צילום: חדשות 13

נתניהו התקשר, גנץ צייץ: מוכר הפלאפל שזעק את מצוקת העצמאים • צפו

יובל כרמי, מוכר הפלאפל מאשדוד, הפך לסמל הקריסה הכלכלית בעקבות משבר הקורונה: "יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. אין לי איך לחיות". נתניהו שוחח איתו: "נגעת לי מאוד ללב. אנחנו נעזור לכולם, מבין שיש מחסור ונדאג להתגבר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: הדברים של יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל, בראיון לנגה ניר נאמן ב'חדשות 13'

יובל כרמי, מוכר פלאפל מאשדוד ובעל החנות "פלאפל כרמי", הפך לסמל הקריסה הכלכלית כשריגש אתמול (ראשון) אזרחים רבים במהלך ראיון שנתן ל'חדשות 13'. כרמי זעק לעזרה: "באתי לעשות הזמנה, התקשרתי לחברה שאני מזמין ממנה מוצרים, הוא ביקש צ'קים – ואין לי מאיפה לתת. יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. אין לי איך לחיות".

כרמי המשיך לתאר את המצב אליו נקלע בעקבות משבר הקורונה וסיפר לכתבת הערוץ, נוגה ניר נאמן, כשדמעות בעיניו: "היום בבוקר באתי לפתוח את החנות, הבנתי שמותר שייכנס לקוח-לקוח", סיפר. "באו שוטרים, אמרו לי, 'אם אתה לא מתחם את זה ואתה לא עם משלוחן, אתה לא שולח. אמרו שיסגרו לי את העסק".

יובל סיפר שבתוך חודשיים נכנס למינוס של 65 אלף שקלים כי דוכן הפלאפל שלו נסגר. לדבריו, מעולם לא חזר לו צ'ק, ותמיד הוא שילם את כל המסים. אתמול הוא קיווה שההקלות יאפשרו לו לחזור לעבודה, אך כאמור, שוטרים שהגיעו למקום הודיעו לו כי עליו למכור רק במשלוחים. המוכר שהפך לסמל פרץ בבכי ואמר: "אני לא בנוי על משלוחים. אני בחיים לא עשיתי משלוחים. עד מתי אני יכול להמשיך ככה?", אמר. "לפי הטלוויזיה, אנחנו קיבלנו מיליונים. איזה קיבלנו? לא קיבלנו שקל. כלום. בא לי לשרוף את עצמי".

"אני מתבייש לחזור הביתה, מתבייש להגיד לאשתי, מה אני אביא להם? הילדה שלי ילדה לפני חודשיים, מתנה לתינוק לא יכולתי לקנות. מה נשאר לי? אני אוהב את המדינה שלי, עד היום, בגיל 56, אני עוד עושה מילואים. איזו מדינה זאת?".

דבריו של כרמי הפכו לויראלים עוד לפני שידור הראיון והביאו להזדהות רבה עם מאבקם של בעלי העסקים. כבר אתמול הגיב לדברים שאמר יו"ר כחול לבן בני גנץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דבריו קורעי הלב של כרמי הם אות אזהרה לנו מנהיגי הציבור – לא לבזבוז מיליארדי שקלים במערכת בחירות רביעית. כן להקמת ממשלת חירום לאומית שתטפל בנגיף הקורונה ולא פחות חשוב, במשבר הכלכלי שמאיים על מיליוני ישראלים שלא יסלחו למי שיגרור אותם לבחירות בתקופה הזו כדי לקושש כמה מנדטים".

"לא חשבתי שאני אהיה הזעקה של העסקים הקטנים", סיפר היום כרמי. "אלפי שיחות קיבלתי, גם מאנשים מחו"ל. אנשים רוצים 200 מנות, 300 מנות. הם מוכנים לשלם – אבל אני לא רוצה. אני רוצה להרגיש את הלקוח. אצלי אנשים מגיעים ומיד מקבלים כדור פלאפל ביד. 30 שנה אני מוכר פלאפל, אני מרגיש שזה הייעוד שלי בחיים. אני אוהב לתת ולהעניק לאנשים, אבל העסק שלי לא יחזור למה שהיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הבוקר עם מוכר הפלפל והבטיח לו כי יעשה כל שביכולתו על מנת לסייע לו ולשאר בעלי העסקים הקטנים לצלוח את משבר הקורונה. "ראיתי אותך אתמול ונגעת מאוד ללבי. אני אעזור לך, נעזור לכולם. אני מבין שיש פערים, דברים שעדיין לא התבצעו כמו שצריך ואנחנו נדאג לבצע אותם. יותר מכל אני חייב לומר לך – נכנסת לי עמוק לתוך הלב וכך גם לכל עם ישראל. אני מחזק אותך, אנחנו נתגבר על זה ביחד".


צפו: ראש הממשלה נתניהו בשיחה עם יובל כרמי

כרמי הודה לנתניהו, ביקש לחזק אותו בחזרה והבהיר לו כי אינו מאשים אותו במצב: "אני לא בא אליך בטענות. הטענות שלי הן כלפי היועצים שלך, כנראה שאנשים לא אומרים לך מה קורה עם העם". נתניהו סיכם את השיחה ואמר לכרמי: "אתה היטבת לומר את זה אתמול, וזה אכן קורע את הלב. אני מבין את זה וגם ראיתי בנוסף את האישיות שלך".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
30 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיבין שצריכים להשתנות בהתאם להמצב, אם עכשיו מותר רק עם משלוח זה מה שהוא צריך לעשות, תשכח מה שעשית שלושים שנה, רק מי שמוכן להשתנות לפי המצב כרגע יכול לשרוד את זה

כמו תמיד
ביבי חזק בדיבורים ואפס במעשים

נתניהו התקשר , חיזק אותו , גנץ צייץ , עודד אותו , ו….
כלום , אפס , המשיכו לריב על חשבון העם

איך יישאר כסף אם אנחנו צריכים לממן לחברי כנסת שלא עבדו שנה שלמה עוזרים נהגים וסקודה סופרב חדשה?

עוד אדיוט
הצביע ביבי
קיבל טילים לאשדוד
שילם מיסים כבקובל במדינה סוציאליסטית שמאלנית
וכשנזזק – אמרו לו שזה מדינה קפיטליסטית ימנית

אני גם בעל עסק האיש הזה צודק בכל מילה. המדינה לא מגבה אותנו בכלל. מתנהגת כמו אחרון הפושעים. אני רוצה לראות מי גיבור לא לשלם מס או מע"מ או ביטוח לאומי. יוציאו לו את העיניים מהעיניים. אחרי שיעקלו לו את החיים. למה אנחנו צריכים לפרנס בעלי קניונים חמדנים. שעל נכס שאין מה לעשות איתו עושקים אותנו בעשרות אלפי ש"ח וצפונה. בזמן שהמדינה אוסרת לפתוח מדוע לא מעבירים הצעת חוק מהירה שעל כל התקופה הזאת הם לא יקבלו שכ"ד. סיפרו לכם הרבה סיפורים על פיצויים התחשבות ומענקים במציאות נאדה. תם זמנם!!

מה הסיפור של ניר ברקת שכל הזמן תוקף את כחלון

טוב מאוד
הדבר היחידי שמזיז עניינים כאן במדינה זה לפנות לתקשורת
אחרת אף אחד לא מסתכל עליך
וגם עכשיו לא בטוח שיתנו לו פתרון אמיתי

עם כל הכבוד לנכים, מי שהיה צריך לקבל מענקים אלו שכירים שפוטרו ובעלי עסקים עצמאים שנקלעו לקשיים. לא מובן מדוע הנכים הם שקיבלו מענק בעקבות המשבר, הם מקבלים קיצבה כל חודש. הקיצבה לא נפגעה בעקבות המשבר. מי שנפגע הם שכירים ועצמאים בעלי עסקים קטנים בעיקר.

זה חלק מהתוצאה של הכלכלה ה"נאורה" כאן במדינה זה שיש מאות אלפי עובדי מדינה מיותרים עם רכבים ותנאים מופלגים שאנחנו האזרחים כולל החרדים מממנים אותם , במיסים הישירים והעקיפים שמוטלים עלינו , חלקם שלא בצדק . ובניגוד לכל היגיון כלכלי ! ואז האוצר וכל הצמרת בוכים שאין אפשרות לסייע מספיק לאזרחים . לתשומת ליבך רה"מ שקיצצת לחלשים ב2003 .
נכון צודק מר כרמי שמה שרואים החלשים קשה לכם לראות ! אפשר וחייבים לתקן!!

כולנו באותה הסירה..לבי לבי עם מר כרמי שראיתי אותו בוכה למצלמות וכתבת אמש בטלויזיה ליבי נשבר ממש כואב ועדיין..אני גם במצב לא טוב בכלל אני נכה בת 47 לא מקבלת שום פיצוי שום מענק שום הטבה מהמדינה חיה לבד עם זוג הורים בגיל 80..ועכשיו בשל הקורונה אני יושבת איתן לב ד כל היום בבית..המצב שלי גם קשה מאוד..ואשמח לקבל כל עזרה.ובע"ה מתפללת כמו כל עם ישראל לימים בריאים יותר.
אם אתה/ת מכירים מישהו שרוצה לעזור לי אשמח.תודה רבה, ותבוא עליכם הברכה
זוהרה

איפה נעלמה הבושה??
אני הגבתי לאליהו שכתב שלא בסדר שהיה עם שמקבלים קיצבה כל חודש גם בימי הקורונה קיבלו מענק של 500 שח..לדעתו לא צריכים היו מלקבל כי הם לא עובדים..במיליןצאחקות..אנחנו נטל על המדינה..הלואי והייתי יכולה לקום בבוקר ולצאת לעבודה להתפרנס יותר מ 2300 שח בחודש בכבוד.אבל רצה הגורל ובוקר עולם ואני ככה ולכן לא עובדת..וכמוני לצערי יש מאות אלפים בארצנו…מקוה שיקרא ומיקי את מילותיו בחזרה.זה ממש לא יפה ואף.פוגע.ב אישית הוא פגע

ממש סיפור מרגש. כבעל עסק גם אני באותה סירה

כרמי תמשיך להאמין לביביבלוף הזה אני במקומך הייתי טורק לו את הטלפון בפרצוף !!!!!

תכלס' קורע את הלב

האמת אם אף אחד לא יתפרנס כולם ירוויחו מזה, הכל יקרוס הבנקים וכ"ו ולמשכנתא שלום, נקטוף קצת פירות נאפה קצת לחם וזהו, מי צריך את כל העולקא ומבולקא של
תעשיית הכסף

עם כל הכבוד לבעלי העסקים השכירים שלכם שחלקם עובדים במשרה חלקית והם המנוע של העסק לא מקבלים מהמדינה ומאף אחד שום פיצוי

קצת רגישות כשמדובר בנכים שמה לעשות גם הקצבה הרגילה היא לעג לרש . אתה היית מסתדר עם כזו קיצבה?

השבע לא מאמין לאדם הרעב,

יאלה יאלה לא קונה את דמעות התנין שלו הבן אדם יושב טוב ולא יכול להיות שמחודש אחד אין לעצמאי שעובד בלי עין הרע טוב כל השנה מה לאכול.לא קונה את החרטה הזאת.ישש אנשים פי מליון יותר באמת אבל באמת מסכנים.!!!

ליבי ליבי

כשרואים מישהו בוכה זה מרגש אותנו ואנחנו מנסים ורוצים לעזור כמו בסיפור הזה
טבל אבור לישכוח שיש עוד אלפי מישפחות במצב הזה אז איפו הרחמנות אליהם
ביגלל שלא מרהים את זה אז לט צריך לרחם אליהם
זה מזכיר את הבת יענה
החותם בכאב רב. יוסי.

הבנאדם הזה טחון כסף הוא סתם עשה הצגה וכולם האמינו לו..
עשה פאדיחות לעצמו

הצגה יפה עשה האיש הזה
אומרים שהוא מליונר

רשעים ארורים מהאתם אומרים ככה נאצים ?
ב: נתניהו לא אשם יש לו על הראש המון דברים

אבא שלי צדיק

מי הוא "איש הפלאפל" המסכן? -בעל עסקים שחי בוילה ענקית בגן יבנה, בעל 2 חנויות, כולל בבילו סנטר, נוהג ברכב של 800,000 ₪, מטייל ומבלה עם משפחתו ברחבי העולם (לפני הסגר שב מלונדון).
מי הוא הבימאי של הסירטון השיקרי (פייק)? -בעל רשת "הלפרין" (משקפיים)
מה המטרה המכוערת? -לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו
מסקנה: אני החרמתי את "הלפרין"

כווולם יודעים כי בעל הפלאפל שחקן, אבל 2טוב עשה שהרים את קול העצמאיים שמתביישים לבכות, רק מי שיש לו כל טוב יש לו אומץ לבכות כך מול המצלמות, וכידוע איש עסקים הוא כמו תינוק, אם הוא בוכה זה סימן שהוא בריא, אבל את העמצאיים המסכנים איש לא שומע !

מעניין שהוא בוכה גם ככה החנות שלו סגורה כל הפסח כי זה חמץ אז מה ההבדל בן השנה לשנה שעברה גם אז הוא היה רעב ללחם ?

מה קרה גם ככה הוא סגור בפסח כי פלאפל זה חמוץ אז מה נשתנה מהשנה שעברה הוא גם היה רעב ללחם ? אחלה שחקן שעשה הצגה טובה יחד עם הלפרין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture