צילום: משרד החוץ

משרד החוץ: 3 מיליון מסיכות כירורגיות נחתו בישראל והועברו למוסדות חיונים

נלחמים בנגיף: 3 מליון מסיכות כירוגיות נחתו הלילה בישראל, ויחולקו לשורה של בתי חולים וארגונים לאומיים חיוניים שעובדיהם נדרשים להתייצב לעבודה בימים אלה. ביניהם ארגון מד"א ושורה של בתי חולים המתמודדים עם נגיף הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


המסכות בישראל – קרדיט: משרד החוץ

שלוש מיליון מסכות כירורגיות בתרומת קרן מילנר, אשר נוסדה על ידי אחד ממשקיעי ההייטק המוערכים בעולם ופילנתרופ המדע, יורי מילנר ורעייתו ג'וליה, נחתו הלילה (בין חמישי לשישי) בישראל בטיסת מטען מיוחדת של אל-על שיצאה משדה התעופה הבינלאומי בשנגחאי, בתיאום חברת Israel Cargo Logistics, אשר הייתה אמונה על חכירת המטוס ותיאום הגעת המשלוח לישראל.

הבוקר יועברו המסכות למגן דוד אדום אשר יהיה אחראי על חלוקתן לצוותי החירום בארגון, כמו גם לשורה של בתי חולים, משרדי ממשלה ומוסדות לאומיים המספקים שירותים חיוניים לציבור ואשר עובדיהם נדרשים להמשיך בעבודתם במהלך ימים אלה. התרומה נעשתה בתיאום עם הקונסול הכללי של ישראל בסן-פרנסיסקו, מר שלומי קופמן, והגעתה לארץ תואמה ע"י נציגויות ישראל בסין ומשרד החוץ.

יורי מילנר, מהמשקיעים הראשונים בענקיות הטכנולוגיה פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ, Airbnb וספוטיפיי, הינו ישראלי המתגורר בעמק הסיליקון. בין השנים 2005 -2010 אף התגורר בישראל. לדבריו, "אם אנחנו רוצים לשמר את דרך החיים שלנו, אני קורא למנהיגים עסקיים לשקול לאמץ את ההרגל הזה גם אחרי שהמשבר יחלוף, ולספק לעובדיהם מסכות לשימוש יומיומי במשרד". מילנר הוסיף כי " חבישת מסכה המכסה את הפה והאף צריכה להיות הנורמה החדשה של כולנו כאשר אנחנו מחוץ לבית. בשילוב עם רחיצת ידיים, שמירת מרחק ואמצעי הגנה נוספים – זו תהיה האסטרטגיה שלנו לצליחת המשבר הנוכחי עד שהמדענים ייחלצו לעזרתנו ויפתחו חיסון או טיפול אמינים".

שר החוץ ישראל כ"ץ הודה למילנר על תרומתו, ציין כי הוא רואה בו "ידיד אמת של ישראל" ואמר כי: "בימים אלה משמש משרד החוץ כגורם מסייע מרכזי בהבאת ציוד הכרחי למאבק בקורונה – בין אם מדובר ברכש של ציוד רפואי, ובין אם מדובר בתרומות שמסייעות לישראל להתמודד עם המשבר".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "המסכות הן כלי חשוב לשמירה על בטיחות החובשים, הפראמדיקים והרופאים, ולא פחות מכך, לשמירה על המטופלים, הנבדקים והחולים, אשר באים במגע עם הצוותים הרפואיים. אני רוצה להודות ליורי מילנר ורעייתו ג'וליה ולקרן מילנר, על תרומה גדולה ומשמעותית למגן דוד אדום ולאנשי רפואה נוספים במדינת ישראל, תרומה המסייעת למאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה".

הקונסול הכללי של ישראל בסן פרנסיסקו, מר שלומי קופמן מסר: "מרגש לראות שישראלים מעבר לים תומכים בארצם בתקופה קשה כזו וגם נדיר לראות קרנות פרטיות הפעילות בהיקף כזה. בזכות התרומה של קרן מילנר, אלפי ישראלים, עובדי ציבור, המשרתים בימים אלה את הציבור הרחב, יזכו לחבוש מסיכות – פריט חיוני ונחוץ הנמצא בימים אלה במחסור עולמי".

בין המוסדות הממשלתיים שצפויים לקבל את המסיכות: משרד החוץ וצוותיו העוסקים בהשגת סיוע וציוד בינלאומי; משרדי התחבורה, האוצר, הכלכלה, העלייה והמשרד לשירותי דת. הצוותים במשרדים שיקבלו את המסכות הם אלה שבימים אלה ממשיכים בעבודתם חרף הסגר ועוסקים בפעולות לאומיות חיוניות.

ארגונים לאומיים שיקבלו את המסכות: מגן דוד אדום, זק"א, רכבת ישראל; דואר ישראל; נתיבי ישראל; רשות שדות התעופה ונתב"ג, וכן עובדים חיוניים בביטוח לאומי. הצוותים שיקבלו את המסיכות בגופים אלה הם אלו הממשיכים באספקת שירותים חיוניים לציבור הרחב גם בימים אלה. 

בתי החולים שיקבלו את המסכות: ביה"ח שניידר לילדים בפתח תקווה; מעייני הישועה בבני ברק; כרמל בחיפה; הילל יפה בחדרה; העמק בעפולה, וברזילי באשקלון. במתן התרומה הושם דגש על העברת המסיכות לבתי חולים מרוחקים מהמרכז.

בחודש שעבר הודיעה קרן הפילנתרופיה של מילנר ורעייתו ג'ולי על תרומה בסך שלושה מיליון דולר לשלושה מוסדות ישראליים, המנהלים בימים אלה 'מירוץ נגד השעון' כנגד התפשטות נגיף הקורונה: מגן דוד אדום שיפעיל פרויקט חדשני לצמצום הגעת אנשים למרפאות; הפקולטות לרפואה ולמדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב, שם תתמוך התרומה במאמצי המחקר לפיתוח תרופה לנגיף; והמרכז הרפואי תל-אביב על שם סוראסקי, בו תיועד התרומה ליחידה לטיפול נמרץ המטפלת בימים אלה בחולי קורונה.


 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture