Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו: "ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון"

ראש הממשלה על הפיגוע הלילה בכפר יעבד: "מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית ע"י בן עוולה". הנשיא ריבלין: "אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) לפיגוע הלילה במהלך מבצע מעצרים בכפר יעבד בו נרצח החייל עמית בן יגאל הי"ד: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית ע"י בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון", מסר ראש הממשלה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "‏בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, נפתלי בנט, מסר כי "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר כי "רק לאחרונה התייחדה מדינת ישראל עם גיבוריה, והיום אנחנו נדרשים בכאב גדול להוסיף שם נוסף לרשימת הנופלים. תנחומיי מעומק הלב לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. לוחמי צה"ל וכל כוחות הביטחון פועלים כל העת, בכל הגזרות, בכדי להבטיח את ביטחוננו. אני בטוח שהם ישימו את ידם על המחבל הארור וימצו איתו את הדין".

שר החינוך רפי פרץ: "תזכורת כואבת בבוקר הזה, על אף משבר הקורונה, אויבינו לא נחים לרגע וממשיכים לפגוע בנו. ‏לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל, נפל הלילה בפעילות מבצעית. הוא נהרג מאבן שהשליכו מחבלים מתועבים. סומך על כוחות הבטחון וצה״ל שיניחו את ידם עליהם. ‏שולח תנחומים וחיבוק למשפחתו של עמית הי״ד".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "צער עצום על לוחם צה"ל עמית בן יגאל שנהרג הלילה בידי מחבלים ארורים בכפר יעבד. עמית, בן יחיד, מסר את נפשו בסיירת גולני. אני מקווה שצה"ל ערוך לפעולת תגמול שאחריה האוייב יצטער על הפגיעה בלוחם שלנו. השם יקום דמו".

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ עמיר פרץ: "קיבלתי בכאב עמוק את ההודעה על נפילתו של לוחם גולני, עמית בן יגאל, אח לשתי אחיותיו רוני ואריאל ובנם של נאווה וברוך, חבריי מזה שנים רבות. ליוויתי את עמית בכל תהליך הגיוס שלו לצה״ל ונחשפתי לרצונו העז לשרת ביחידה מובחרת. אין מילים שיכולות למלא את החלל העצום שהוא משאיר אחריו אצל משפחתו וחבריו, אותם אמשיך ללוות בהתמודדות עם הטרגדיה המשפחתית שפקדה אותם".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם מחט אפרים אל"מ יאיר פלאי וחיזק את ידיו, ואמר לו: "הפעילות המבצעית הזו נעשתה כדי ללכוד חוליית מחבלים שבאופן קבוע יידתה אבנים ובקבוקי תבערה על תושבי מבוא דותן והסביבה. ליבנו עם המשפחה. בעת הקשה הזו. אנו נמשיך להאחז בקרקע לא ניתן לאויב הרצחני לנתק את אחיזתנו כאן".

דגן קרא לממשלה להורות לצה"ל לבצע פעולת תגמול "כפי שכל מדינה שיש לה כבוד עצמי, כולל ארה"ב הייתה מבצעת. הכפר ממנו יצא הרוצח צריך להרגיש את נחת זרועה של מדינת ישראל הריסת ביתו של המחבל איננה מספיקה ואיננה מהווה הרתעה מתאימה".

אביו של החייל, ברוך, אמר בראיון לכאן ב': "באו שני הקצינים בשש בבוקר, הייתי בטוח שהם טעו בדלת. הם אמרו שעמית נפגע. שאלתי: הוא פצוע? ואמרו לי לשבת. נפל עליי אסון, זה הבן היחיד שלי, אין לי שום דבר חוץ ממנו, כל החיים שלי סובבים סביבו. ביום שישי האחרון הייתי בג'נין והבאתי לו עוגה. 50 יום הוא לא היה בבית בגלל הקורונה ודיברנו בטלפון".

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הגיב גם הוא על האירוע: "עצב כבד נפל הבוקר על העיר בנפול אחד מטובי בניה, עמית בן יגאל, לוחם בסיירת גולני בעת פעילות מבצעית ביו"ש. עמית הוא בן יחיד לאביו שאותו אני מכיר אישית שנים רבות. עמית בוגר בית ספר קורצ'ק ותיכון בליך. יד זדונית השליכה בלוק מגובה רב על ראשו והקסדה שהוא אוחז בידו לא הספיקה ולא הצליחה להגן עליו. העיר רמת גן וכל עם ישראל משתתפת בצער המשפחה".

כזכור, לוחם גולני, סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, בן 21 מרמת גן, נהרג לפנות בוקר מאבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר ארבעה חשודים בכפר יעבד שבאזור ג'נין שבצפון-מערב השומרון. הודעה נמסרה למשפחתו. לאחר התקרית החלו כוחות בסריקות בשכונה שבה מתגורר המחבל שיידה את האבן ומצוד מתקיים אחריו.

במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשון של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצה"ל יתחקרו את האירוע. עוד ציינו בצבא כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו.

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך המעצרים לא היו התנגדויות או הפרות סדר משמעותיות, אך כשהכוחות התקפלו לקראת השעה 5:00 בבוקר ובעודם יוצאים רגלית מהכפר, בבית האחרון, נזרקו לעברם אבנים מהגג. על פי תחקיר שמבוצע בשעה זאת בשטח, לא בוצע ירי לעבר המפגעים מכיוון שהם לא זוהו ולכן גם לא נתפסו. כוחות צה"ל סורקים את האזור בניסיונות לאתר את המחבלים זאת במקביל למאמץ מודיעיני.

מצה"ל נמסר הבוקר כי לוחמי צה"ל פועלים בשעה זו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה אבן על ראשו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון עמית בן יגאל ז״ל, מוקדם יותר הבוקר. מפקד חטיבת "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי ומפקד סיירת גולני, סגן-אלוף איוב כיוף נצפו בשטח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חכמי חלם ראש הממשלה ומערכת הביטחון…
בכל מדינה אחרת היו עושים עוצר על הכפר ממנו יצא מעיפים את ההורים שלו ואת המשפחה לחו"ל ועד שלא מסגיר את עצמו העוצר היה ממשיך !
שתופסים אותו תולים אותו במרכז העיר ! לא פחות מזה !

בהחלט נבוא עמו בחשבון, הוא יישלח לכלא לקבל תואר ראשון (כ20 אלף), ארוחות חמות בכל יום, משכורת חודשית מהרש"פ וממומנת ע"י ישראל (4500 לחודש), אני כמעט מקווה שלא ייתפסו אותו…

רברבן אין סופי…
אשף המילים ואפס המעשים…
ביבי הביתה!!!

ביבי כתב: "נרצח" לא "נהרג"! יש הבדל!!! המחבל רצח אותו הוא לא נהרג פתאום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture