Tomer Neuberg/Flash90

הערב בשידור חי: לפיד וגנץ מגיבים להסכם ממשלת האחדות עם נתניהו

יו"ר כחול לבן יערוך הצהרה לתקשורת בשעה 20:30, יו"ר יש עתיד יישא דברים ב-20:15. לפיד צפוי לומר: "זאת לא ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום זו ברית של נוכלים". בכיר יש עתיד ח"כ שלח פרסם פוסט בו הוא חושף האשמות חמורות כלפי גנץ ונתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ, מי שצפוי להתמנות בקרוב לתפקיד ראש הממשלה החלופי, יערוך הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בשעה 20:30 בו יתייחס לראשונה להסכם הקואליציוני שנחתם אמש עם הליכוד. דקות קודם לכן, בשעה 20:15, ימסור יו"ר יש עתיד-תל״ם, יאיר לפיד, שצפוי להתמנות בקרוב ליו"ר האופוזיציה, הצהרה מיוחדת בתגובה להקמת ממשלת נתניהו החמישית. הנאומים נערכים רק הערב בעקבות יום השואה שצוין אמש והיום. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לשאת היום נאום בשידור חי. 'חדשות JDN' יעביר את נאומי גנץ ולפיד בשידור חי.

ב'ישראל היום' נחשפו ציטוטים מטיוטת הנאום של לפיד מהם עלים שהוא צפוי גם להשתלח גם בשותפו לשעבר ח"כ גבי אשכנזי: "זו לא 'ממשלת חירום בגלל הקורונה'. גנץ ואשכנזי לא ביקשו אפילו את משרד הבריאות, משרד האוצר, ועדת הכספים, ועדת הכלכלה או ועדת הקורונה. ברחו מכל מה שקשור למשבר בבהלה גלויה"

על פי הדיווח, לפיד יאמר ש"זאת לא ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום זו ברית של נוכלים. חברי כחול לבן זחלו לממשלת נתניהו החמישית ונותנים יד להרס הדמוקרטיה. ויתרו על כל מה שהתחייבו לו. הקמת הממשלה הזאת היא תעודת הכשר לשחיתות. בשחיתות לא ״נלחמים מבפנים״. אם אתה בפנים, אתה מושחת". ביש עתיד טענו בתגובה כי לא מדובר בטיוטת הנאום, אלא ב"דף מסרים לפעילים בשטח".

יו"ר תל"ם ח"כ משה בוגי יעלון כתב הערב בטוויטר כי "‏יום השואה, מדי שנה, הוא יום קשה. השנה היה קשה במיוחד. לצפות אמש בחדשות בדיווח על ממשלה מנופחת ויקרה, שאין בה ״חרום״ ואין בה ״אחדות״, אלא חסינות ושחיתות, ואז לצפות בכתבה על שורד שואה ערירי בן 94, שמתקשר למשטרה, כי אזלו לו התרופות, והוא רעב. הלסדום היינו, לעמורה דמינו? בושה".

בתוך כך, בכיר יש עתיד, ח"כ עפר שלח, פרסם היום פוסט חריף בפייסבוק נגד השותפים לשעבר, ראשי כחול לבן הרמט"כלים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, בו הוא חושף פרטים חדשים על העימותים בצמרת המפלגה המאוחדת לשעבר: "באוקטובר 2018 הציג המכון למחקרי ביטחון לאומי תכנית פעולה לזירה הישראלית – פלסטינית. ההגיון שלה, נכתב במסמך, היה שישראל חייבת לפעול להקטנת החיכוך בשטח בעודה משמרת לעצמה את האפשרויות המדיניות להגיע להסכם, כשיתאפשר".

"סעיף עיקרי במתווה קבע שישראל תשלים את גדר הביטחון ש״תסמן את תוואי ההיפרדות״, תקפיא את הבנייה בהתנחלויות המבודדות, ו״תקבע שעד 20% משטח יהודה ושומרון הם אזור אינטרס ביטחוני (מרביתו בבקעת הירדן), אשר יישאר בשליטה ישראלית עד שתושג הסכמה על הסדרי ביטחון מספקים לישראל, ותקום ישות פלסטינית אחראית ומתפקדת״. סוף ציטוט".

"מעצבי המתווה התנאו בתמיכתם של כמה רמטכ״לים לשעבר, ובראשם גבי אשכנזי ובני גנץ. דעתם של רמטכ״לים לשעבר נחשבת, אתם יודעים, גם אם לא אמרו כלום בכל השנים מאז שסיימו את תפקידם".

"כמה שבועות לפני שפורסם, הוצג המסמך ליאיר לפיד ולי, ע"י נשיא המכון עמוס ידלין, אודי דקל ואשכנזי. היו לנו חילוקי דעות עם המתווה, למרות ששיקף עבודה רצינית, אבל זה כמובן לא הסיפור. אשכנזי לא אמר הרבה. בשלב מסויים הביע עלבון מחוסר ההתפעלות שלנו. ״אז מה אתם רוצים, שלא נעשה כלום?״ אמר. גנץ לא היה בחדר. איכשהו, גם זה לא מפתיע. אבל היה ברור שהמתווה משקף את דעתם".

"אתמול קיבל נתניהו מאשכנזי וגנץ אישור בכתב לבצע את ההיפך הגמור: סיפוח חד צדדי של ההתנחלויות, שיגדיל את החיכוך בשטח – ועם מדינות כמו מצרים וירדן – ויחסל את האפשרות המדינית להסכם. מה שלפי תכנית המכון היה אמור להיות בשליטתנו הביטחונית עד להקמת מדינה פלסטינית יהיה עכשיו ישראל לנצח נצחים".

"לא פלא שיריב לוין הצטלם אתמול מחייך לרווחה: לא רק את בית המשפט אישרו לו אתמול שני הרמטכ״לים לשעבר לחסל, גם את סיכויי ההיפרדות מהפלסטינים. ללוין, אגב, אין לי שום טענה. זו אמונתו המוצהרת".

"יומיים לפני שהוצגה תכנית המאה בוושינגטון, התכנס הקוקפיט של כחול לבן, זכרו ממש לא לברכה, לדון בעניין. שלושה אנשים בחדר היו נגד סיפוח חד צדדי: לפיד, גנץ ואשכנזי. בוגי יעלון היה בעד, ארבעה ימים אחר כך התכנס אותו פורום: יאיר נשאר נגד, בוגי נשאר בעד. ככה זה ביחס לנושא שבלב הוויכוח שלנו כבר 53 שנים. יש לך דעה שאתה לא משנה בארבעה ימים".

"אבל בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ״לים? התהפכו כמו חביתות. נסיעה אחת לוושינגטון וחשש שאיזה ציבור מדומיין שבקולותיו חשקו חושב אחרת, העיפו אותם 180 מעלות מאמונתם הבסיסית, שבאה לידי ביטוי בתמיכה במסמך המכון למחקרי ביטחון לאומי, ובעמדה שנקטו לפני פחות משבוע".

"היתה לי אז שיחה לא פשוטה עם אשכנזי. בשלב מסויים שאלתי אותו מה דעתו האמיתית בעניין. הרמטכ״ל לשעבר גימגם. לא פלא: שמונה שנים מסיום כהונתו, פעם ראשונה שמישהו דורש ממנו להביע דעה. בסוף אמר לי שצריך לנצח בבחירות".

"מה עשיתי, אתם שואלים בצדק? אמרתי בכל מקום את עמדתי – התנגדות מוחלטת לכל צעד חד-צדדי. הבהרתי בתוך החדר מה אעשה אם הנושא יגיע להצבעה. לא הייתי לבד. מי שמכיר יודע, שאם הסיפוח היה מגיע להצבעה לפני הבחירות, כחול לבן לא היתה מגיעה אליהן בחתיכה אחת".

"מה בני גנץ עשה כדי להתמודד עם המצב הזה? מה שבני תמיד עושה. כלום. כרגיל, גם היה לו מזל: בסוף, ג'ארד קושנר והעולם הערבי גאלו אותנו. לא היתה הצבעה על הסיפוח".

"סיפור ההתהפכות פורסם בתקשורת. אף אחד לא שם לב. מיליון ומאתיים אלף איש רצו לנצח, כדי להציל את הדמוקרטיה. אם צריך בשביל זה להתעלם מזה שמנהיג האלטרנטיבה וסגנו בחוסן ישראל לא מסוגלים להביע עמדה בעניין כה מהותי ולדבוק בה, נתעלם".

"אלה שני האנשים שנתנו אתמול לנתניהו, האיש שלא ניצח בבחירות שלוש פעמים, את ההישג הפוליטי של חייו: ממשלה בשליטתו מלא מלא, זכות החלטה או סינדול של המעט שהשאירו בידיהם, חסינות מהדחה עד תום משפטו ויכולת להשפיע על זהות שופטי העליון אם יגיע לשם בערעור, וכל התפקידים הביצועיים האמיתיים בישראל, בוודאי ביחס לקורונה".

"אלה שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין", לשון ההודעה שפרסם ח"כ שלח.

 

נתניהו: "הבטחתי ממשלת חירום לאומית"; גנץ: "מנענו בחירות רביעיות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עופר שלח רצה לקלל יצא מברך…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture