צילום: דובר צה"ל

גורם בצה"ל: 1800 חולים חרדים במלוניות – 900 מבני ברק, 600 מי-ם

גורם בכיר בצה"ל על האוכל במלוניות החרדיות: "זה לא מנות קרב, זה מנות איכותיות מקייטרינג, אם רוצים להחליף אפשר לבקש". משתף: "עברתי תואר שני בסוגיית הכשרות". הגורם ל'חדשות JDN' על פינוי המשפחות: "יש הפרדה בין הבריאים לחולים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מתוך 2400 חולים שמאושפזים במלוניות להחלמה מקורונה, 1800 הם חרדים חולים – כך חושף בכיר בצה"ל. על פי הנתונים של צה"ל המעודכנים נכון להבוקר, כ-900 מהחולים הם מבני ברק, עוד כ-600 מירושלים, היתר הם מבית שמש, מודיעין עילית, אלעד וביתר. יש עוד 150 חולים ערבים, ויתר ה-400 משתייכים למגזר הכללי. עוד 1100 נמצאים במלונות מפני שאינם יכולים לקיים את הבידוד בביתם או שחזרו מחו"ל. בסך כל כבר 1000 איש שהיו מאושפזים במלוניות כבר החלימו ויצאו.

גורם בפיקוד העורף הדגיש בשיחה עם כתבים חרדים כי אין חובה ואין כפייה לבוא למלוניות, ההגעה היא וולנטרית, "אנחנו והמדינה מעודדת אותה, במיוחד מאזורים צפופים. קצב ההדבקה שיעורי ההדבקה של המשפחה והשכנים בבניין הוא גבוה. אם מישהו חולה, היכולת לשמור על בידוד במשפחה גדולי היא כמעט בלתי אפשרית".

הוא מספר כי התהליך מתחיל לאחר שמגיעות תוצאות הבדיקות, קופות החולים נותנים ציון על כל חולה, "לא כל בן אדם יכול להיות במלון, מי שיש לו מחלות רקע לא יכול להיות בבית מלון", הוא מסביר. "במלון אין צוות רפואי, האורחים מנהלים את חייהם בעצמם. צוות המלון בא במגע הם במשטחים מאוד מצומצמים ומבוקרים עם פרוטוקול מסודר. משתדלים לתת את התנאים הכי טובים כדי שאנשים יחזרו לאיתנם ויבריאו".

הוא מציג את המעלות במלוניות: "המבודד לא בחשש תמידי להדביק את בני משפחתו, הוא לא לבד בחדר נעול, והוא גם לא בבית חולים, יכול לעשות מניין, חיי חברה, ילדים יכולים לשחק, נמצא במקום משובב נפש". הוא מספר כי "קומת משפחות, קומת ילדים, קומת נשים, קומת בחורים, מרבים לעישון, לאפשר שטחים פתוחים, לאפשר הפרדה, שהעסק יהיה הכי מסודר ומאורגן".

הוא מציין כי בתי ההארחה שבשגרה מארחים את המגזר ויודעים את הליכותיו ומכיר את המקומות האלה מתוך כוונה שלנו שהחולים יקבלו את התנאים הטובים ביותר האפשריים. "מקומות שבשגרה מארחים את המגזר, רגילים לטפל במגזר על גווינו ואורחיו. כשאנחנו בוחרים לפתוח מלונות למגזר החרדי באופן טבעי אנחנו רוצים ללכת למלונות שמארחים בדרך כלל את המגזר", הוא אומר.

על התלונות על מצב המזון הוא טוען כי "זה לא מנות קרב, זה מנות איכותיות מקייטרינג, אם רוצים להחליף אפשר לבקש". הוא מסביר כי בבתי המלון החרדיים רצו להכין את האוכל לבד, אך בגלל דרישות הכשרות השונות של המטופלים הם מביאים מנות של כשרויות שונות, מחברות קייטרינג מובילות במגזר החרדי. לדבריו גם מביאים יותר מהכמות הנדרשת בכדי שיהיה בשפע.

הגורם שהינו אחד הגורמים הבכירים המטפלים בנושא המלוניות מספר כי לאחרונה למד את המגזר החרדי לעומק והגדיר זאת כ"חוויה מרתקת ונעימה". הוא מוסיף כי, "עברתי תואר שני בסוגיית הכשרות, החל מכשרות חב"ד, ועד אפשרויות נוספות, למדתי על ההידור שלהם, בד"ץ העדה החרדית, ובית יוסף וכן הלאה, במיוחד בכל הכשרות לכשרות לפסח. פסח זה אירוע מכונן ומאוד משמעותי בקרב המגזר החרדי".

עוד סיפר כי במלון מסיום היה חסר ספר תורה, צה"ל הביא ספר תורה. אנחנו מאפשרים לקהילה, לעיריית ירושלים, לעיריית בני ברק, להגיע ולהביא דברים. יש ארגונים שבאים מחוץ למלונות עם רמקולים ועושים פעילות. "הם לא בקו הבריאות, הם חולי קורונה, לוקח 4 שבועות להבריא, להיות נעול במקום אחד למרות שזה בית מלון זה לא דבר שלך מה בכך, עושים ככל האפשר להביא את התנאים שזה יעבור בצורה הטובה ביותר".

במענה לשאלת 'חדשות JDN', הגורם הבכיר הסביר לראשונה את הרציונל בפינוי משפחות שלמות מהמגזר החרדי למלוניות, למרות שרק חלק מהשפחה נדבקה: "לא לקרוע את המשפחה, הם לא יסכימו לעזוב את הבית, הם לא ישאירו ילדים קטנים לבד, ואם היא לא תצא הם ידביקו את המשפחה ואז את כל הבניין. צריך לעשות את השיקול של מה עדיף".

הוא מודה שבמדינה מסיומות יש חשש להדבקה, אך חושף לראשונה כיצד הדבר נעשה בניסיון לצמצם ככל הניתן את ההדבקה: "המשפחות האלה יוצאות רק לצימרים, לכל חדר יש 2 כניסות, אתה מקבל חדר אחד לבריאים, וחדר אחד לחולים, יש הגבלות מסיומות, מי שהולך להביא את האוכל זה רק החולים, הבריאם צריכים להיות בקבוצות נפרדות, זה במרחבים פותחים". עוד עדכן כי, "בשבוע הבא נעשה מאץ לפתוח עוד אתרים כאלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture