"ממשלת חירום לאומית לחצי שנה": ההסכם הקואליציוני המלא נחשף

הליכוד וכחול לבן הודיעו על "הסכם להקמת ממשלת חירום לאומית". לפי ההסכם, ראש הממשלה המכהן לא יכול לפטר את "ראש הממשלה החלופי", שיקבל גם כן מעון רשמי. החלת ריבונות לפי תוכנית טראמפ תתאפשר כבר ביולי • בפנים: ההסכם המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן נמסר הערב כי "לאור מצב החירום במדינה ועל רקע האתגרים הרפואיים, הכלכליים והחברתיים הניצבים בפני מדינת ישראל, הושגה הערב הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, על הקמת ממשלת חירום לאומית".

במפלגות מפרסם את עיקרי הסיכומים בנושא אופן התנהלות הממשלה שתוקם: הממשלה תהיה שוויונית וכך גם הקבינט המדיני-ביטחוני והקבינט החברתי-כלכלי, יוקם קבינט קורונה בהובלה משותפת של נתניהו וגנץ שירכז את הטיפול במגפה בהשתתפות השרים הרלבנטיים וגורמי המקצוע. עוד הודיעו כי "יוקם קבינט פיוס לאומי".

עם השבעת הממשלה יושבעו ראש הממשלה נתניהו כראש ממשלה מכהן ויו"ר כחול לבן, בני גנץ כראש הממשלה המיועד שיחל בחודש אוקטובר 2021. במידה ומי מהצדדים יפזר את הכנסת או לא יצביע בעד תקציב המדינה – ראש הממשלה מהמפלגה השנייה יכנס לתפקיד, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר. הממשלה תושבע לאחר השלמת הליך חקיקה שיסדיר את מעמד מ.מ ראש הממשלה ואת קיום הסכם הרוטציה.

עם הקמת הממשלה היא תוגדר כממשלת חירום לאומית לתקופה של חצי שנה ולא תועלה חקיקה שאינה קשורה במלחמה בקורונה ללא הסכמה. במקביל יוקם צוות מו"מ שידון בקווי היסוד לממשלת האחדות שתוקם עם תום המאבק בקורונה. ראש הממשלה המכהן יורשה להביא לממשלה ולכנסת החל מחודש יולי את הצהרת טראמפ בדבר החלת הריבונות, לאחר קיום תהליך סדור בנושא.

התיקים של גוש הימין: משרד האוצר, תיק החוץ למשך התקופה השניה לכהונתה של הממשלה, המשרד לבטחון פנים, משרד החינוך, משרד הפנים, משרד התחבורה, משרד הבינוי והשיכון, משרד הבריאות, המשרד לשירותי דת, משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, המשרד לענייני מודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, המשרד לנגב לגליל ולפריפריה, משרד לענייני ירושלים ומורשת. יו"ר הכנסת יהיה מטעם הליכוד.

התיקים של כחול לבן: משרד הביטחון, משרד החוץ לתקופה הראשונה לכהונת הממשלה, משרד המשפטים, משרד הכלכלה, משרד העבודה והרווחה, משרד התקשורת, משרד החקלאות, משרד התרבות והספורט, משרד העלייה והקליטה, משרד התיירות, משרד לענייני מיעוטים, משרד לענייני תפוצות, משרד המדע וחלל, המשרד לעניינים אסטרטגיים, המשרד לשוויון חברתי והגמלאים. עוד נקבע בהסכם כי כחול לבן תקבל את משרד האנרגיה או המשרד להגנת הסביבה בתקופה השניה לכהונת הממשלה.

ועדות הכנסת אשר ראשותן תימסר לגוש הליכוד הן: ועדת הכספים, ועדת החוקה חוק ומשפט, הוועדה לענייני קורונה, ועדת העבודה והרווחה, ועדת העליה והקליטה, הועדה לענייני סמים, ועדת הכלכלה. ועדות הכנסת שראשותן תימסר לגוש כחול לבן הן: ועדת החוץ והביטחון, ועדת הפנים והגנת הסביבה, ועדת החינוך, ועדת הכנסת, ועדת המדע והטכנולוגיה, הועדה למעמד האשה, הועדה למעמד הילד.

יו"ר וועדת הכנסת לכל התקופה, יהיה מטעם גוש כחול לבן. כהונתו תוגדר לשנה וחצי ולאחר מכן הוא יועמד לבחירה מחדש או שיבחר מועמד אחר מגוש כחול לבן. יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט לכל התקופה, יהיה מטעם גוש הליכוד. כהונתו תוגדר לשנה וחצי ולאחר מכן הוא יועמד לבחירה מחדש או שיבחר מועמד אחר מגוש הליכוד. יו"ר הקואליציה והשר המקשר בין הממשלה לכנסת ימונו על ידי מי שמהן באותה עת בתפקיד ראש הממשלה.

עוד עולה מההסכם כי יחוקק חוק נורבגי שיאפשר לשר או לסגן שר להתפטר מחברותו בכנסת לטובת הבא ברשימת סיעתו. על פי ההסכם, יחוקק סעיף שלפיו התפטרות השרים או סגני השרים תביא מכחול לבן תביא לכניסת הבא בתור מחברי הסיעה, ולא הבא בתור ברשימה המשותפת עם יש עתיד ותל"ם. מספר השרים וסגני השרים שיוכלו להתפטר מן הכנסת במסגרת ההסדר הקבוע בחוק הנורבגי לא יעלה על חמישה מכל סיעה בת פחות מ-20 חברי כנסת, אך לא יותר משליש סיעה או שני חברי כנסת הגבוה מביניהם ולא יעלה על 2 מכל סיעה בת יותר מ-20 חברי כנסת בעת ובעונה אחת.

בהסכם נכתב עוד כי זהות שגריר ישראל בוושינגטון תיקבע תמיד על ידי ראש הממשלה המכהן, כך שבמהלך תקופת כהונתו של ראש הממשלה החלופי כראש ממשלה, תיקבע על ידי ראש הממשלה החלופי. שגריר ישראל באו"ם, שגריר ישראל בלונדון, שגריר ישראל בפריז ושגריר ישראל בקנברה ימונו על ידי ראש הממשלה לכל תקופת כהונתה של הממשלה (לא יוחלפו גם בעת ולאחר ביצוע הרוטציה).

על פי ההסכם, נציגי הממשלה בוועדה לבחירת שופטים יהיו שר המשפטים ושר נוסף מגוש הליכוד. הקואליציה תציג חברת כנסת אחת מטעם גוש הליכוד (גב' אסנת הילה מארק) וחבר כנסת אחד מטעם גוש כחול לבן (ח"כ צבי האוזר) לבחירה מבין חברי הכנסת. כל חברי הקואלציה מחוייבים שלא להציג מועמדים נוספים ומחוייבים לבחור באותם שני המועמדים של הקואליציה לאחר אישור ה"חוק הנורבגי" בכנסת. לא יחולו שינויים בהרכב הועדה, בתהליכי המינוי בה ובמועדי מינוי השופטים המקובלים ובכלל זה לא ימונו מראש שופטים שכהונתם אמורה להתחיל לאחר תום מועד כהונתה של הכנסת ה – 23.

על ההסכם, יהיה גם מעון למ"מ ראש הממשלה: "כן תיקבענה הוראות נוספות לעניין אבטחת ראש הממשלה החלופי ומ"מ ראש הממשלה ונושאים הנגזרים מכך דוגמת סידורי דיור, משרד וכל הנגזר מכך באופן ישיר ועקיף, כשאין בכך כדי לגרוע מאום מכך שמשהיה ראש הממשלה החלופי וממלא מקום ראש הממשלה לראש ממשלה יהיה ראש הממשלה לכל דבר וענין לרבות סידורי דיור של ראש הממשלה וכיו"ב, וראש הממשלה, שיהפוך לראש ממשלה חלופי וממלא מקום ראש הממשלה יהיה זכאי לכל התנאים הנלווים למ"מ ראש ממשלה".

על פי ההסכם, במקרה ובג"ץ יפסול את נתניהו, יערכו שוב בחירות: "היה ובסמוך להשבעת הממשלה ועד תום תקופת החירום תהיה או תתהווה מניעה נוכחית או עתידית למינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו ו/או ח"כ בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה ו/או לתפקיד ראש הממשלה החלופי ומ"מ ראש הממשלה )לאחד או שני התפקידים באחת או שתי תקופות הממשלה( הליכוד וכחול לבן מתחייבות שלא להציע כל מועמד חלופי לתפקיד ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי בכנסת ה- 23 ולא לתמוך בכל מועמד אחר. במקרה האמור, יפעלו הצדדים במשותף להביא את הכנסת לפיזור".

ההסכם המלא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הזוי מה שכחול לבן סחטו עם קומץ המנדטים שלהם

כל הכבוד לך ביבי: נתניהו / גנץ….

בלה בלה בלה

מה זה אומר קבינט פיוס לאומי.
מוכרים תותים העיקר שיהיה לשני השקרנים תואר כבוד ומשכורת

למה לא תהיו קצת חיוביים סוף סוף יש לנו ממשלה עם בייבי גנץ.

עוד ניצחון לערב רב.
מערכת המשפט תוותר בזוהמתה לעוד שנים רבות.
נפלאות דרכי השם.

כבר שנים לא היה לאתר הזה כזה כתב מקצואי ומיוחד כמו ישכר זלמנוביץ
כל הכבוד לעמית סגל של החרדים פשוט כיף גדול לקרוא את הכתבות הפוליטיות כאן באתר

בושה.
וגועל נפש.
אחרי כל מה שספגנו מבג"ץ לתת את המשפטים לכחול לבן?
ואת הבטחון למי שרצה אתמול לחתום עם טיבי ועודה?
המפלגות שלנו צריכות להתאחד עם ימינה ולמנוע את הבושה הזו.
ביבי לא קדוש..

"קבינט [שרירים] פיוס לאומי [ילדה מחלקת טופי]"….
משיח מחכים שתגלה כבר את כבוד ה'…. לא שטויות….

נראה שמישהו מהטוקבקיסטים פה מתגעגע לבחירות . תרגעו בבקשה ממשלה צריך לקום גם עם החלוקה לא ממש הוגנת

למה ביבי מה אתה צריך את זה אין שום צד שהמהלך שעשית הן מבחינתך פוליטית והן עתידה בכל המישורים של מדינת ישראל שהוא טוב!

בני , מי שממתין מרויח סוף כבוד לבוא עשית צעד אבירי ויתרת על השותפים שלך למען עם ישראל וחשבת שכבר לא יצא כלום אבל בסופו של דבר הרוחת וקיבלת כאמצך הגדול עם ישראל מעריך ומוקיר את הצעדים שלך כל הכבוד ותיזכה לכל הברכות שבתורה

ל"דוד" אם לא כפת'ך לביבי יש את האחוזי הייקיו או איך שכותבים את זה הגבוהים ביותר במדינה כמובן בלי לימוד הגמ'
למערכת האתר הכשר והחשוב "ג'י-די-אן אידישע טעגליכע נייעס" אפשר כבר להוריד את התמונה של "מרכיבים ממשלה" שמסתמא כבר שכחתם ממנה הואיל ריבוי הופעתה שהיתה לדאבונינו אקטואלית ובכלל מדוע מלכתחילה הופיעה תמונת הדוב הרוסי ה"ה איוט ליברמן הלא ציווונו להתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו

נקוה לטוב בעז"ה

אחלה

אין על ביבי
ואני חותם שהוא ינצח בבחירות הבאות וגנץ יפול ????

ל "יהודי חרדי" כן אכפת בוודאי אני רוצה את ביבי בשלטון עוד הרבה זמן ולפי דעתי הצעד הזה הוא רגל בסוף הפוליטי שנתניהו כראש ממשלה מכיון שברגע כף רגלו של איש זר שהוא לא נתניהו בדרך בלפור זוהי הסגת גבול מהגבול שביבי ימשיך לכהן כראש ממשלה דהינו שביבי יצטרך לעבוד ממש קשה בבחירות הבאות

עכשין ביבי יסגור את חדשות 13

ואנו רוצים את המשיח וממשלתו כמבואר במסכת סוכה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture