שרי הממשלה זועמים: "לא ברור למה צריך ישיבה אם הכל הוחלט ופורסם"

התכתבויות פנימיות חושפות כי השרים זועמים על נתניהו על פרסום ההנחיות טרם אישורן בממשלה • השר בצלאל סמוטריץ' על התפילות: "אם מגבילים אז לא פחות מ-20". ארדן דורש: "לקיים הצבעות נפרדות על כל סעיף שיש בו מחלוקת" • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרי הממשלה זועמים הערב (מוצאי שבת) על ראש הממשלה ומשרד האוצר והבריאות שהחליטו לפרסם לציבור את ההנחיות החדשות עוד בטרם התכנסה הממשלה ודנה אליהן. בנוסף, חלק מהשרים ממתנגדים לחלק מההנחיות, בין היתר על הגבלת התפילות לעשרה מתפללים בלבד בשטח פתוח, ודורשים שהממשלה תצביע בנפרד על כל סעיף וסעיף בכדי שיכולו להתנגד. ל'חדשות JDN' נודע כי נכון לשעה זו טרם נקבע מועד לישיבת הממשלה הטלפונית הלילה.

"למה מפרסמים את ההקלות רשמית לפני שכינסו אותנו ואישרנו?", כתב השר זאב אלקין בקבוצת וואטסאפ בה חברים שרי הממשלה בעקבות פרסום המצגת עם ההנחיות החדשות על ידי משרד הבריאות, לפני שכלל קיבלו תוקף חוקי. עוזרו הבכיר של שר הבריאות, מוטי בבצ'יק, הגיב לאלקין וכתב בוואטסאפ השרים, "אני מסכים איתכם שלא שייך לפרסום ואז לבוא לממשלה. רק השר אלקין, איפה זה פורסם? אנחנו לא פרסמנו. לא שאני יודע".

ב'גלובס' דווח כי הודעת בבצ'יק הדהימה את השרים, לאור העובדה כי ההנחיות כבר פורסמו בערוץ הטלגרם הפופולרי של משרד הבריאות בתוספת גרפיקה. ליצמן שהבין כי משרד הבריאות פועל עם נתניהו מעל ראשו, פנה לדובר משרד הבריאות, ודרש להוסיף הבהרה. בעקבות כך נכתב כי "משרד הבריאות מדגיש כי ההנחיות לציבור יפורסמו במלואן בפירוט מלא, לאחר הדיון בממשלה!". בהמשך הוסר הפרסום על ההנחיות המעודכנות מערוץ הטלגרם של משרד הבריאות.

השר גלעד ארדן אמר כי "זה לא בסדר שזה מוצג לציבור כהצעה של משרד הבריאות. מי שקובע זו הממשלה". השר אופיר אקוניס כתב: "הכל מוכן עם גרפים אז למה מחכים?". בהמשך בבצ׳יק התנצל וכתב לשרים כי, "אנו מבקשים להתנצל בפני השרים על הפרסום של ההנחיות טרם אישורן בממשלה. חשבנו שנכון לפרסם לציבור הנחיות כלליות, אך נוסחן הסופי ואישורן תלוי בחברי הממשלה. בשל כך הורדנו את ההנחיות מהאתר עד שיהיה נוסח שיאושר על ידי הממשלה".

השר בצלאל סמוטריץ' ביקש להלין על הגבלת המניינים ל-10 משתתפים בלבד, "לגבי תפילה בכל מקרה אם מגבילים אז לא פחות מ-20. אצלנו ברחוב יש 15 איש. אין שום הגיון לאפשר לחלק להתפלל במניין ולחלק לא… כמובן זה בדומה לרציונל של ההפגנות". השר ארדן הגיב הגיב לו, "אני איתך". השר נפתלי בנט הוסיף: "כנ"ל,

לפי הדיווח ב'חדשות 12', השר ארדן מוביל את ה"מרד" וכתב: "חבריי השרים, אני מעריך ומכבד את מנכ"ל משרד הבריאות ואת העמדות שהוא מציג לציבור אבל האחריות על התקנת התקנות היא שלנו כממשלה וגם הצורך לתת תשובות לציבור. לכן אני סבור שבדיון הערב על התקנות, יש לקיים הצבעות נפרדות על כל סעיף שיש בו מחלוקת למי מהשרים עם ההצעה שמציג משרד הבריאות. אנחנו בשלב שבו ניתן לשחרר את הציבור מחלק מההגבלות ולא מדובר פה במדע מדויק. ישנם איסורים לא הגיוניים שנותרים עדיין בתקנות וישנם עוד שינויים שלהבנתי אפשר לבצע".

השרה ציפי חוטובלי הצטרפה לדבריו וכתבה כי היא "מסכימה עם גלעד, גם להצביע על הסעיפים וגם מצטרפת לדרישה לדון בנושא החזרת מערכת החינוך. אין החזרה של המשק באופן רציני אם אין תוכנית לתלמידי בית הספר והגנים". ארדן הגיב לה: "נכון מאוד, איך יחזרו לעבודה אם אין לנו שום דבר להציע להורים עם ילדים קטנים". גם השר נפתלי בנט הצטרף וכתב: "מסכים במאה אחוז. ההצבעה צריכה להיות פר סעיף".

ארדן המשיך להציג את "החורים" בהחלטות: "דוגמאות – אין היגיון לאפשר ספורט (מבורך) וחנויות (מבורך) אבל לאסור כל התרחקות מהבית של 100 או 500 מטר. זה לא הגיוני ולא אכיף. בנוסף, אין היגיון לאפשר הפגנות ללא הגבלת גודלן. הקנס על אי נשיאת מסכה גבוה מאוד ויש להפחיתו". השרה יפעת שאשא ביטון הוסיפה כי היא "לא בטוחה שצריך להיות קנס. זו צריכה להיות הנחיה. אפרט בישיבה".

השר בצלאל סמוטריץ' זעם וכתב כי "האמת לא ברור למה צריך בכלל ישיבת ממשלה אם הכול הוחלט ופורסם. אנחנו לא מחויבים למה שמשרד הבריאות פרסם. זו הצעתם אבל הסמכות והאחריות היא שלנו. אפשר לשנות כל סעיף". השר רפי פרץ הוסיף כי הוא "מסכים עם השר ארדן. יש לי השגות על מתווה הגנים".

ארדן: "אציע הערב לממשלה, שמספר המתפללים בתפילה במקום פתוח לא יוגבל לעשרה בלבד"

השר ארדן, שכאמור מוביל את "המרד", לא הסתפק בהתכתבות הפנימית' פרסם את התנגדויותיו בציוצים בטוויטר והסביר: "לכל המגיבים שמתקשים להבין את פרסום העמדות שאני מודיע עליהן כאן: אני מעדכן את הציבור בעמדותיי לקראת ישיבת הממשלה שתתקיים הלילה ותדון בתקנות החדשות ואנסה לשכנע בעמדות אלה את הממשלה".

לדבריו, "לאור העובדה שלא ניתן לדעת כמה אנשים יגיעו לתפילה בציבור, בדיוק כפי שאי אפשר לדעת כמה יגיעו להפגנה שפורסם שמתקיימת, אציע הערב לממשלה, שמספר המתפללים בתפילה במקום פתוח לא יוגבל לעשרה בלבד. ההגבלה יכולה להיות לגבי המרחק בין קבוצות המתפללים וכך נוכל לאפשר גם ליותר מתפללים להשתתף בה".

עוד הוסיף כי "התקנות קובעות קנס של 500 שקלים על ״אי נשיאת מסיכה״. זהו קנס גבוה מדי בהתחשב בכך שהמוצר נמצא בחוסר ושהוא מוצר מתכלה שיש להחליף. אם משרד הבריאות יתעקש על קביעת קנס לנושא זה(איני רואה צורך אמיתי כיוון שנוצרה נורמה בנושא) הרי שהקנס יכול להיות סימלי בלבד של 100 שקלים לכל היותר".

הדמיית ההתכתבויות המלאות הערב בקבוצת הוואטסאפ הפנימית של הממשלה. עריכה: JDN

נתניהו: "נאפשר תפילות בחוץ עם מניין תוך שמירת מרחק ועם מסכות" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דרישת הציבור לגבי תפילה
1. תפילה במרחב הפתוח במרחק 2 מטר ללא הגבלת מתפללים.
2. תפילה בבית הכנסת לעד 20 אנשים וכל אחד בשטלחן נפרד.
הסדר שימנע יציאה משליטה במצב

זה זיוף, כל ההתתכתבות הזו.
כתוב למעלה Created by Whatsfake.com

הוכחה נוספת לזיוף
הכתבה פורסמה בשעה 11:59, כשיש שם מענה ב 00:06

תקרא נכון
זה הדמיית של ההתכתבות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture