91 אחוזי הצבעה: 64.2% מחברי מפלגת העבודה בעד כניסה לממשלת נתניהו

מתוך 3,498 חברי ועידת מפלגת העבודה שהצביעו היום, 34.8% התנגדו לכניסה לממשלה. מזכ"ל המפלגה: "החלטת הועידה מחייבת את המפלגה, לרבות כל חברי הסיעה". ח"כ מיכאלי: "על צעדיי הנוספים אחליט לאחר החלטת בית המשפט העליון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

3,498 חברי ועידת מפלגת העבודה הצביעו היום (ראשון) על יוזמת ההצטרפות לממשלת האחדות תחת בנימין נתניהו ובני גנץ. התוצאות מצביעות כל רוב על 64.2% לטובת המהלך של יו"ר המפלגה עמיר פרץ, שהם 2,248 קולות, לעומת 34.8% שהתנגדו שהם 1,219 קולות. סך הכל אחוז ההצבעה בקרב מתפקדי המפלגה עומד על 91%. "הצעת היו״ר בדבר הכניסה לממשלת האחדות וניהול מו״מ לשיתוף פעולה עם כחול לבן התקבלה ברוב גדול", נמסר.

מזכ״ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, אמר כי "אני מבקש להודות לצירי וצירות מפלגת העבודה על הענות גבוהה מאוד. ברצוני להודות לוועדה המפקחת ולכל העוסקים במלאכה. תחת מגבלות הקורונה הובלנו ועידה שקופה, דמוקרטית ומכובדת. אני מברך את יו״ר המפלגה, ח״כ עמיר פרץ ואת ח״כ איציק שמולי על הנצחון ובטוח כי יובילו את התנועה בממשלה להישגים עבור כל אזרחי ישראל".

"תנועת העבודה הנה תנועה בת 100 שנה עם שורשים אידיאולגים ותשתית ארגונית רחבה, ואני מאמין כי תצליח להתגבר על האתגרים הגדולים הניצבים בפניה, ולחזור להיות גורם חזק, גדול ומוביל בציבוריות הישראלית". חרמוני הוסיף כי "למותר לציין כי החלטת הועידה מחייבת את המפלגה, לרבות כל חברי הסיעה".

ח"כ מרב מיכאלי שהובילה את ההתנגדות להצעה אמרה בתגובה לתוצאות כי "היום בו ביבי נתניהו הצהיר שתוך כמה חודשים הוא יספח את יו"ש – זה היום בו בחרו עמיר פרץ ואיציק שמולי להצטרף אליו. גנץ ואשכנזי, והיום גם פרץ ושמולי, עשו את הגניבה הפוליטית הגדולה של קולות הישראלים והישראליות שבחרו בהם. ההסכם הקואליציוני שלהם עם ביבי הוא אוסף מביש של שקרים ועיוותים, והוא עוד ייבחן בבית המשפט העליון. על צעדיי הנוספים אחליט לאחר החלטת בית המשפט העליון. בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש".

"תודה למי שהצביעו נגד ההסכם הנורא הזה, לשותפות והשותפים שלי, למתנדבות ולמתנדבים ולכל מי שהבינו שכדי להציל את המפלגה צריך ללכת איתנו. השגתןם הישג מרשים. תודה גם לאלה שהתקשרו כדי לתמוך, אמרו שהם מתנגדים וסיפרו בצער שהיו מצביעים נגד אם ההצבעה היתה חשאית, אבל הם חייבים להצביע בעד ההסכם, בניגוד לצו מצפונם – אחרת הם יאבדו את מקום עבודתם".

עוד טענה כי "אני יודעת שהלחצים עליכם היו אלימים. את חשבון הנפש יצטרכו לעשות אלה שבחרו להשיג קולות על ידי איומים. עמיר פרץ ואיציק שמולי הפרו היום לא רק את הבטחת הבחירות המרכזית של המפלגה, אלא גם את רצון מצביעי ומתפקדי המפלגה. לא בכדי הם סירבו לקיים הצבעה חשאית. אלה היו בחירות שאפשר להגיד עליהן הרבה דברים, אבל חופשיות הן לא היו".

"למרות הכל, אנחנו לא ניתן למפלגת העבודה למות. אני אמשיך להיאבק, כי אני מאמינה שמפלגת העבודה חייבת לחזור להיות גדולה וחזקה, להיות אלטרנטיבה שלטונית אידאולוגית, שמאמינה ומקדמת דמוקרטיה, שוויון, רווחה ושלום, שכל-כך נחוצה למדינת ישראל", כך מיכאלי.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, אמר בתגובה לתוצאות כי "אני מודה לכל צירי הועידה, אלה שתמכו ואלה שהתנגדו. זכינו הערב לגיבוי גורף של חברי המפלגה להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית. אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל".

"אני מודה לחברי איציק שמולי על שיתוף הפעולה, ובטוח שאזרחי ישראל יזכו לשר רווחה מעולה שיתביע חותם חברתי ואנושי במשרד הרווחה ובממשלה כולה. אני מודה לאלפי חברי הועידה שמימשו את זכותם הדומוקרטית בהליך דיגיטלי יעיל, נגיש ושקוף. אחוז ההצבעה נגבוה הביא לידי ביטוי את רצון כלל חברי הועידה, ואני מודה לועדה המפקחת על ניהול מערכת בחירות ללא דופי. בימים הקרובים, אני מתכוון לפעול כדי לאחד את השורות ולפעול ביחד כמפלגה אחת", דברי פרץ.

ח"כ איציק שמולי אמר בתגובה לניצחון שלו כי "אני מודה לחברי וחברות ועידת המפלגה שאישרו את הצעתנו ברוב מוחץ והעניקו לנו את המנדט להצטרף לממשלת האחדות ולצאת לדרך משותפת עם בני גנץ ו"כחול לבן". לא מדובר בהכרעה קלה, אך תחת נסיבות החירום היא האחראית והנכונה מכולן. בכוונתנו להיאבק מתוך הממשלה למען שינוי טוטאלי של המדיניות החברתית- כלכלית, ובתוכה מתן מענה משמעותי יותר לנפגעי המשבר הכלכלי של הקורונה, וכן להיות הסמן השמאלי שירסן כל ניסיון לפגוע בדמוקרטיה, או לקדם סיפוח חד צדדי".

שמולי הוסיף כי "בכוונתי להוביל, בגיבוי היו"ר, את המהלך ליצירת השותפות האסטרטגית הנדרשת עם בני גנץ וכחול לבן, שביכולתה להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי כמפלגה מרכזית יותר מבחינת עמדותיה וטווח השפעתה. אני מודה לחברי עמיר פרץ על שיתוף הפעולה ומשוכנע שיוכל לתרום מניסיונו ומיכולתו הרבים כדי להעמיד לנפגעי המשבר הכלכלי את כיפת הברזל החברתית".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, שוחחו הערב בעקבות החלטת הועידה. גנץ בירך את פרץ ואמר כי "הוא וחברי מפלגת העבודה גילו אחריות לאומית בעת משבר רפואי, כלכלי וחברתי מהגדולים שידעה מדינת ישראל".

ח"כ תמר זנדברג ממר"צ אמרה על תוצאות ועידת מפלגת העבודה כי "מפלגת העבודה ז"ל הצביעה היום על פירוקה באופן רשמי. תמורת כמה ג'ובים ביצעה המפלגה הזאת מכירה פומבית בערכיה. פרץ ושמולי יכתבו בדפי ההיסטוריה כשני אופרטוניסטים ששדדו מפלגה בשביל כיסא וערכים בשביל תיק".

ח"כ יאיר גולן ממר"צ בתגובה לתוצאות ועידת מפלגת העבודה: "למרות זחילת העבודה לממשלה, שמאל הציוני חי ובועט. נכון, המחנה שלנו שהיה גדול וחזק התפורר. מנהיגים שסמכנו עליהם הבטיחו הבטחות לפני הבחירות, רק כדי להפר אותן עם סיומן. אבל, וזה אבל חשוב. אסור שרוחנו תיפול. זה הזמן להדק את השורות, לאסוף אנשים טובים ולצאת לדרך חדשה".

"לחדש התקווה – זו משימתנו. התקווה לעתיד טוב יותר, של שלום וביטחון, של מדינה מתוקנת הפועלת לטובת אזרחיה – כל אזרחיה. אין להרתע מהקשיים, אין להיבהל מאורכה של הדרך. אנחנו, מחנה השמאל הפטריוטי, הגאה הפעיל והנחוש. חייבים להביא ביחד לשינוי ותקווה לישראל. יחד נאסוף אנשים מכל קצוות העם – וננצח", דברי גולן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture