צילום: דוברות הבית הלבן

הקורונה בארה"ב: טראמפ הציג תכנית של שלושה שלבים ליציאה מהמשבר

טראמפ הציג הלילה במסיבת עיתונאים את התוכנית ל"פתיחת" הכלכלה האמריקנית: שמירה על היגיינה, ריחוק חברתי והמלצות לעבודה מרחוק, לצד פתיחת מסעדות כבר בשלב הראשון. בשלב השני יתאפשרו התקהלויות של יותר מ-50 איש ובתי הספר ייפתחו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בנאום מאחד, מתון וממלכתי פרסם הלילה (שישי) הנשיא דונלד טראמפ את תכנית אסטרטגיית היציאה שמוביל הבית הלבן במטרה לחלץ ארה"ב מהמשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהתפשטות הקורונה בשטחה ושיגר מסר מפויס למושלים ולאזרחים: "כולם עובדים על מציאת פתרונות יחד – רפובליקנים ודמוקרטיים כאחד".

במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן, חשף טראמפ את המלצותיו לפתיחה הדרגתית של המשק וחזרה מתונה לשגרה במדינות מסוימות, תוך המלצה למושלי המדינות לוודא כי במדינתם אכן קיימת מגמת ירידה והשטחה בעקומת החולים החדשים. שם התוכנית של ממשל טראמפ הוא "פותחים שוב את אמריקה", בדומה לסיסמת הבחירות שלו.

עקרונות התכנית כללו המלצה למדינות השונות להציג מסלול ירידה של שבועיים במספר מקרי ההידבקויות לפני תחילת ביצוע התכנית, שתסיר בהדרגה את המגבלות שהוטלו על עסקים כדי להיאבק בהתפשטות המגיפה. תנאים מקדימים נוספים קובעים כי בתי החולים במדינות נדרשים להחזיק בתכנית בדיקות פעילה שמאפשרת איבחון במקום של צוותים רפואיים. זאת, משום שלמדינות יש את היכולת להקים אתרי בדיקה לאנשים עם סימפטומים, להתחקות אחרי מסלולי הדבקה, ולספק ציוד מגן לעובדי בריאות במקרים של זינוק מחודש בהידבקות. טראמפ העריך כי 29 מדינות יוכלו בקרוב לעמוד בתנאי הפתיחה ולהתחיל לממש את הצעדים.

"אנחנו לא פותחים הכל בבת אחת, אלא צעד אחר צעד בכל פעם", אמר טראמפ לכתבים. הדברים מגיעים לאחר שבחודש שעבר אמר נשיא ארה"ב כי הוא רוצה שהכלכלה האמריקנית תתניע את עצמה מחדש ב"מפץ גדול".

התכנית הכוללת כמה המלצות למושלים – אך לא הוראות מחייבות. הדבר משקף נסיגה של טראמפ, שטען בימים האחרונים כי יש לו את הסמכות להורות למדינות השונות "לסגור" או "לפתוח" את עצמן. האחריות על כך נמצאת, אם כן, בידי המדינות ולא בידי הממשל הפדרלי.

הצעד משמש גם ככיסוי פוליטי עבור הנשיא, שכן אם ההחלטות לא יעלו יפה האחריות תיפול על המושלים. לדבר יש משמעות מאחר שטראמפ עומד לקראת ניסיון להיבחר מחדש בנובמבר, בעוד הוא מתמודד עם טענות על כך שהמעיט בחומרת המגיפה בשבועות הראשונים של התפשטותה.

לפני תחילת יישום התוכנית, בבתי החולים במדינות השונות תצטרך להתקיים "תוכנית בדיקות איתנה", שכוללת בין היתר בדיקות נוגדני קורונה לאנשי הצוות במוסד הרפואי. במקביל, על המדינות להקים אתרי בדיקה לתושבים הסובלים מסימפטומים ולפתח אמצעי מעקב. זאת לצד אפשרות עצמאית של סיפוק אמצעי הגנה ואפשרות להתמודד עם התפרצות חוזרת של נגיף הקורונה.

בשלב הראשון של התוכנית נכתב כי מומלץ למנוע התקהלויות של יותר מ-10 בני אדם, אם צעדי הריחוק החברתי אינם ניתנים למימוש. במקביל, מומלץ גם לצמצם טיסות לא חיוניות ומומלץ להשתמש יותר בעבודה מרחוק. בתוכנית נקבע עוד כי אזורים משותפים במשרדים יצטרכו להישאר סגורים. בשלב הראשון גם בתי הספר צפויים להישאר סגורים.

ואולם, בבית הלבן מבהירים בתוכנית כי מקומות כינוס גדולים כמו אולמות, מסעדות, אצטדיונים, יוכלו להיפתח תחת קיום "הנחיות ריחוק פיזי קפדניות". בתי החולים, שנפגעו קשה מאוד ממשבר הבריאות, יוכלו להמשיך בניתוחים לא דחופים אשר נחשבים חיוניים להכנסותיהם. גם מכוני כושר יוכלו להיפתח בכפוף להנחיות הריחוק החברתי ובכפוף לחיטוי. בניגוד לאתרי בילוי שיוכלו להיות פתוחים תחת הנחיות הריחוק החברתי, הברים יישארו סגורים בשלב הראשון של התוכנית.

‏בשלב השני בתוכנית צפויה חזרה נרחבת יותר לשגרה, בתי הספר ייפתחו וניתן יהיה לבצע גם ניתוחים שאינם דחופים. כמו כן, מותר יהיה לקיים התכנסויות של עד חמישים אנשים והטיסות הלא הכרחיות יחזרו גם הן.

השלב השלישי כולל איוש מחודש למקומות העבודה. ד"ר דבורה בירקס, רכזת כוח המשימה של הבית הלבן בנושא הקורונה שהייתה בעלת תפקיד מרכזי בניסוח קווי המתאר של התכנית, אמרה כי השלב "הנורמלי החדש" הזה יכלול עדיין שמירה על היגיינה ברמה גבוהה ורווחים גדולים יותר בין אדם לאדם כדי למנוע הדבקה בין חולים אסימפטומטיים של קורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture