רב המרכז הרפואי מתקשה להיפרד: "אני חש יתום אחרי פטירתו של הרב הבר זצ"ל"

פטירתו של איש החסד הרב אברהם ישעיהו הבר יו"ר ארגון 'מתנת חיים' שנספה במגיפת הקורונה, הותירה אחריה רבים ממוקיריו ומעריציו של הרב בתחושה קשה של אבל. רב המרכז הרפואי הרב משה קליין : "אני בעצמי מושתל כליה והרב הבר הוא זה שחיבר אלי את התורם הצדיק"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פטירתו של איש החסד הרב אברהם ישעיהו הבר יו"ר ארגון 'מתנת חיים' שנספה במגיפת הקורונה, הותירה אחריה רבים ממוקיריו ומעריציו של הרב בתחושה קשה של אבל. רב המרכז הרפואי הרב משה קליין : "אני בעצמי מושתל כליה והרב הבר הוא זה שחיבר אלי את התורם הצדיק שאפשר לי לקבל את כלייתו. הערב הזה אני מרגיש יתום. הרופאים נלחמו על חייו עד הרגע האחרון. היה לו רק רצון להציל חיים, מעולם לא היה אצלו הבדל בין אדם לאדם".

לפני כשנתיים במהלך מתן סיוע ופיקוח על מערכת הכשרות והעזרה לחולים בבתי החולים 'הדסה', התבשר הרב קליין, כי למרבה הצער הכליות שלו פסקו לפעול. לאחר התייעצות רפואית עם טובי המומחים, נמצא כי הדרך היחידה להציל את הרב היא תרומת כליה.

הרב פנה לעמותת 'מתנת חיים' בראשות הרב הבר, שכשמה כן היא מעניקה חיים למאות אנשים שמקבלים כליה חדשה. לאחר הליך בירור נמצא תורם מתאים לתרומת כליה עבור הרב. ההליך הרפואי המורכב בוצע במסירות וברגישות במחלקת ההשתלות של המרכז הרפואי 'הדסה'. את הטיפול ביצעו רופאי המחלקה ד״ר הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות, ד״ר עבד חלאילה, וד״ר סמיר אבו גזלה, ביחד עם מומחי הנפרולוגיה, פרופ׳ מיכל אלהלל דרניצקי וד״ר אהרון בלוך, מתאמי ההשתלות נטע מלכה וקיריל גרוזובסקי, האחות מיכל אהרון האחיות וצוות המחלקה. בחסדי שמים הטיפול הצליח והרב קליין התבשר כי הכליה נקלטה בגופו ועושה את פעילותה כהלכה.

בערב שהתקיים ב'הדסה' לציון נס ההצלה בהשתתפות הרב הבר זצ"ל, אמר יבדל לחיים ארוכים הרב משה קליין: "אני מודה לקב"ה על החסד שעשה עמי ונרגש לחלוק את תודתי עם האנשים שדאגו לשלומי ועשו הכול כדי שאשמח אתכם הערב בבריאות. אין דבר יותר גדול מאדם שתורם מגופו עבור אדם אחר. התורם שלי ועמותת 'מתנת חיים' וכל התורמים הם הזכות הגדולה ביותר של עם ישראל".

12 יום לפני פטירתו, אושפז הרב הבר בבית החולים הדסה עין כרם בלאחר שחלה הדרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. למרבה הצער מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. לאחר מאמצי החייאה ממושכים הרופאים נאלצו בצער לבשר לבני המשפחה ולכל מכריו של הרב בארץ ובעולם את הבשורה הקשה.

ב'הדסה' ציינו את הקשר ההדוק בין הרב למרכז הרפואי והפעילות החשובה שסייעה בהצלת חיים של מאות אנשים: 'הרב ישעיהו הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים'.

פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד. הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזק אותה בשעה קשה זו' מסרו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture