צילום: דוברות הכנסת

הסכם עוד היום? נמשכת פגישת נתניהו וגנץ ביחד עם צוותי המו"מ והמשפטנים

ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן נפגשים כעת "במטרה להקים ממשלת חירום לאומית". בפגישה משתתפים צוותי המו"מ ועורכי הדין של הצדדים, במטרה לגבש סופית את סעיפי ההסכם. דיווח: אם בג"ץ ימנע מנתניהו להרכיב ממשלה - הולכים לבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשים כעת (שלישי) במעון ראש הממשלה בירושלים, כדי להשלים את המגעים לקראת חתימה על הסכם להקמת ממשלת חירום לאומית, זאת לאחר שבתום הפגישה הקצרה יחסית בין השניים שהסתיימה אמש סמוך ל-1:00 נמסר כי "חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית".

בפגישה היום משתתפים גם צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן וכן עורכי הדין של הצדדים, במטרה לגבש סופית את סעיפי ההסכם. חלק מאנשי המו"מ משתתפים בפגישה דרך אפליקציות וידיאו ולא נוכחים פיזית בפגישה. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אבי ליכט, שמייעץ לגנץ בשנה האחרונה בנושאים חוקתיים-משפטיים, צפוי גם הוא להשתתף בפגישה. יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן שצפוי להתמנות לשר המשפטים משתתף אף הוא בפגישה.

ב'ווינט' דווח כי המחלוקת העיקרית בין הצדדים נוגעת לוועדה לבחירת שופטים. בליכוד מבקשים מנגנון כלשהו שיבטיח כי הם יוכלו להשפיע על בחירת שופטים או שלא תהיה לכחול לבן יכולת למנות שופטים בהיעדר הסכמה. עם זאת, בהסכם צפוי להיות סעיף שמחדד כי אם נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה מסיבות משפטיות – הכנסת תתפזר בדרך לבחירות רביעיות. משמעות הדברים שהצדדים הנושאים ונותנים מטילים על בג"ץ את האחריות להליכה לבחירות נוספות במקרה שהשופטים ימנעו מנתניהו לכהן בתפקיד.

כזכור, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נענה אמש לבקשת השניים להאריך את המנדט להרכבת ממשלה שהוטל על גנץ עד ליום רביעי הקרוב (מחר) בחצות. השניים פנו לריבלין בבקשה משותפת בשעה 23:59, לאור ההתקדמות במשא ומתן והרצון שלא לגרור את ההכרעה לכנסת. "בקשה זו נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם", נמסר מבית הנשיא.

יו"ר תל"ם ח"כ מושי בוגי יעלון תקף הבוקר את גנץ וכתב בטוויטר כי "נשיא המדינה נמנע מלהטיל את הרכבת הממשלה על נאשם עם שלושה כתבי אישום חמורים. הנאשם נתניהו חושש (בצדק) מבג״צ, שימנע מנאשם להרכיב ממשלה. מי עוזר לנתניהו לעקוף את הנשיא ואת בג״צ? בני גנץ! שקיבל מנדט כדי להלחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק. גם המגפה לא מכסה על המעילה באמון ועל הבושה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "‏הניסיונות להציג את הקמת הממשלה כממשלת חירום ששום סעיף במשא ומתן לא עוסק במשבר הבריאותי והכלכלי זה עלבון לציבור. ממשלת נתניהו החמישית עם 34 שרים דואגת בעיקר לעצמה ולראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים. לפחות אל תקראו לזה ממשלת חירום".

בתוך כך, בכירים במפלגת ימינה תקפו הלילה בחריפות את ראש הממשלה לקראת ההסכמה המסתמנת על ממשלת אחדות: "לצערנו מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין. זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בכירי ימינה כי "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קשה זיווגו כקריעת ים סוף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture