Yonatan Sindel/Flash90

ריבלין העביר לנתניהו את המנדט: "נתונים לך 14 יום להרכיב ממשלה"

הנשיא ריבלין הטיל באופן רשמי את הרכבת הממשלה על נתניהו לאחר ש-72 ח"כים ובהם גנץ ונתניהו עצמו המליצו עליו: "אני תקווה כי תוקם בקרוב ממשלה שתתמודד בהצלחה עם האתגרים המורכבים". לפיד: "עוד שבועיים הוא יישפט על הפרת אמונים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל היום (חמישי) על ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא הודיע רשמית לנתניהו על קבלת המנדט לאחר הליך טכני קצר של בדיקת החתימות, ומרגע זה יעמדו לידיו עוד 14 יום להציג ממשלה לכנסת עד לפיזור אוטומטי לבחירות. בליכוד ובכחול לבן הודיעו אתמול כי הם סיכמו שהממשלה תושבע ביום רביעי הבא.

"על פי בקשת רוב חברי הכנסת, שהוגשה לי ביום י"ג באייר תש"ף, 07 במאי 2020, על פי סעיף 10(א) לחוק יסוד: הממשלה, ובהתאם לסעיפים 10(ב) ו- (ג) לחוק יסוד: הממשלה, הריני להודיעך כי נתונה לך תקופה של 14 ימים להרכיב ממשלה", נכתב במכתב שהועבר לח״כ נתניהו בחתימת נשיא המדינה. בהוסף, נמסרה הודעה על כך גם ללשכת יו"ר הכנסת

הליכוד וכחול לבן הודיעו מוקדם יותר כי נציגי הסיעות הגישו לנשיא המדינה ראובן ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על בנימין נתניהו להרכבת "ממשלת חירום ואחדות לאומית בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ". נתניהו כתב לנשיא כי הוא מסכים לבקשת חברי הכנסת להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה ו"בכוונתי להציג ממשלת אחדות וחירום לאומית (ממשלת חילופים – בראשותי יחד עם חבר הכנסת בני גנץ כראש הממשלה חלופי), ביום רביעי י"ט באייר התש"פ, 13 במאי 2020".

חברי הכנסת שחתמו עבור נתניהו הם 36 חברי מפלגת הליכוד, 15 חברי כחול לבן, שני חברי מפלגת "דרך ארץ" צבי האוזר ויועז הנדל, שני חברי מפלגת העבודה עמיר פרץ ואיציק שמולי, חברת הכנסת אורלי לוי מגשר, תשעת חברי ש"ס ושבעת חברי יהדות התורה. בכחול לבן ביקשו מבית הנשיא שלא לפרסם את חתימותיהם על הטופס אך הובהר להם שהדבר אינו אפשרי בשל המחויבות לשקיפות התהליך. גם עמיר פרץ ביקש שלא לחשוף את חתימתו.

גנץ צריף מכתב נוסף לנשיא בו כתב כי, "מכתבי זה נלווה לבקשה שהועברה אליך על ידי בהתאם לחוק יסוד הממשלה להטיל את התפקיד להרכבת הממשלה על חה"כ בנימין נתניהו. הבקשה כאמור נועדה לאפשר את הקמתה המיידית של ממשלת חירום ואחדות לאומית, בהובלת סיעות הליכוד וכחול לבן ובשיתוף סיעות נוספות".

"כידוע לך היטב", מוסיף יו"ר כחול לבן, "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי רחב ממדים עקב התפשטות נגיף הקורונה, בנוסף למשבר פוליטי מתמשך אשר הוביל לשיתוק ממשלתי חמור, ולשסעים חברתיים עמוקים. בנסיבות מיוחדות אלה אני סבור כי הקמת ממשלה במבנה שסוכם בין חבר הכנסת בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ (ממשלת חילופים פריטטית) היא הצעד הנכון והנדרש למען אזרחי ישראל וטובת המדינה".

הנשיא ריבלין כתב לראשי הסיעות הממליצות כי "אנו מצויים בתקופה חסרת תקדים, במהלכה, היתה נתונה המדינה בשנה האחרונה בשלוש מערכות בחירות שנערכו ברצף, כאשר בנוסף, בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל, יחד עם העולם כולו עם נגיף הקורונה. אני תקווה כי בעקבות מהלך זה, תוקם בקרוב ממשלה בישראל, שתתמודד בהצלחה עם האתגרים המורכבים העומדים לפנינו".

חתימות ראשי הסיעות:

חתימות הח"כים החרדים:

כזכור, מליאת הכנסת אישרה הבוקר את חוק הרוטציה לטובת הקמת ממשלת נתניהו-גנץ, במסגרת תיקון לחוק יסוד הממשלה. זאת, לאחר שבמהלך הלילה אישרה הוועדה המיוחדת בכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) את התיקון שדרשו כחול לבן והליכוד לערוך בו. התיקון אושר ברוב של 72 ח"כים מול 32 מתנגדים.

ההצעה לתיקון חוק היסוד עוסקת במבנה ממשלת הרוטציה, הגדרתה כממשלה פריטטית, שבה מספר שרים וסגני שרים שווה לשני הגושים שירכיבו את הקואליציה, השבעת ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי מיד עם הקמת הממשלה, מועדי החילופין ואופני ההתנהלות השוטפת של ממשלה זו.

חברי הכנסת של מפלגת ימינה, ישראל ביתנו וח"כ מרב מיכאלי (העבודה) לא השתתפו בהצבעה. בימינה החרימו את ההצבעות על הצעת החוק ברקע המבוי הסתום בשיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לכניסתה לממשלה וח"כ מיכאלי מתנגדת להסכם הקואליציוני ולכניסתה של מפלגת העבודה לממשלה.

מאוחר יותר, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 71 חכי"ם שהצביעו בעד מול 37 מתנגדים, את הצעת חוק ממשלת חילופים (תיקום חקיקה והוראת שעה). הצעת החוק כוללת את תיקון חוק מימון מפלגות, כך שגם סיעת דרך ארץ תוכל לקבל מימון מפלגות. מדובר בהצעת חוק משלימה לחוק יסוד הממשלה, שאושר מוקדם יותר הבוקר.

הח"כים הצביעו הבוקר על כ-420 הסתייגויות, זאת לאחר שהוועדה המיוחדת להצעת החוק הניחה בפני המליאה נוסח מתוקן שמבהיר שהרוב הדרוש להארכת כהונת הכנסת יהיה רוב של 70 ח"כים ולא רוב של 80 ח"כים כפי שהופיע בנוסח המקורי. במהלך הלילה כונסה הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ גינזבורג ואישרה תיקון שיאפשר בעתיד לקואליציה להאריך את כהונת הכנסת ה-24 משלוש שנים לארבע שנים.

התיקון שהוצע מגדיר גם את האפשרות למנות או לפטר שרים וסגני שרים, דבר הנתון לראש הממשלה או לראש הממשלה החלופי, בהתאם לזיקות שלהם אליו, וייקבע המנגנון שיאפשר לשני שרים לכהן במשרד אחד. על פי הצעת החוק, הסמכות של ראש הממשלה בפועל לפזר את הכנסת טעונה הסכמה מראש של ראש הממשלה החלופי. בנוסף, התיקון נוגע גם למקרים שבהם ראש הממשלה המכהן בפועל מוביל להקדמת הבחירות לכנסת, הדבר ייראה הדבר כאילו התפטרה הממשלה כולה והולכים לבחירות.

יו"ר האופוזיציה המיועד, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב להענקת המנדט להרכבת הממשלה לראש הממשלה בנימיו נתניהו ואמר כי "הבוקר בכנסת גנץ ואשכנזי אספו חתימות כדי להמליץ לנשיא שיטיל את הקמת הממשלה על נתניהו. עוד שבוע הם רוצים להקים ממשלה, כי בעוד שבועיים יפתח משפטו של נתניהו. עוד שבוע הם ישבעו לו אמונים, עוד שבועיים הוא יישפט על הפרת אמונים".

"קוראים לזה ממשלת חירום כשכבר נגמר מצב החירום. מדברים על אחדות, אבל לא מאמינים אחד לשני לאף מילה. רק על דבר אחד כולם הסכימו: שכולם יקבלו ג׳ובים. יקימו ממשלה של 36 שרים ו-16 סגני שרים. הממשלה הגדולה, המנופחת, הבזבזנית בתולדות המדינה. אין אף מילה בהסכם על עצמאים ועסקים קטנים. אף מילה על מיליון ומאה אלף מובטלים. בתור פרומו, הקואליציה החדשה הפילה אתמול בלילה הצעת חוק לתת דמי אבטלה לעצמאים".

לדברי לפיד, "אפשר היה, צריך היה, להקים פה ממשלה אחרת. ממשלה צנועה, הגונה, נקייה משחיתות. ממשלה שהיתה הולכת לעבוד בשביל הפראיירים הקבועים, הישראלים הטובים שמשרתים בצבא, עובדים קשה, משלמים מיסים, מחזיקים את המדינה על הכתפיים. אלה שבאמת כל החיים מתחת לאלונקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף

אויש מסכן,אני מרחם עליך,כי אתה אוהב את האופוזיציה כי שם תוכל הרבה לטוס לחול, כמו שאתה תמיד עןשה, שיאן היעדרות מהכנסת,כמו שפירמה הכנסת,ןעכשיו אין לך טיסות
ואגב צריך לשים אותך במאסר על הסטה ושקרים,פה נוטף זוהמא

חבר הכנסת זוהר מהליכוד יעמוד בראשות הועדה המסדרת, מתוקף חוק שקובע שראשות הועדה תוחזק בידי חבר מסיעת מרכיב הממשלה.
מה שאומר שלא יהיה אפשר לחוקק חוקים נגד נתניהו גם במקרה של הליכה לבחירות,
כי בסמכות ראש הועדה להסיר חוקים מסדר היום.

להיות אובייקטיבי…
הוא אומר דברים נכונים.
למשל למה לא ביטלו את 5 ימי המתנה הראשונים שלקחו לשכירים מהחלת…היו עושים חוק מיוחד לשעת חרום..
אנחנו חוזרים לשיגרה כי אין לנו ברירה…אבל בבחירות הבאות אל תהיו לא תמימים לא טיפשים לא פראיירים לא שוכחים ..
תרשמו מפלגה מבין החרדיות וגם הליכוד שנכנס מתחת לאלונקה בשביל השכירים…הכל תפאורה ומילים כגון "אנחנו צריכים לדאוג למי שכרגע בחלת וכדומה"…היו עושים לפחות את הדבר שנזכר לעיל כדי שהיינו מאמינים להם שכוונתם מעט טובה..

בבחירות הבאות מה שבטוח לא בוחרים בהם ובטח לא במפלגות סקטוריליות שדואגות רק לסקטור שלהן…
כשאנחנו היינו תחת קווי האוייב הם יכלו לישון בשקט…
התורה היא חשובה וצריכים שיהיו לומדי תורה..
אבל תעשו שיוויון זכויות..
למשל
מי שעשה צבא ומילואים גם לו כמו להרבה אנשים שלא עשו כמותם מגיע הנחה בארנונה

זקנים מתומתמים ומשועממים

אי אפשר לשנות את דברי הנביא ממה שחזה כעת.
יהיו בחירות רביעיות, חמישיות,שישיות.
בבחירות השביעיות יכול להיות שיבוא משיח בהיסח הדעת. אבל ממשלה ציונית לא תוקם גם הפעם עד בוא משיח בן דוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture