צילום: מתנת חיים

נתניהו סופד לרב הבר: "בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים"

ראש הממשלה ספד ליו"ר ארגון מתנת חיים ז"ל: "היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית". הגר"ד לאו: "בצניעות נדירה הציל למעלה מ-800 משפחות". ליצמן: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות". טרופר: "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו כואב את הסתלקותו של איש החסד, אשר רבים חבים לו את חייהם כפשוטו, הרב ישעיהו הבר זכר צדיק לברכה: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה".

"בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים. הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך", דברי נתניהו.

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שליט"א, ידידו של הרב הבר ז"ל, ואמר כי "הרב הבר ז״ל היה איש אוהב אדם, שבצניעות נדירה הציל למעלה מ- 800 משפחות, גדולה האבידה לדור כולו, ומי יתן ומלאכי הרחמים אליהם הצטרף יסירו המגיפה והצער מעלינו".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "כל כך הרבה חסד וסולידריות הפיץ הרב ישעיהו הבר ז״ל. בשליחותו מעוררת ההשראה קידם תרומת איברים לחולים ואת ערך הרעות בחברה הישראלית. ההורים, הילדים, האחים והאחיות שחבים את חיי יקיריהם, וכולנו, שהתרשמנו מעוצמת הנתינה שלו לקהילה, כואבים הלילה את פטירתו מנגיף הקורונה. יהי זכרו ברוך".

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל. הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו".

יו"ר 'דגל התורה ח"כ הרב משה גפני: "טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה. המקום ינחם את רעייתו תחי' ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד".

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה".

ח"כ אורי מקלב: "אבל וצער גדול מאוד הלב נשבר עם הבשורה על לכתו של הרב הבר יו"ר ארגון 'מתנת חיים', היה איש מיוחד אשר עשה חסדים מכל ימיו, הרב הבר היה כל כולו חשיבה עשיה למען הזולת, היה דוגמא אישית לעד היכן אדם יכול להסתכל על חברו מבלי לראות את עצמו כלל, והיה דוגמא לאיזה יכולות ופעילות ניתן להגיע כאשר רוצים להיטיב עם הזולת, צער גדול למשפחתו, לסביבה ולעם ישראל בכללותו, השאיר משימה חשובה שכולנו צריכים להתגייס ולהמשיך איתה".

ח"כ יעקב טסלר על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל: "יחד עם כל בית ישראל נתבשרתי בצער רב על הטרגדיה הקשה עם פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל יו"ר ארגון מתנת חיים. הרב הבר מסר את כל כולו למען הצלת חיי אדם וקידש שם שמיים ברבים במעשיו הברוכים. המקום ינחם את המשפחה הדגולה ולא תדעו עוד צער ושבר".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "בצער רב ובכאב גדול קבלתי את הבשורה על פטירתו של ידידי ורעי, כאח לי, איש החסד הרב ישעיהו הבר. האיש שהציל חיים של 800 אנשים והקים מפעל חסד אדיר של תורמי ומושתלי כליה הלך מאיתנו בנסיבות כל כך טראגיות. אני שולח תנחומים למשפחתו ולמשפחת "מתנת חיים" כולה".

טרופר: "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה.

ח"כ חילי טרופר שבעצמו טרם כליה דרך הארגון של הרב הבר אמר הערב כי "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים. במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם. רבים חייבים לו את חייהם והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד".

שר הבטחון ח״כ נפתלי בנט: "הרב ישעיהו הבר, מלאך של חיים, הלך לעולמו. ‏אך בזכותו ימשיכו לחיות אנשים רבים. ‏יהודי טוב עם מסירות מוחלטת. ‏יהי זכרו ברוך".ח״כ איילת שקד: "הצטערתי עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר. ‏איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ': "אסון כבד. ברוך דיין האמת. הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד. הלב בוכה".

שר החינוך רפי פרץ: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא. הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו".

ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין: "הרב ישעיהו הבר, המלאך שהציל את חייהם של כל כך הרבה בני אדם, נפטר הלילה מנגיף הקורונה. הוא היה יחיד בדורו. רגיש מאין כמוהו ומחויב למשימה כפי שרק בודדים עושים. זכיתי להכירו וגיליתי איש נדיר שכל כולו נתינה ותרומה לחברה, שאף פעם לא התגאה והחזיק טובה לעצמו. עם ישראל חסר הלילה אדם גדול, ואין מילים של תנחומים על פטירתו. יהי זכרו ברוך".

שר התקשורת דודי אמסלם: ‏"איזו טרגדיה נוראית – הרב אברהם ישעיה הבר, יו"ר מתנת חיים, הלך הערב לעולמו. איש צדיק ונדיר שחתום על הצלתם של מאות בני אדם, שתרמו בזכותו כלייה והצילו חיים. עוד קורבן לנגיף הקורונה האכזר, והוא בן 55 בלבד. ברוך דיין האמת".

ח״כ ניר ברקת: "אני כואב את פטירתו של הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהלך לעולמו מנגיף הקורונה. ‏עם הקמת ארגון 'מתנת חיים', הרב הבר היווה בחייו נקודה של אור לחולים שהיו זקוקים לכך והציל נפשות רבות. מותו הוא אבדה גדולה לעם ישראל ולעולם כולו".

ח״כ עומר ינקלביץ׳: ע"צב גדול לכולנו על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל, יהודי צדיק ונדיר שמאות מושתלי כליה חייבים לו את חייהם.‏ אין ספק, כי פעלו הכביר ימשיך גם כעת וזכויותיו העצומות ימשיכו ללוות אותו בדרכו אל כיסא הכבוד. תנחומיי למשפחתו הנכבדה והיקרה. ‏ת.נ.צ.ב.ה".

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "ערב ‏עצוב מאוד עם פטירתו הטראגית של הרב ישעיהו הבר, שהציל 821 אנשים, נשים וטף. מאות עולמות ומלואם. רק לפני מספר חודשים השתתפתי בשבת גיבוש של 'מתנת חיים', מפעל החיים האדיר של הרב הבר. הלב בוכה, אבידה קשה. אני שולחת תנחומים למשפחה היקרה".

מ"מ ראש עירית ירושלים ויו"ר דגל התורה בעיר, הרב אליעזר ראוכברגר: "הציבור כולו, תושבי העיר ירושלים ובשכונת הר נוף בפרט, אבלים, כואבים, שבורים ומזועזעים עד דכדוכה של נפש מפטירתו במגיפה האיומה של איש החסד המופלא, הצדיק המיוחד, הרה"ג אברהם ישעיהו הבר זצ"ל, האחד והיחיד שהציל חייהם של מאות איש במסירות אין קץ. מי יתן לנו תמורתו. שלוחה בזאת כוס תנחומים למשפחתו ולכל מכיריו ומעריצי מפעלו הכביר".

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין: "יחד עם כל עם ישראל אני מבכה את פטירתו הטראגית של הרב ישעיהו הבר זצ״ל. מלאך של חסד, שבכוחו היה לשכנע רבים לתרום מגופם למען הצלת חיים. זכיתי לפגוש אותו פעמים רבות ובכל פעם ראיתי את עיניו שבהקו כשדיבר על הצלת חיים. האובדן לכולנו הוא קשה מנשוא. יהודי צדיק וטהור, בעל אצילות ונעימות מיוחדת, שכל עולמו היה חסד. חז״ל אומרים שפטירתם של צדיקים מכפרת על עם ישראל. יה״ר שישפיע מלמעלה לפני כיסא הכבוד שיסיר הנגף הנורא מעלינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת צר וכואב שצדיקים כאלו הולכים ה ירחם

הוא דאג להשתלת כליה לבן בן דודה שלי.
אז היה ילד בן 8 עם אי ספיקת כליות והרב הבר דאג שלילד תהיה השתלת כליה. הציל את הילד.

"אסון כבד. ברוך דיין האמת. הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד. הלב בוכה".

דודי ירד לגנו ללקוט שושנים איש חסד של אמת צדיק וישר בדורו נלקח מאיתנו מי יתן וישלים לעמו את החסר

'דודי ירד לגנו ללקוט שושנים' איש חסד של אמת צדיק וישר בדורו נלקח מאיתנו מי יתן וישלים לעמו את החסר

צער גדול. אסון לא נתפס. אנחנו אישית מחכים לתרומת כליה לאחותי דרך הארגון של הבנא הנפלא הזה. ועכשיו כולנו כואבים והמומים לא יודעים מה יהיה. אלוקים יאמר די לצרותינו!!

כאב לב בן אדם מדהים יחיד מסוגו אצילות ענווה מיוחדות מלכות מה לא ממש מלאך לבן
ה' לוקח מאיתנו את הטובים
אנשי אמונה אבדו … היו לנו לחומה למחזה ביום זעם.
לא נתפס
מה שבטוח שלו טוב למעלה אנו נשארנו יתומים
העינים דומעות והלב ממאן להפסיק לבכות יהי זכרו ברוך אמן…

אווווווי איזה כואב הלב אוייי אבא גאולה!!!!

הרה"ג ר בנימין נתניהו שליט"א
בדברי הספד נלבבים….
נו באמת!
זה כבוד למת?
בושה!

הני ספדני דרבנן?
אתם מגזימים!

'כל המציל נפש אחת מישראל..' אךךך איזה זכויות גדולות יש לצדיק הזה צריך ללמוד ממעשיו!! תנחומים לאשתו הרבנית ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך!

עיני עיני ירדה מיים
אבא! אבא! רחם על בניך ???

כמה מתאים שהוא נפטר דוקא בספירת "חסד שבתפארת"…
שלא נדע עוד מצרות ומיגון. חודש טוב ומבורך לכל אחינו בני ישראל!!

עצוב מאד ןממש בוכה!
איש של חסד אמיתי!@ צדיק!!
נדיר!! מי יתן ויבוא משיח ויגאלנו!

כאב עצום. יהי רצון ובולע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים.

חסד שבתפארת אדם בעל נפש רגישה לבני אדם ובכך הציל רבים ברוך דיין האמת

איש החסד והמעש, גדול הדור, כפשוטו. נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש, אבל לעולם החרדי. יו"ר ארגון "מתנת חיים" אשר הציל רבבות מבני ישראל. כאב עצום, אנא ה' תביא את המשיח במהרה בימינו אמן סלה.

עצוב מאד לשמוע על יהודי שכ"כ עזר ליהודים רבים שהלך בנסיבות ככ טראגיות נבקש בתפילות שיסיר הקב"ה מעלינו את הנגף ויאמר לצרותינו די.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture