צילום: שלומי כהן / פלאש 90.

ליצמן מתווך בין הליכוד לימינה: "אסור בשום אופן לפרק את גוש הימין"

דיווח: יו"ר יהדות התורה פועל לגשר בין הליכוד למפלגת ימינה שהודיעה אתמול כי לא תיכנס לקואליציה. במסגרת המאמצים שמוביל השר ליצמן הוא נפגש עם השר יריב לוין מהליכוד וניסה להבין איך אפשר למנוע את יציאתה של ימינה לאופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: ליצמן אתמול בכניסה לישיבת הסיעה. צילום: עטרה גרמן, סרוגים.

במסגרת המגעים להקמת הממשלה, דווח היום (שני) ב'כאן רשת ב" כי יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות יעקב ליצמן מגשר בין הליכוד למפלגת ימינה, שהודיעה אתמול כי לא תיכנס לקואליציה. לפי הדיווח של זאב קם השר ליצמן אמר כי "אסור בשום אופן לפרק את גוש הימין". במסגרת המאמצים שמוביל השר ליצמן הוא נפגש עם השר יריב לוין מהליכוד וניסה להבין איך אפשר למנוע את יציאתה של ימינה לאופוזיציה.

בתוך כך, יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אמר בראיון ל'כאן רשת ב", כי "מפלגת ימינה הכרחית בקואליציה כי אנחנו נמצאים באחת מנקודות הזמן החשובות ביותר של ההתיישבות. המתווה שהאמריקנים מנסים למכור לנו – המשמעות שלו זה הקמת מדינה פלסטינית. קורא לאנשי ימינה – תפסיקו עם הגן ילדים והקטנוניות".

גורם בליכוד: "בנט חובר ללפיד ויזבק"; בנט: "נהווה אופוזיציה לוחמת" • צפו

כזכור, מפלגת ימינה הודיעה אתמול שהחליטה "לשרת את הציבור מהאופוזיציה" ולא להיכנס לממשלת האחדות של הליכוד וכחול לבן. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נכתב בהודעה מטעם המפלגה.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכירים בימינה אומרים כי מבחינתם עדיין פתוחה הדלת לקיים משא ומתן מול הליכוד בניסיון לנסות להגיע להסכמות. זאת, למרות הודעתם כי הם הולכים לאופוזיציה. לדברי הבכירים, הם פרסמו את הודעת המפלגה במכוון ביום ראשון, שלב מוקדם של השבוע, כדי לאפשר עוד זמן להגיע להסכמות. ב'וואלה' דווח כי ח"כ איילת שקד התנגדה לפרסום ההודעה בטענה ש"אין חזרה ממנה".

חברי מפלגת ימינה התכנסו אתמול לישיבת סיעה במשכן הכנסת. בישיבה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה והטעמים להליכה לאופוזיציה, עליה הודיעו מוקדם יותר בימינה. כל ארבעת ראשי ימינה – שקד, בנט, פרץ וסמוטריץ' – התחייבו בישיבת הסיעה הסגורה שאף אחד מהם לא יצטרף לממשלה לבדו, ללא שאר חלקי המפלגה.

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בישיבה כי "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי הוא יצטער על זה". חברת הכנסת איילת שקד הוסיפה בישיבה: "חשבתי שנתניהו ירצה לשמר את הגוש שהביא אותו עד הלום. לי לקח יותר זמן להבין שהוא פשוט רוצה אותנו בחוץ". שקד ציינה כי ראש הממשלה לא קרא להם למשא ומתן ואמרה כי "הוא החליט לפרק את הגוש, וזו הוכחה שכנראה נתניהו רואה את הסוף".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וחבר ימינה, אמר בישיבת הסיעה: "אין לנו יכולת לעשות משהו בתוך הממשלה, נתניהו לא רוצה אותנו. אם הוא לא מדבר איתנו זה אומר שנתניהו חושב שעוד שנה וחצי הוא כבר לא בבלפור". שר חינוך רפי פרץ ציין כי "בממשלה כזו לא יהיו לנו כלי השפעה, איתם נוכל לקדם את הערכים שלנו". סמוטריץ' המשיך: "שנתיים באופוזיציה יחזירו את ימינה לימי הזוהר של 12 מנדטים".

מימינה נמסר כי "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה. יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

יו"ר הכנסת, בני גנץ, הודיע להנהלת הכנסת כי השבעת הממשלה תתקיים ביום חמישי בשעה 13:00. גנץ הנחה את הוועדה המסדרת לכנס דיון, ולקבוע את הנהלים בהתאם. המשמעות היא שגנץ יגיש מחר את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן בנט צריך להוציא אנרגיות ולכן הוא רוצה ללכת לאופוזציה כולנו נהנה מזה

ליצמן פוחד מבחירות
כל שלא יוחלפו כל החכים הבזויים שלא יודעים לייצג את הציבור בכבוד אין לנו חלק ונחלה איתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture