Tomer Neuberg/Flash90

הליכוד ולכחול לבן מכחישים דיווחים על פיצוץ במגעים; גנץ יישא הערב הצהרה

שעות ספורות לפני פקיעת המנדט של גנץ: לאחר הדיווח על הפיצוץ, המשא ומתן בין כחול לבן לליכוד התחדש. מקורב לגנץ: "נתניהו לא מסוגל לחתום". גנץ ימסור הצהרה לתקשורת ב-21:00. דיווח: גנץ מתכוון לפרט את המאמצים שעשה על מנת להשיג הסכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הליכוד וכחול לבן פרסמו הערב (שני) הודעה משותפת כי "צוותי המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית דנים ברגעים אלו", זאת בעקבות דיווחים על פיצוץ במשא ומתן והפסקתו ואולטימטום שהציבו בכחול לליכוד כי אם לא יקבלו את עמדתם, יפעלו מידית לחקיקת החוקים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והיכולת שלו לכהן בתפקיד עם כתבי אישום.

זמן קצר קודם ההודעה המשותפת הודיעו בכחול לבן כי יו"ר המפלגה ויו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ יישא הערב הצהרה לתקשורת בשעה 21:00. ב'ישראל היום' דווח כי גנץ צפוי בנאומו הערב לסכם את הדרך שעבר במו"מ בשבועיים האחרונים עד לפקיעת המנדט, ונכון לעכשיו לא צפוי משהו דרמתי מעבר. עם זאת, ישנו סיכוי כי בכוונת גנץ להודיע על חידוש החקיקה הפרסונלית שתמנע מנתניהו להתמודד בבחירות.

כל זה קורה שעות ספורות לפני סיום המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולאחר ימים של מגעים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו במאמץ להקמת ממשלת אחדות. בליכוד טענו שהשיחות חודשו לאחר שנתניהו ביקש לחדש אותן. מנגד, גורמים בצוות המשא ומתן של כחול לבן אמרו: "לא הודענו על פיצוץ בשיחות. הצוותים עדיין מדברים. הפערים הצטמצמו אבל עדיין יש מחלוקות בנושא הריבונות והוועדה לבחירת שופטים".

ב'וואלה' דווח כי מוקד המחלוקת נותר עדיין החשש בליכוד מהכרעה של בג"ץ שתפסול כהונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בפלילים. במהלך השיחות היום הושגה התקדמות בכל הנוגע לחשש של הליכוד מפסילת כהונתו של נתניהו, אך עדיין נותרו פערים בכל הנוגע לוועדה למינוי שופטים. כמו כן, לדברי גורמים המעורבים במו"מ, גם בסוגיית החלת הריבונות נותרו עוד פערים קטנים.

ב'חדשות 13' צוטט מקורב לגנץ שאמר כי "רה"מ נתניהו לא מסוגל לחתום על אחדות, כי הוא מבין שאם היה חותם הוא היה יוצא מבלפור". כמו כן הוא אמר כי גנץ ישא הערב הצהרה שתהיה "מאוד חדה ותקרע את החבל". עוד ציין הגורם כי ההבנה של נתניהו שאם יחתום הוא באמת יאלץ להפסיק לכהן עוד שנה וחצי היא שמונעת ממנו לעשות זאת – ולא מחלוקת סביב הוועדה לבחירת שופטים או כל סוגייה אחרת.

ב'כאן חדשות' דווחכי גורמים בכחול לבן ספק שהערב ייחתם ההסכם להקמת הקואליציה והעריכו שנתניהו ינסה למצות את 21 הימים כדי לקבל את תמיכתם של חברי הכנסת צבי האוזר ויעז הנדל, או את תמיכתם של חברי כנסת אחרים שערקו מכחול לבן. עוד אמרו גורמים במפלגה כי הם מסכימים לתנאי של בנימין נתניהו, ולפיו אם בג"ץ יפסול את כהונתו כראש הממשלה – הכנסת ה-23 תפוזר ויתקיימו בחירות רביעיות. "זו ההבטחה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לליכוד ולנתניהו, ולא נסכים על פסקת התגברות", אמרו אותם גורמים.

מוקדם יותר דווח ב'סרוגים' כי חברי סיעת דרך ארץ ח"כ יועז הנדל וצביקה האוזר הבטיחו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה ותקום ממשלת אחדות ולא תהיה הסכמה בין הליכוד לכחול לבן לגבי המחלוקות במערכת המשפט, הם יצדדו בליכוד ובנתניהו. ח"כ יועז הנדל הגיב לדיווח בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏נתנגד לכל פגיעה בשלטון החוק והדמוקרטיה. תומכים בעמדת כחול לבן בדרך לממשלת אחדות. ובעד כל פשרה שתמצא לאחדות".

נתניהו זקוק לעוד 2 אצבעות לפחות כדי לקדם את החוקים שברצונו להעביר, וזאת בנוסף לגוש הימין שועמד כעת יחד עם ח"כ אורלי לוי אבוקסיס על 59 מנדטים. כך שכחול לבן יכולים לוותר לליכוד ולהקים ממשלת אחדות עם הליכוד – או שהליכוד יקים ממשלת ימין מלא מלא. ע"פ הדיווח של העיתונאי אברהם בלוך כרגע בפני כחול לבן עומדות שתי אפשרויות: לוותר על מינוי השופטים ולשלוט במערכת המשפט תוך ממשלת אחדות, או לסרב והליכוד יקים ממשלה עם הימין, חרדים, לוי אבקסיס, האוזר והנדל.

מוקדם יותר הבוקר מפלגת ימינה טענה כי נתניהו שוחח עם אנשי המפלגה הלילה והתחייב בפניהם שלא יתפשר במשא ומתן מול יו"ר כחול לבן בני גנץ בנושאי הוועדה למינוי שופטים וקידום החלת ריבונות. כזכור, בחצות יפוג המנדט של גנץ, ואתמול הודיע ריבלין כי אם לא תחול התקדמות במשא ומתן מול נתניהו – יחזיר אותו לכנסת.

בכירים במו"מ: "אם לא יושגו הסכמות – הסכנה לקיום בחירות רביעיות מיידית"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יועז הנדל והאוזר הם אנשים סופר ישרים והם לא יתמכו בנתניהו ובממשלת הביביסטים רק בממשלת אחדות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture