות ומסורבות גט. תנחומי העמוקים למשפחתו, תלמידיו ולכל בית ישראל אחרי אובדנו הקשה של ענק רוח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד אמש ואמר כי "אני דואב עמוקות – עם עַם ישראל כולו – על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי-דורון זצ"ל. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו הנכבדה ולתלמידיו הרבים. הרב בקשי-דורון היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד. בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם".

"הרב בקשי-דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם. פגשתי בו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מאישיותו החמה. בעבורו תורת ישראל נחשבה כתורת חיים. תמצית דרכו הייתה תבונה, סובלנות ואהבת העם והמדינה. לדאבון הלב, הרב בקשי-דורון נדבק בנגיף הקורונה ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. חבל על דאבדין. זכרו יוסיף להיות חקוק בלב עמנו", דברי נתניהו.

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ מסר "תנחומים מעומק הלב למשפחתו, ליקיריו ולתלמידיו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון. אני בטוח שמורשתו וחוכמתו ימשיכו לחיות דרך תלמידיו, ודרך ההולכים בדרכו. יהי זכרו ברוך".

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ עמיר פרץ, אמר הבוקר כי הוא "כואב את מותו בטרם עת של הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון זצ”ל, בטרם עת. הרב אליהו לא היה רק גדול בתורה. גדולתו היתה גם בדרך ארץ, כבוד האדם וקבלת האחר, והדבר ניכר היה בפסיקותיו. תנחומי למשפחתו ולכל עם ישראל. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

שר החוץ ישראל כץ: "אני מצר עמוקות על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי-דורון זצ״ל. חבל על דאבדין של ענק בתורה ובחסד. תנחומי הרבים למשפחה הנכבדה ולתלמידיו הרבים".

השרה מירי רגב שגרה הבוקר מברק ניחומים לבני משפחת בקשי דוקון: "הצטערתי להתבשר על פטירתו של אבי המשפחה היקר, הרב אליהו בקשי-דורון זצוק"ל, הרב הראשי הספרדי לשעבר, הראשון לציון, איש גדול בתורה. הרב בקשי-דורון עליו השלום נודע בפסקי ההלכה, שהוציא ב- "בניין אב", שהטמיעו את הגשר, שבו דבק בין מסירות לתורה ולהלכה לבין האתגרים, שמזמנים החיים ועולם המעשה".

"הרב זצוק"ל חי ופעל על פי העקרון "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", קרב רבים לעולם התורה לאורך עשרות שנים בתפקידיו כרב ראשי תחילה בערים בת ים וחיפה ואחר כך כרב הראשי הספרדי, ובסופו של דבר, כמייסד וכעומד בראש ישיבת "בניין אב" בירושלים. לדאבוני, הרב עליו השלום נפטר ממגפת הקורונה ואני מבקשת, שהמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. עוצמתו התורנית, ידענותו כענק בתורה ואהבת ישראל, שהיו טבועים ברב זצקו"ל נותרו לנו כצוואתו הרוחנית, שהובאה בכתביו ובעל פה", דברי רגב.

שר הביטחון, נפתלי בנט: "הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון הלך כעת לעולמו בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה. הרב היה איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל. מוסדות בנין אב ודבי אליהו שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה. בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו. עם ישראל כולו מחבק אתכם. יהיה זכרו ברוך".

שר החינוך הרב רפי פרץ: "עם ישראל התייתם הערב. הלב דואב על פטירתו של הראשון לציון, הרב בקשי דורון זצ"ל. הרב בקשי היה מגדולי התורה בדורות האחרונים, מורה לרבים, מסור לתורה ולעם ישראל באופן יוצא דופן, הנהיג רבנות שורשית וקשובה, מכילה ומאירת פנים. זכותו הגדולה תגן עלינו ויהא מליץ יושר בעדנו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "ניצחו אראלים את המצוקים. כאב עצום על תלמיד חכם, איש תורה וחסד, מנהיג. מחובר לכל חלקי העם והוביל בתפקידיו עמידה איתנה על כבודה של תורה. הראשון לציון הרב בקשי דורון נתבקש לישיבה של מעלה, חבל על דאבדין ולא משתכחין".

שר התקשורת דודי אמסלם: ‏"הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, והוא בן 79 שנים בלבד. תמיד הערכתי את הידע העצום והמופלג של הרב, את הפעילות השקטה והענווה למען אזרחי ישראל, למען ארץ ישראל ותורת ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים ויהי זכרו ברוך לעד".

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד: "‏הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון, מגדולי הדור, הלך לעולמו בשל מחלת הקורונה הארורה. הרב היה איש של נתינה גדולה לעם ישראל. עשייתו המפוארת, מפעלי החסד והתורה שהקים, פעילותו לקירוב לבבות, אהבת הארץ והתורה ימשיכו את מורשתו לדורות הבאים. שולחת תנחומי למשפחתו ולתלמידיו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין: "‏הרב אליהו בקשי דורון, הראשון לציון והרב הראשי לשעבר, נפטר הערב מנגיף הקורונה. הרב התבקש לישיבה של מעלה כשהוא מותיר אחריו מורשת של גדלות תורנית עצומה, המשולבת ללא הפרד באכפתיות לעסקי ציבור באהבה ובאמונה. חבל על דאבדין ולא מתשכחין".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הערב אנחנו נפרדים ביגון עמוק מזקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו. הרב כיהן כראש מוסדות בנין אב ודבי אליהו בירושלים היה איש של חסד, איש של נתינה ורבות עוד יסופר על פועלו לטובת הציבור. זכיתי להיכרות קרובה ומעמיקה עימו, להנות מעצותיו ולהתברך מפיו הקדוש פעמים רבות. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים ולעולם היהודי כולו שנפרד מאחד מענקי הרוח שפעלו בקרבו שנים רבות. העיר ירושלים בה פעל, למד וגידל את משפחתו תנציח את זכרו הגדול בתקופה הקרובה. דמותו המאירה, פסקיו, ומורשתו התורנית חקוקים בליבנו לעד".

עופר ברקוביץ יו"ר תנועת 'התעוררות': "ירושלים והעם היהודי נפרדים הערב בצער רב ממהרב הראשי לשעבר הרב בקשי דורון זצוק"ל שקבע את מושבו בעיר ירושלים וממנה העמיד תלמידים רבים והיה ידוע בחוכמתו ובתלמודו ופעל רבות למען השלום בתוך עם ישראל. יהי זכרו ברוך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture