תומר נויברג / FLASH90

בנט: "משרד הבריאות לא הוצע לנו – רוצים משרדים משמעותיים ומשפיעים"

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר למו"מ הפוליטי ואמר כי, "משרד הבריאות לא הוצע לנו עד לרגע זה, זה לא סוד שאנחנו רוצים משרדים משמעותיים ומשפיעים". על הקורונה אמר: "ההחלטות שהתקבלו בתחילת הדרך היו נכונות מאוד, עכשיו הגיע הזמן לשנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל משבר הקורונה וברקע מלאכת הרכבת הממשלה החדשה שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בראיון ל'רדיו 103' למשא ומתן בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכניסה לממשלה ואמר כי, "משרד הבריאות לא הוצע לנו עד לרגע זה, זה לא סוד שאנחנו רוצים משרדים משמעותיים ומשפיעים".

בנט הוסיף: "אני רוצה מאוד להשפיע בממשלה הבאה. אני נמצא בדיונים עם ראש הממשלה בנושא הזה, משרד הבריאות לא הוצע לנו עד לרגע זה, אך זה לא סוד שאנחנו רוצים משרדים משמעותיים ומשפיעים".

בהתייחסות למשבר הקורונה אמר בנט: "ההחלטות שהתקבלו בתחילת הדרך, לאור המידע שהיה בתחילת הדרך, היו נכונות מאוד ותמכתי בהן. כלומר, כשמולנו היה הרבה לא נודע, מגפה שאנחנו לא יודעים מספיק עליה, ההחלטות היו נכונות. עכשיו הגיע הזמן לשנות, לאור המידע שהצטבר והדברים שאנחנו כן יודעים, ולכן כן יש עכשיו מגמה של פתיחה. אנחנו בכלל לא נמצאים במקום שבו ייעדו לנו במקור".

בנט הוסיף כי, "תכננו רק ב-30 לאפריל להתחיל לדבר על פתיחת הכלכלה. היינו אמורים עד עכשיו להיות במצב של חול המועד פסח, אז מתקדמים. אבל לצד זה גם צריך להגיד – אסור לעבור לקיצוניות השנייה של איזו שאננות ובעיקר אם הציבור עצמו ימשיך להתנהג בצורה מאוד טובה עם מסכות וכו', נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה".

בתשובה לשאלה האם צריכים לשחרר את המשק השיב שר הביטחון: "כן, אבל אנחנו חייבים להמשיך להדק את השמירה על המבוגרים. הייתי הראשון שדיבר על לשמור על סבא וסבתא מרחוק והפלנו את האסימון הזה, זוכרים את הווטסאפ, הודעת האודיו שכל המדינה שמעה והפנימה, זה לא השתנה – עדיין הקורונה היא קטלנית למבוגרים. צריך עוד יותר להסתובב עם מסכה ולשמור על ריחוק ואז כן אנחנו יכולים וחייבים לפתוח את הכלכלה ומערכת החינוך. אני דוחף בכול מאודי לפתוח בהקדם האפשרי את הגיל הרך עד גיל 3".

בנט דחה את הטענות כי היה לו קטטה עם ראש הממשלה ואמר: "לא קטטה אבל יש חילוקי דעות, גם הצגתי מודל ואני שמח שגם עכשיו משרד הבריאות יוצא עם מודל. עד עכשיו לא היה בעצם מודל מתי ממשיכים, מתי מאטים, מתי חוזרים אחורה. אני חושב שהמודל שאני מציג יותר נכון אבל אפשר להתווכח על זה".

שר הביטחון סיפר כי הציג מודל שלדבריו לא היה קיים לפני כן, "מתי ממשיכים, מתי מאטים, מתי חוזרים אחורה". לפי מודל זה, "קצב עליה של מעל 3% ביום במשך 5 ימים מאותת לנו שנותרו לנו 40-50 יום עד לקצה הקיבולת, שזה המון זמן לחזור לאחור", הסביר. "הדברים הנוספים שחייבים לעשות במקביל זה להקים מערך בדיקות וחקירות אפידמיולוגיות, כדי שנוכל לסגור מעגל מהר, ולשלוח לבידוד מהר את כל מי שמגלים שנשא קורונה"

הוא התייחס להשפעת המגפה על הפעילות הצבאית ואמר "תהיו עם אוזניים ערניות לדברים ואתם תשמעו. לא רק שאנחנו ממשיכים לבלום את ההתבססות האירנית בסוריה, אנחנו עברנו חד משמעית מבלימה לדחיקה החוצה". הוא התייחס למצב באיראן והסביר כי "נפגעה קשה, כי גם המבנה הדמוגרפי שלה לא טוב וגם הצירים לסין היו פתוחים לגמרי. בגלל הסנקציות המערביות ציר הסחר העיקרי של אירן זה סין, ולכן נפגעו מאוד קשה בתחילה".

כמו כן, השר בנט דן במצב הקורונה במדינות ערב והודה כי המספרים המדווחים לא בהכרח תואמים את המצב בשטח. "אגלה לכם סוד, הפרמטר המנבא הטוב ביותר מה יקרה במדינה זה הגיל החציוני", אמר השר. "בעזה, מתחילת הדרך שכולם דאגו, אמרתי שלא יקרה כלום בקורונה ובאמת לא קרה כלום, כי הגיל החציוני שם הוא 18. באיטליה, בספרד, במנהטן – הגיל החציוני סביב 42. בישראל סביב ה-30 ולכן אנחנו במקום לא רע כבר מבחינה מובנית".

עוד אמר השר כי "קורונה הורגת את הזקנים ולא הורגת את הצעירים, צריך להבין את התכונה הליבתית. לכן במדינה בה יש באופן יחסי מעט מאוד זקנים בהתפלגות האוכלוסייה אז לא מתים כמעט. אירן, יחסית, זו מדינה יותר זקנה, אבל שם היו בעיות קשות של הצירים לסין בתחילת הדרך. פרמטר מנבא הוא לא פרמטר בלעדי. באיטליה העובדה שיש הרבה רווקים שגרים עם הוריהם הבוגרים היא עובדה שהכפילה את הדברים".

לדבריו, "יש עוד הרבה דברים שאנחנו לא מבינים. למשל, חיסון טבעי שנובע מהיעדר שימוש רב באנטיביוטיקה, ככל הנראה היה פקטור טוב למדינה. אנחנו די באמצע אבל גרמניה למשל פחות מכורי אנטיביוטיקה ובאיטליה יותר מכורי אנטיביוטיקה. יש המון דברים שאנחנו לומדים יום יום, לכן לאורך הדבר הזה אנחנו צריכים להתרחק מהיסטריה אבל גם משאננות יתר. אני כן מבקש לומר לציבור שמאזין לא להיכנס לשאננות, אנחנו נחושים לפתוח את הכלכלה, החינוך, העסקים. בכדי לעשות את זה, באמת תחבשו את המסכות, תשמרו על מרחק ונעבור את זה ביחד".

לסיום התייחס שר הביטחון נפתלי בנט על האיסור שהוטל על ההורים השכולים שלא יוכלו להעלות לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל ואמר כי, "כל החלטה שנקבל תמיד אפשר למצוא אנומליה, תמיד אפשר למצוא סיבת ביקורת. אני מבין את האמירה בסוף, אנחנו באמת מבינים שאובדן הפרנסה של המון ישראלים היא מכה נוראה, מסוכנת מאוד. קיבלנו החלטה, אני חושב שאם לא הייתי מקבל את ההחלטה הזאת זה היה חוסר אחריות למילון וחצי איש. עכשיו, אפשר לבקר את זה, נתנו פתרון לא מוצלח אבל הכי פחות לא מוצלח שאפשר. מקווה שיקבלו את זה בהבנה המשפחות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חיים בבועה כאילו מגיע להם הכל עם 6 מנדטים

שיגידו תודה שעברו את אחוז החסימה…
ב2019 גם זה לא קרה….

אני אומר – בנט חייב לדרוש רוטציה על ראשות הממשלה עם התחייבות למנותו לנשיא יפן אחר כך ואת שקד למלכת אנגליה….
בנט יותר שחצן אפילו מביבי השופכין….

חחח
תיקים משמעותיים יותר. לכו לאופוזיציה אתם לא מאיימים על אף אחד. כל אחד עם הגחמות שלו לאן נגיע עוד לבחירות עשיריות

חחח אתה רוצה להשפיע?! איחרת את הרכבת חמוד!!! כשתקעת סכין בגב של הציבור אותו אתה אמור לייצג… אפילו ליברמן לא עלוב ומשעשע כמוך.. אם לא שמת לב מר בנט אתם לא בגיטק לשון המוזניים אף אחד לא צריך אתכם!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture