צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.

בעקבות תקלה באתר: 30 אלף עצמאים ייאלצו להירשם מחדש לקבלת המענק

לאחר שפרטיהם לא נקלטו במערכת עקב תקלה, כ-30 אלף עצמאים שנרשמו באתר רשות המסים במטרה לקבל את המענק המיוחד מהמדינה עקב משבר הקורונה, ייאלצו להירשם שוב. עד כה הצליחו להזין את פרטיהם באתר כ-120 אלף עצמאים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כ- 30 אלף עצמאים שנרשמו באתר רשות המסים כדי לקבל מענק עליו הכריזה הממשלה ייאלצו להירשם מחדש ולהגיש שוב את הבקשה לקבלת המענק, זאת בעקבות תקלה באתר הרשות. עד כה נרשמו בהצלחה 120 אלף איש למערכת. 30 אלף הנרשמים הנוספים לא נכללו בספירה.

העצמאים שהזינו את פרטיהם באתר ולא נקלטו במערכת, קיבלו היום מסרונים בהם התבשרו שיהיה עליהם להירשם שוב. "בשל תקלה בקליטת הנתונים, לצערנו עליך להגיש שוב את הבקשה למענק", נמסר לכל המבקשים מאז שעות הבוקר.

כזכור, אתמול פרסה רשות המסים כי ניתן להגיש בקשות למענק הסיוע המוגדל עד סכום מרבי בסך 10,500 שקלים באתר רשות המסים. זאת לאחר שיום קודם לכן נגרמה תרעומת רבה בקרב עצמאים לאחר שהאתר שהיה אמור להיפתח לא עודכן ולא ניתן היה להגיש בקשות למענק.

מרשות המסים נמסר אז כי "באופן טבעי, בשל ריבוי הפונים לקבלת המענק, המערכת לעיתים פועלת באיטיות מסוימת ועולה מסך המתנה המודיע למשתמשים כי בשל ריבוי הפניות ניתן להמתין לקבלת השירות או לפנות במועד מאוחר יותר. יחד עם זאת רבבות עצמאיים נמצאים זכאים מידי שעה והמערכת פועלת כסדרה".

תשלום המענקים הינו בהתאם לתקנות שעת חרום שאושרו בממשלה ב- 24 באפריל 2020. בהתאם לתקנות, אוכלוסיית הזכאים למענק בפעימה השנייה תכלול גם שכירים בעלי השליטה שאינם זכאים לדמי אבטלה ועצמאים שהכנסתם החייבת לשנת המס 2018, אינה עולה על 1,000,000 ₪. כמו כן, הוגדלו סכומי המענקים ביחס למתווה הפעימה הראשונה כך שעצמאים יהיו זכאים למענק בגובה של 70% מההכנסה החייבת שלהם ועד לסכום של 10,500 ₪ כאשר לעצמאי או בעל שליטה אשר הכנסתו הממוצעת מעסק או שכר עבודה בהתאמה לחודש עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת סכום המענק בהדרגה.

לעצמאי אשר החל לפעול בשנת 2019 הותאמו בתקנות חלק מהתנאים הנדרשים, כך שיבחנו בהתאם לנתוני שנת 2019, במקום שנת 2018. כמו כן, כן במסגרת הפעימה השנייה, נקבעה בתקנות אפשרות לעצמאי שפתח את עסקו בשנת 2108 וסבל מהפסדים באותה שנה, להתבסס על נתוני שנת 2019.

כמו כן, בהתאם לתקנות, עצמאים אשר מחזור עסקאותיהם השנתי עולה על 18,000 ₪ ואינו עולה על 300 אלף ₪ יקבלו תוספת למענק, פעימה שלישית בסכום הנע בין 700 ₪ ל- 3,025 ₪ בהתאם לגובה המחזור החודשי שלהם, במקביל למענק שישולם לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות ב- 12 במאי.

הרשות המסים מציינים כי הפעימה השנייה של מענק הסיוע תשולם לזכאים בכפוף לתנאי הסף שנקבעו. לצורך קבלת המענק, תוגש בקשה בהליך פשוט, באמצעות טופס מקוון, באזור האישי באתר רשות המסים. בדיקת הזכאות וחישוב סכום המענק יבוצעו על ידי רשות המסים ויוצגו באזור האישי. לאחר שתאושר הבקשה, יופקד התשלום, תוך ימים ספורים, בחשבון הבנק של העצמאי. את הבקשות לקבלת המענק ניתן להגיש עד 12.7.2020.

להלן פירוט תנאי הסף לקבלת מענק הסיוע לעצמאי:
– מענק הסיוע יינתן לעצמאי אשר מלאו לו בשנת 2019, 20 שנים ושהוא בעל עסק פעיל בששת החודשים שקדמו לחודש אפריל 2020 .
– הכנסתו החייבת של העצמאי לשנת המס 2018, אינה עולה על 1,000,000 ש"ח. יצוין כי מדובר בהכנסה מכל המקורות לפי פקודת הכנסה, אך היא אינה כוללת את רווחי ההון של היחיד ושבח המקרקעין שלו.
– ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת מעסק של העצמאי מיגיעה אישית, לשנת המס 2018, עולה על 714 ש"ח לחודש.
– מחזור עסקאותיו של העצמאי, בתקופה שהחל ב- 1 במרס 2020 ועד 30 ביוני 2020, ירד ביחס למחזור עסקאותיו בתקופה המקבילה בשנת 2019, בסכום אשר עולה על 25% מסכום מחזור העסקאות לשנת 2019. יצוין כי הגשת דוח מס ערך מוסף תקופתי על ידי העוסק לתקופות האמורות הינה תנאי לזכאות למענק, אם היה חייב בהגשת דוח כאמור לפי חוק מס ערך מוסף.
– העצמאי הגיש דוח שנתי למס הכנסה לשנת 2018, עד יום הגשת הבקשה, אם היה חייב בהגשת דוח כאמור לפי פקודת מס הכנסה.
– לא היו לעצמאי הפרות שונות בתחום ניהול פנקסי חשבונות לפי פקודת מס הכנסה.
– לעצמאי אשר החל לפעול בשנת 2019 הותאמו בתקנות חלק מהתנאים הנדרשים, כך שיבחנו בהתאם לנתוני שנת 2019, במקום שנת 2018. כמו כן, נקבעה בתקנות אפשרות לעצמאי שפתח את עסקו ב 2108 וסבל מהפסדים באותה שנה , להתבסס בחישוב המענק על נתוניו לשנת 2019.

במקביל לפעימה השלישית של המענקים -מענק שישולם לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות , תשולם באמצעות האזור האישי תוספת לסכום המענק לעצמאי העובד בעסק קטן שממוצע מחזור העסקאות החודשי שלו עולה על 1500 ₪ אך אינו עולה על 25,000 ₪, כדלקמן:

1. לגבי עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 1,500 שקלים חדשים אך אינו עולה על 8,333 שקלים חדשים – 700 שקלים חדשים;
2. לגבי עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 8,333 שקלים חדשים אך אינו עולה על 16,667 שקלים חדשים – 1,875 שקלים חדשים;
3. לגבי עצמאי שממוצע מחזור עסקאותיו לחודש עולה על 16,667 שקלים חדשים אך אינו עולה על 25,000 שקלים חדשים – 3,025 שקלים חדשים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראיתם בתמונה איזה מחשב ישן ,משנות התשעים המוקדמות,בהם משתמדים היום רק למענקים,בתיקוה ,שתהיה תקלה בהרשמה???

מי שיש לו פלאפון כשר לא יודע על זה?

לא מצאתם תמונה יותר ישנה??

זה עלה לי בארבע שעות המתנה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture