צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

3,200 בני אדם מתו ביממה: ארה"ב חצתה את ה-50 אלף מתים מקורונה

ארצות הברית ממשיכה להיות מוקד הקורונה העולמי, עם כמעט 900,000 חולים מאומתים. בבדיקה שערכו בניו יורק אומתו כ-3,000 תושבים כחולים בנגיף, מה שמצביע על האפשרות כי 2.7 מיליון מתושבי העיר כבר נדבקו. הזוי: טראמפ הציע להזריק חומרי חיטוי לחולי קורונה

ארצות הברית חצתה הלילה (שישי) את רף 50 אלף המתים מקורונה, בכך היא עוברת כמעט בפי שניים את מספר המתים באיטליה, שנמצאת מיד אחריה ברשימת המדינות המובילות במניין המתים מהנגיף, עם 25,549 מקרי מוות, וכן את ספרד שבה למעלה מ-22 אלף מתים. מספר החולים המאובחנים בארצות הברית עומד כעת על 886,709. ביממה האחרונה מתו מקורונה בארצות הברית כ-3,200 בני אדם.

בתוך כך, בבדיקה שנערכה בניו יורק נמצא כי 3,000 תושבים, כמעט 14% מסך הנבדקים, אומתו כחולים בנגיף הקורונה. נתון זה יכול להצביע על האפשרות כי 2.7 מתושבי העיר כבר נדבקו בווירוס. קואומו ציין כי הבדיקה שנערכה הייתה ראשונית ותחת מגבלות, אך ייתכן ועולה ממנה כי בדומה לקליפורניה, הווירוס הגיע לניו יורק מוקדם יותר ממה שהיה ידוע.

לדבריו, הבדיקה בחנה אנשים שיצאו לקניות, כלומר, אלו שסביר להניח שידבקו יותר בהשוואה לאחרים המבודדים בביתם. עם זאת, קואומו אמר כי הנתונים הראשונים שנוספו, מצביעים על שיעור תמותה של לפחות 0.5 ממקרי החולי המאושרים, והנו נמוך בהרבה מכפי שחששו המומחים. כמו כן, הוא גם דיווח על 438 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהנגיף, לעומת 474 יום קודם לכן – מניין המתים הנמוך ביותר מאז ה-1 באפריל.

הלילה הדהים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רבים בתדריך היומי שלו, כשהציע לערוך הזרקת חומרי חיטוי להסרת נגיף קורונה, דבר מסוכן העלול להעמיד בני אדם בסכנת מוות: "זה מסיר את העניין בדקה. אנחנו יכולים לעשות הזרקה פנימה או ניקוי כלשהו מכיוון שזה נכנס לריאות ועושה שם נזק אדיר". ההצעה הותירה את המומחים מופתעים, והם כונו על ידיהם: "מסכני חיים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו