צילום: דוברות הכנסת

"נפתרה המחלוקת, אפשר לחתום על ההסכם": נתניהו וגנץ נפגשים כעת

ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן ייפגשו בקרוב במסגרת המאמצים להקמת ממשלת אחדות. לדברי גורמים בשתי המפלגות, הצדדים קרובים לחתימה על הסכם. הפשרה שהובילה לפתרון: האוזר ישב בוועדה למינוי שופטים במקום נציג המאופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת בני גנץ נפגשים בשעה זו במסגרת המאמצים להקמת ממשלת אחדות, כך נמסר הערב (שני) בהודעה משותפת מטעם הצדדים. הפגישה תתקיים במעון ראש הממשלה בבלפור, ולדברי גורמים משני הצדדים, השניים קרובים לחתימה על הסכם קואליציוני.

ב'ווינט' דווח שגורמים בליכוד אישרו כי המחלוקות נפתרו ברובן וצוות המו"מ של הליכוד נמצא בדרכו למעון ראש הממשלה. בצוות המו"מ של כחול לבן עוברים על ההסכם הסופי בכנסת, ואם לא יתגלו סיבוכים של הרגע האחרון, יחתמו עליו. בכיר בצוות המו"מ של כחול לבן צוטט בדיווח אומר כי "הגענו להסכם על הקמת ממשלת חירום".

ב'כאן חדשות' דווחו דברים דומים: גורם המעורב במשא ומתן שבין כחול לבן לבין הליכוד אמר כי ההסכם גובש וכל מה שנשאר הוא לחתום. גורמים בכחול לבן אמרו שאם לא יהיו הפתעות – הערב יחתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש כחול לבן בני גנץ על הסכם להרכבת הממשלה. בליכוד אומרים כי הם מחכים לתגובת כחול לבן. לפני כן אמרו גורמים בליכוד כי נפתרה המחלוקת בעניין הוועדה לבחירת שופטים וכי אפשר לחתום על הסכם קואליציוני. במקביל בכירים בכחול לבן אומרים כי הנושא פתיר.

ב'חדשות 12' דווח כי נתניהו וגנץ הגיעו אחר הצהריים להסכמות שההצבעה על הוועדה למינוי שופטים תתקיים לאחר הרכבת הממשלה, וח"כ צביקה האוזר מסיעת "דרך ארץ", בעל עמדות ימניות, ישב בוועדה על תקן חבר אופוזיציה, למרות שהוא צפוי להיות חלק מהקואליציה. כזכור, נתניהו דרש לבחור את נציגי הוועדה עוד לפני השבעת הממשלה כתנאי להקמתה, אך לבסוף הושגה פשרה.

בתוך כך סיעת כחול לבן התכנסה בכנסת לישיבת סיעה לצורך עדכון על המו"מ להרכבת הממשלה והיערכות להמשך הפעולות בכנסת בהתאם: "יש עדיין ויכוחים, אבל אנחנו ממשיכים לדבר ונרשמה התקדמות", אמר גנץ לח"כים. במקביל, כמה חברי כנסת הפצירו בגנץ לקדם חקיקה נגד נתניהו כבר ביום רביעי.

בינתיים, ראש הממשלה נתניהו כבר שוחח עם חלק מראשי מפלגות גוש הימין ועדכן אותם על ההתקדמות במגעים. "מתקדמים לקראת הסכם", אמר ראש הממשלה לראשי המפלגות השותפות. ב'ווינט' צוטט גורם שמתווך בין נתניהו לבנט שאמר כי "הם לא יפוצצו הסכם להקמת ממשלת חירום בגלל סעיף אחד שקשור לוועדה למינוי שופטים. זה ייקח עוד כמה שעות או עוד יום – אבל השאיפה היא להגיע להסכם". ל'חדשות JDN' נודע כי בנט לא קיבל שיחת עדכון מנתניהו.

מוקדם יותר היום, אישרה נשיאות הכנסת להניח את הצעות החוק המונעות מחבר כנסת שתלויים נגדו כתבי אישום להתמנות לראשות הממשלה. יו"ר הכנסת, בני גנץ, איפשר את המהלך. בנוסף, לבקשת גנץ אישרה נשיאות הכנסת לכנס את המליאה גם בימים ראשון וחמישי ולא רק בימים שני, שלישי ורביעי. זאת בשל העובדה שבשבוע הבא לא תכונס המליאה בימים שלישי ורביעי בשל יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture