צילום: פלאש 90

נתניהו: סגר ממחר בצהריים עד חמישי בבוקר, המאפיות לא ייפתחו בצאת החג

ראש הממשלה הודיע: "ממחר ב-17:00 ועד יום חמישי ב-05:00 חובה להישאר בערים. המאפיות ייפתחו בחמישי לפנות בוקר". עוד הוסיף: "מכינים תוכנית ליציאה הדרגתית, עלולים לשלם מחיר כבד". ספד לראשון לציון זצוק"ל: "בימים רגילים היו רבבות מלווים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב הצהרה לתקשורת אותה פתה בדברי בניחומים על פטירתו של מרן הראשון לציון הרב בקשי דורון זצוק"ל: "אני מבקש להביע צער עמוק בשם כולכם על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל לשעבר, אליהו בקשי דורון, זכר צדיק לברכה. הרב בקשי נפטר אמש ממחלת הקורונה. הוא היה סמל לסובלנות, לאהבת הבריות ולאהבת ישראל. אני זוכר את הפגישות שלנו בחום רב, ובהערכה עצומה כלפי הרב, כלפי אישיותו, כלפי מנהיגותו. בימים רגילים, רבבות היו מלווים אותו בדרכו האחרונה, אבל אלה אינם ימים רגילים. בני משפחתו ומוקיריו הקפידו הקפדה יתרה על ההנחיות בדבר הלוויה מצומצמת. אני מודה להם על כך, אני שולח להם את תנחומיי".

לאחר עבר לדבר על המאבק בנגיף הקורונה: "במאבק העולמי והלאומי במלחמה בקורונה אין הפוגה. מתנהל כאן קרב איתנים בין סיכויי ההצלחה לסכנת הכישלון. אני רוצה לשתף אתכם בנתון אחד שממשלת דרום קוריאה פרסמה בימים האחרונים: היא פרסמה ש-91 בני אדם שהחלימו מן המחלה אובחנו שוב כחולים. אנחנו בודקים את הנתון הזה. אם הוא נכון, המציאות היא הרבה יותר מורכבת ממה שנוהגים לחשוב, כי יכול להיות שהחסינות מפני הנגיף איננה חסינות אוטומטית. יכול להיות שהנגיף יכול להתעורר מחדש ולחולל הידבקות במעגלים רחבים".

"לכן, כולנו מצווים להמשיך לנהוג במשנה זהירות, כולנו חייבים להימנע מהתרופפות המשמעת. התרופפות המשמעת זה דבר אנושי, זה דבר טבעי, אבל במלחמה בקורונה אין ברירה. אני חייב להגיד לכם שיש לנו הצלחות בולטות במלחמה הזאת, ישראל מדורגת בצמרת המדינות הבטוחות בעולם בכל המדדים יחסית לגודל האוכלוסייה. אני אתן לכם דוגמה אחת: לפני כמה שבועות, בנקודת השיא, עמדנו על 22% של גידול יומי בשיעור הנדבקים. היום אנחנו עומדים על 4%".

"קצב ההידבקות במגמת שיפור מתמדת, והוא נמוך יחסית, ביחס לרוב מדינות העולם. כך גם שיעור התמותה, שיעור החולים הקשים, שיעור המונשמים. לכל מי שנזקק לכך יש מכונת הנשמה. כך גם מספר הבדיקות היחסי שלנו ביחס לאוכלוסייה. אבל אם אנחנו ניסוג לפני הזמן מצעדים חיוניים שעדיין נדרשים, אנו עלולים לשלם מחיר כבד מאוד בחיי אדם. ישנם גם מוקדי התפרצות של הקורונה שאנחנו נותנים להם טיפול מיוחד. אני מדבר על שכונות מסוימות בערי ישראל, שהטלנו עליהן מגבלות כניסה ויציאה".

"כמו כן, תשומת הלב שלנו ממוקדת בבתי האבות, בדיור המוגן של האוכלוסייה המבוגרת. אני רוצה שתדעו שבכל רחבי אירופה ובארה"ב בתי האבות הפכו לאתגר מרכזי. בצרפת נפטרו עד כה כ-5,000 בני אדם בבתי האבות. זה מספר מזעזע, וליבנו איתם ועם כל אזרחי צרפת. למרות שאצלנו מספר הנפטרים בבתי האבות קטן בהרבה, 40 נפש, אנחנו דואבים עמוקות על מותו של כל אדם, ואנחנו נאבקים על הורדת המספרים הללו ככל האפשר".

"לכן, בעצה אחת עם שר הבריאות ועם מנכ"ל משרד הבריאות, מיניתי את פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב והמנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות לאחראי על הטיפול בבתי האבות. פרופ' גמזו יציג בפניי ובפני צוות השרים, עד סוף השבוע, תוכנית מפורטת לטיפול מקיף בבתי האבות. זה כולל נהלים, הוצאה לבידוד, הצטיידות, כוח אדם ועוד תחומים רבים רלוונטיים".

"מוקד נוסף שטיפלנו בו הוא נתב"ג. אתם יודעים שהישראלים רוצים לחזור ארצה, והם יודעים למה. אנחנו מאפשרים להם ומסייעים להם לחזור ארצה, כולל שליחת מטוסים מיוחדים. אבל רבים מהחוזרים מגיעים ממקומות שנגועים קשות בקורונה, שזה כמעט כל העולם. לכן אישרתי בממשלה נוהל ברור וחד משמעי שמבוצע עכשיו בקפדנות. כל מי שמגיע ארצה בטיסה מועבר מיד לבידוד במלונית".

"אזרחי ישראל היקרים, היכולת שלנו להגיב במהירות ובגמישות על אתגר הקורונה מעוררת הערכה במדינות רבות. ישראל בהרבה דברים הפכה למודל, וחלק מהדברים אנחנו גם לומדים ממדינות אחרות. אבל חלק גדול מהמדינות עושות את הצעדים הדרושים באיחור, ועל כך הן משלמות מחיר יקר מאוד בחיי אדם. המלחמה בקורונה היא מאבק דינמי, ואנחנו מתעדכנים ולפעמים גם מתקנים את עצמנו תוך כדי תנועה. באותה נשימה אני מוסיף שלא כל בעיה חדשה היא מחדל, אנחנו מטפלים בבעיות טוב יותר מרוב מדינות העולם. במדינה דמוקרטית מותר וצריך לבקר, אבל יש גם הרבה קריאות שבר מוגזמות".

"אנחנו פועלים כל הזמן, אנחנו מתקנים כל הזמן. גם אני בוחן את עצמי בלא הרף, ואני מתקן. בליל הסדר היה איתי ועם רעייתי בבית, בננו אבנר. אבנר נמצא פה כל יום שעות רבות, הוא ישן מטרים ספורים מכאן, בדירה צמודה שנמצאת בתוך המתחם המאובטח של בית ראש הממשלה. אף על פי כן, אני יודע שהתעוררה ביקורת בציבור. מבחינתי היה ראוי להחמיר גם בעניין הזה, כפי שאני החמרתי במקרה של הבידוד שקיבלתי על עצמי, לפני שהרשויות אמרו לי שאני חייב להיכנס לבידוד עצמי. בכל אופן, על כולנו למלא אחר ההנחיות שבכוונתי לאשר הלילה בישיבת הממשלה".

נתניהו הציג את ההגבלות החדשות: "ממחר, ערב החג, בשעה 17:00 אחר הצהריים, ועד יום חמישי בשעה 05:00 בבוקר, חובה להישאר בגבולות הערים והישובים שלכם, ואם זה בשכונות ירושלים, אז בתוך המתחם השכונתי. אתם מתבקשים לחגוג שביעי של פסח ואת חג המימונה בחוג המשפחתי המצומצם שנמצא איתכם עכשיו, כפי שהיה בסדר פסח. תוכלו ללכת בצאת החג לקנות מזון ותרופות ביישובכם. המאפיות ומחלקות החמץ בסופרמרקטים ייפתחו ביום חמישי לפנות בוקר, ובכל מקרה, אנחנו ננחה את המשטרה למנוע התקהלויות גם בסופרמרקטים וגם במאפיות. אני מזכיר לכם שביום המימונה, יום ה', נאסור, כפי שאנחנו אוסרים עכשיו, התקהלויות כלשהן בפארקים, בגנים ובמקומות הציבוריים".

"אני רוצה להגיד לכם שגם לי זה יהיה חסר. זה עשרות שנים שאני חוגג יחד איתכם את שמחת המימונה, את השמחה האדירה הזאת של צבע, של מופלטות, של חגיגה יחדיו. זה מחמם את הלב, וזה הפך לחג של העם כולו. אבל השנה זה חייב להיות אחרת, בחוג המשפחתי המצומצם".

על המצב הכלכלי אמר כי "אני יודע שבצד האתגר הבריאותי, ישנו אתגר כלכלי כביר. בעבר, בשני המשברים הכלכליים הגדולים של תחילת שנות האלפיים וסוף שנות האלפיים, הצלחתי בעזרתכם להצעיד את כלכלת ישראל להישגים עצומים. יצאנו ממשברים וכלכלת ישראל פרחה. בכוונתי, יחד איתכם, לעשות זאת שוב. אנחנו כבר גיבשנו את התוכנית הכלכלית. הסיוע הכלכלי המיידי יצא לדרך. אבל בימים אלה אנחנו מכינים תוכנית כלכלית ליציאה הדרגתית ואחראית מהסגר הכלכלי במשבר הקורונה".

ראש הממשלה הודיע על התוכניות להמשך: "לקראת סוף השבוע, נגבש החלטה סופית בממשלה על הצעדים הבאים שנוגעים גם למשק וגם למערכת החינוך. אני יודע ששני הדברים האלה מעסיקים אתכם, ובצדק. בכל מקרה, גם אם נחליט על צעדי יציאה בצורה מדורגת, הצעדים יהיו איטיים ואחראיים. אנחנו מסתכלים על הכל. מסתכלים על העצמאים, מסתכלים על העסקים, מסתכלים על המובטלים, מסתכלים על כל התשתיות שחשובות לנו בתעשייה, בשירותים, בעסקים הקטנים, במעסיקים הקטנים – בכל הדברים הללו. אנחנו מסתכלים על כולם, ואנחנו מנסים לשזור יחד את התוכנית הנכונה והאחראית ליציאה מדורגת מהמשבר".

"אני אומר לכם מכאן שאנחנו נצא לשגרה אחרת ממה שהכרנו לפני המשבר העולמי, כי הרבה דברים ישתנו. החיים ישתנו, החברה במידה מסוימת, העבודה, הטכנולוגיה, כפי שקורה כבר עכשיו בכל העולם. ושוב, אני לא יכול להדגיש זאת יותר ממה שאני מדגיש, גם אם הקורונה תהיה בנסיגה, אין ביטחון שהיא לא תחזור. הנגיף שוב עלול לתקוף, וכבר היו דברים מעולם. לכן, צעדי הזהירות ייושמו בהדרגה בעולם ובארץ, עד שיימצא חיסון לקורונה. כל עוד לא נמצא חיסון לקורונה, אנחנו במציאות אחת. רק כשיימצא חיסון לקורונה נוכל לעבור לעולם של המחר, שיהיה כמו העולם של האתמול. אבל זה לא המצב כרגע, ולכן הכל ימשיך להתנהל באחריות, כדי להגן על הדבר היקר ביותר שיש לנו – על החיים עצמם".

לסיום התייחס למצב הפוליטי ואמר כי "במקביל אנחנו משקיעים מאמצים גדולים, כולל הערב, כולל במשך כל היום, להקים ממשלת אחדות, ואם אפשר – עוד הערב. נקווה שנצליח בכך. גם אם הדבר לא יקרה עד חצות, נעשה הכל, מיד כשאני מסיים את הדברים הללו, לקדם את זה ולסיים את זה. אנחנו נוסיף לעשות כל מאמץ להשיג את האחדות שהמדינה כל כך זקוקה לה בימים אלה".

"אזרחי ישראל, לפני שביעי של פסח אני שוב מאחל לכם חג בריא, חג כשר ובמידת האפשר – חג שמח. אני מודה מעומק לבי לצוותי הרפואה, לרופאים ולרופאות, לאחים ולאחיות, לחיילים ולחיילות היקרים שלנו, לכוחות הביטחון, לכל המתנדבים, שמגלים אנושיות למופת ואזרחות טובה. ביום האחרון של החג נציין את נס קריעת ים סוף, שמסמל את היכולת שלנו לבצע דברים קשים ביותר. וגם אם זה קשה, כקריעת ים סוף, יחד נעבור את הקורונה ויחד ננצח אותה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די כבר אי אפשר יותררר

כולל בית ראש הממשלה ובית הנשיא?

אם ההגבלות לליל הסדר לא כללו ערבים אז למה המימונה יכלול אשכנזים?

תהיו בטוחים שלביבי וחבריו יהיו מופלטות.. בשבילו יפתחו גם תחנת קמח, ואחר הוא כבר יתרץ משהו..

האנטישמי הזה לא יכול לראות את החרדים נהנהים מלחמניה

מה יש לבחון אם מחויבים בבידוד לא יושבים לסדר עם בן משפחה? ראש הממשלה לא מבין את ההוראה הזו?

אין על ביבי ימשיך להנהיג את ישראל עד ביאת משיח צדקנו

איך יכולה להיות חזרה הדרגתית לשגרה עם 14,000 חולי קורונה?
הרי בכניסה לסגירת המדינה היינו עם 100 חולים בלבד ועם כזה מס' חולים ונפטרים אתם מדברים לי על שיגרה?
מה שמעניין אותכם זה הכסף. רק כסף בעיניים שכבר איבדתם היגיון.
אם חוזרים ללימודים אחרי פסח אני לא שולח את הילדים שלי למוסדות . מצתער. אתם לגמריי לא שפויים.

ביבי דואג שלא ידבקו בקורונה אז צריך לשמור

את היכולת שלנו?
אנחנו קרענו את הים?!
אין כוחנו אלא בפינו
בתפילה ובאמונה בהשם

את היכולת שלנו?
אנחנו קרענו את הים?!
אין כוחנו אלא בפינו ובאמונה התמימה בהשם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture