צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם בצל ה'קפסולות': האדמו"ר שערך טיש ביחידות והבחורים שלמדו בגג

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: ההלוויה הכואבת, האדמו"ר שערך טיש כמעט לבד, האברכים שפתחו כולל בחצר ועוד • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'שיריים' פותח את המדור הנחשק בכוחות מחודשים לאחר שבועיים שלמים שכמעט ולא יצא מביתו וזאת מפחד נגיף הקורונה המשתולל בארץ ובעולם כולו, אבל, הפעם 'שיריים' ישתדל למעט מלהזכיר את הנגיף המשתולל כי לאנשים כבר נמאס לשמוע על הצרה הזו, רק דיכאונות ופחדים זה מביא, הפעם 'שיריים' ישתדל להתמקד יותר ברגעים המשמחים שהיו בשבוע האחרון ובתיעודים מיוחדים מגדולי ישראל והאדמורי"ם שליט"א השוהים בביתם וכמעט ולא נראים לציבור למעט פה ושם מחלון ביתם, 'שיריים' מנסה מאוד אבל לא בטוח שהוא יצליח כי אחרי הכל השבוע גם היה רווי בכמה וכמה אסונות לא עלינו ולא עליכם.

השבוע ללא ספק היה שבוע שהתמקד כולו סביב מתווה ה'קפסולות' עליו דיווחנו כאן לראשונה ב'חדשות JDN', ימים ארוכים עברו על כולנו בדיונים קדחתניים לפתיחת עולם הישיבות, מי שאימץ מתווה משלו היה הגר"י שרייבר שליט"א ראש כולל 'זכרון משה' בעיר מודיעין עילית שפרס ניילונים בחצר ביתו וזימן את אברכי הכולל ללמוד במקום, החברותות ישבו בינות לניילונים ושקדו בתורה באווירה הפסטורלית, איתמר קרישבוים שמתעד כל מה שזז בעיר מודיעין עילית תפס את הרב שרייבר יחד עם בנו ברגעי ההכנה שעות לפני שהאברכים מילאו את החצר. צפו.

והחברונער'ס לא חיכו לאף מתווה והתחילו את הזמן באחד הגגות המסתוריים של בני ברק שם הם עשו שטייגען אדיר ונדמה היה כי שוהים בהיכל בית המדרש שבירושלים, 'שיריים' שלו שליחים בכל מקום הצליח להשיג תיעוד מהשטייגען האגדי תוך שמירה מלאה על כלל ההנחיות.

וממתווה ה'קפסולות' לר' ישעי' בן ר' משה. השבוע ציינו בכל בתי ישראל את יום ההילולא של ר' ישעי' בן ר' משה מקערסטיר, המונים שהיו פוקדים את המקום מידי שנה נאלצו לשהות בביתם, רבים ציינו את היום הגדול בהדלקת נר לזכרו של בעל ההילולא ובסעודה רחבה כיד המלך כפי שר' ישעי' בעצמו אמר תמיד 'לשובע ולא לרזון', 'שיריים' שמע על אנשים רבים שחילקו אוכל בשפע בריכוזים החרדיים, באשדוד חילקו רוגעלך במתכונת של 'קח ולך' ובקריית צאנז שבנתניה הניחו לפתחם של החסידים שקית מלאה בלחמניות ומעדנים.

בליל ההילולא ראה 'שיריים' קבוצה של אנשים שופכים שיח בציונו של הרשב"י זיע"א במירון, לטענתם 'אם לא קרעסטיר אז לפחות להגיע למירון', הקבוצה התפללה ושרה את השיר הידוע 'ר' ישעי' בן ר' משה'. צפו.

גם 'שיריים' עצמו שהוא מאוהדי שמו וזכרו של ר' ישעי' בן ר' משה חגג את ההילולא בביתו הפרטי, הוא הדליק נר לזכרו וערך סעודה גדולה כיד המלך, השכנים שהריחו את הבשרים המשובחים רצו להשתתף בסעודה אך 'שיריים' שמקפיד על הוראות משרד הבריאות הסביר להם בצורה עדינה שזה לא שייך, 'שיריים' שניחן בלב רחמן לא הרשה לעצמו לפוטרם בלא כלום ועל כן הוא שם במיוחד בשבילים עוד כמה חתיכות סטייק עסיסי על האש ושיגר אותם לשכניו היקרים.

'שיריים' כבר זמן רב שהוא מנסה להבין כיצד מסתדרים החסידים בלי לראות את האדמו"ר שלהם, מה גם שזמן רב לא היו טישים והחסידים לא קבלו שיריים מהאדמורי"ם, 'שיריים' שרוכש חביבות גדולה למנהג ה'שיריים' שכן כשמו כן הוא, ראה תיעוד מעניין כיצד החסידים של כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א זכו לקבל שקית עד הבית במשלוח מיוחדת עם שיירי מצווה מסעודות ימי הפסח של האדמו"ר שליט"א.

ובצל כל ימי הקורונה הללו נערכים גם מצוות מיוחדות, כזה הוא ראב"ד ירושלים הגאון רבי ברוך שרגא שליט"א שערך מצוות פדיון פטר חמור על פי הכללים ובהשתתפות מספר מצומצם מבני משפחתו, הרב לבש מסכה וכפפות וקיים את המצווה הגדולה, הכהן היה רבה של שכונת שמואל הנביא בירושלים הרב יצחק כהן שליט"א. תיעוד מהמעמד לפניכם.

והאדמו"ר ממודז'יץ שליט"א ערך טיש מצומצם בביתו לרגל הילולת בעל ה'אמרי אש' ממודזי'ץ זיע"א, הרבי ישב לבדו בסלון הבית וערך טיש ששודר בשידור חי לקהל החסידים, מי שהצליח להשתחל למקום הוא הצלם שוקי לרר שאף שלח תיעוד נדיר.

והגאון רבי יהודה כהן שליט"א ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' ביכה מרה את לכתו של אחיו איש החסד והמעש רבי אליהו כהנים זצ"ל שהלך לעולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה, ראש הישיבה העריך מאוד את אחיו זצ"ל שכן הוא תמיד עמד לימין הישיבה וסייע בכל מה שנדרש, זאת לבד מהיותו תלמיד חכם בעל שיעור קומה וירא שמים מרבים.

את ראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראה 'שיריים' כשהוא מוסר 'שיעור כללי' למדני ומפולפל ממרפסת ביתו שבשכונת הר נוף בירושלים, תלמידיו הרבים של זקן הפוסקים האזינו בשקיקה לדבריו מי בטלפון ומי במרפסת ביתו הפרטי, תושבי הר נוף הביטו בהתפעלות במחזה הנדיר שכמותו לא נראה מעולם, 'שיריים' שמח לראות שבתוך כל העצבות הזו ישנם גם רגעים יפים כמו מנייני המרפסות ושיעורי התורה הרבים שנערכים באופן מעורר השראה.

ובלילה אפרורי אחד ראה 'שיריים' כיצד יתומי הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל זועקים קדיש לפני מיטתו זאת לאחר שנפטר מנגיף הקורונה, בהזדמנות זו 'שיריים' שולח את תנחומיו הכנים לידידו איש התקשורת החרדי מנחם קולדצקי יהי רצון שלא ידע עוד צער ושבר וששמחה ונחת יהיו מנת חלקו כל הימים.

ואת כ"ק האדמו"ר מסטראפקוב שליט"א ראה 'שיריים' כיצד הוא שומר על ההנחיות ועורך טיש מיוחד לרגל הילולת הרבי ר' מנחם מנדל מסטראפקוב זיע"א, הרבי ערך טיש מצומצם מאוד ושתה 'לחיים' לכבוד בעל ההילולא.

כבר זמן רב ש'שיריים' לא מגיע למעונו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, מי שכן עומד לימינו של שר התורה גם בזמנים שכאלו הוא נכדו חביבו הרב אריה קנייבסקי שחבש מסכה והגיש לפני הסב הגדול את השאלות הרבות ששיגרו אליו אלפי בני ישראל. בהזדמנות זו 'שיריים' מאחל ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידו הגדול והנכד המסור ר' אריה שליט"א שיחגוג השבוע את היכנסו של בנו לעול תורה ומצוות, השמחה הגדולה שהייתה אמורה להיערך באולם גדול במרכז בני ברק בהשתתפות כל המי ומי התבטלה והיא תתקיים בחוג המשפחה הגרעינית בלבד כהוראת הרבנים ולפי הנחיות משרד הבריאות.

ומשמחה לשמחה ורגע לפני סיום 'שיריים' מאחל ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבוס הבלתי מעורער – מו"ל האתר שבו אתם נמצאים כעת 'חדשות JDN' ומבעלי 'JDN GROUP' ה"ה הרב דודי ברנשטיין לרגל הולדת ביתו בשעה טובה ומוצלחת, 'שיריים' שמע שבשבת האחרונה נערכה קידוש מרפסות כאשר כלל תושבי אשדוד מצטרפים מהבתים ומאחלים מזל טוב לאב המאושר.

את המדור ייאלץ 'שיריים' לסיים מוקדם ממה שחשב זאת לאחר שמכשירו המוגן כמעט ושבק חיים לכל חי, כלל התיעודים הנדירים ששוגרו אליו במהלך השבוע האחרון נמצאים בסכנת הכחדה רח"ל. 'שיריים' נמצא כעת בלחץ אטומי והוא קורע שערי שמים לרפואת המכשיר, כמו כן הוא פתח ברגעים האחרונים מגבית לקניית מכשיר חדש ומוגן כהוראת הרבנים, אך עד עתה ההיענות הייתה לא משהו, בתקווה כי עד שבוע הבא הכל יבא על מקומו בשלום.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר לתרום?

חזזזזזקקקקקקקק…….

חברונערס צדיקים!!!!

אין על החברונערס!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture