לאחר שאישר את מתווה ה'קפסולות': ישיבתו של הראב"ד פותחת את שעריה

לאחר שבוע שנערכו עבודות גידור להכשרת המקום בני ישיבתו של הגר''מ שטרנבוך יחזרו הערב להיכל הישיבה שבבית שמש. לרגל פתיחת הזמן כתב הראב''ד מכתב מיוחד בו הוא משבח את מתווה ה'קפסולות' ואת התלמידים שחוזרים ללימודים • פרסום ראשון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישיבתו של זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א חוזרים בני הישיבה כבר הערב (מוצאי שבת) ללימודים במתחם הישיבה בבית שמש, מתוך עמידה בתקנים של משרד הבריאות ב"מתווה הקפסולות" זאת לאחר ימים ארוכים בהם נערכו במקום עבודות גידור והכשרה של המקום.

כפי שפורסם לראשונה כאן ב'חדשות JDN' לפני כשבוע הורה ראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך שליט"א למנהלי ישיבתו לחלק את קמפוס הישיבה שבראשותו לחלקים שונים, בכדי שהישיבה תוכל לאכלס את התלמידים ולהיפתח ב"מתווה הקפסולות" עליהם סמך את ידו.

ל'חדשות JDN' נודע כי במקביל לפתיחת הישיבה בבית שמש, ייפתחו במקביל שלושה סניפים לבחורי הישיבה שלא מתאפשר להם להשתתף בישיבה במתכונת הקפסולות. הסניפים נפתחו בירושלים בבני ברק ובבית שמש.

לאחר כשבוע בהם סידרו מנהלי ישיבתו של הראב"ד את כל התנאים הנדרשים כולל בניית גדרות ושערים ופתחים, כתב זקן הפוסקים מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א מכתב מיוחד לבני ישיבתו והוריהם, כאשר על המכתב המיוחד חתמו רמי"ם נוספים מהישיבה.

במכתב המיוחד פותח רה"י הגר"מ שטרנבוך שליט"א: "יהי נועם ה' עליכם, אנשי בשורה אנו שבעז"ה במוצאי שב"ק, ישובו התלמידים ללימודם בהיכל הישיבה, ובסייעתא דשמיא יהיה בזה חיזוק גדול בלימודם".

במכתב מוסיף הגר"מ שטרנבוך שליט"א על מעלת לימוד התורה בימים אלו: "זכינו ועד עכשיו הבחורים אזרו חיל ולמדו בריחוק מקום, מתוך קשר תמידי ללבן הסוגיות, ומקרוב ומרחוק השתתפו בשיעורי רבני הישיבה, ותורה שלמדתי באף היא שעמדה לי, וכעת שבני הישיבה שבים ללמוד יחדיו במתחם הישיבה נתאמץ בחיזוק מיוחד בעמל התורה ויראת ה' בימים מרוממים אלו ימי הכנה לקבלת התורה".

בשלב זה עובר הראב"ד להוראות ברורות לבני ישיבתו על ההתנהגות בישיבה בימים המיוחדים הללו בהם יהיו כולם מקובצים בתוך קפסולות מצומצמות: "נדרש מבני הישיבה שלא לצאת ממקומם במתחם הישיבה, ועל סמך התחייבות זו מתאפשר לבני הישיבה לחזור לישיבה. תלמידים שיש בביתם חולה, או שחייבים בבידוד מכל טעם שהוא, אינם יכולים לשוב כעת לישיבה".

בדבריו מוסיף מרן הגר"מ שטרנבוך הוראה גם לתלמידים שנשארו בבתים: "תלמידים שנמנע מהם לבוא כעת לישיבה מכל טעם שהוא, עליהם להיות בקשר עם רבני הישיבה בנוגע למקומות לימודיהם בינתיים, (בעז"ה יסודר בימים הקרובים מקומות לימוד לבני הישיבה שנשארו בביתם), וההורים ישימו עין ולב על בניהם שעולים ומתעלים בלימוד התורה ויראת שמים".

את מכתבו חותם מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א בכתב ידו: "ברכה והצלחה לכל אחד, וכל המקבל עליו עול תורה מעבירים ממנו עול דרך ארץ".

בהנהלת הישיבה ציינו כי על כל בחור יש למלאות את השאלון הרפואי ובנוסף יש להגיע שיק ערבון על סך של 2500 ש"ח למקרה שמישהו יפר את ההנחיות.

יצוין כי בהיכל הישיבה החלו לשקוד על מקום מיוחד בו ישהה ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך בשעת מסירת שיעוריו אך רופאו האישי שלל את הרעיון לעת עתה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture