ארכיון. צילום: הקונסיסטואר של הריין התחתון צרפת

דו"ח: שיא של כל הזמנים בתקריות האנטישמיות ב-2019 בארה"ב

בדו"ח השנתי של הליגה נגד השמצה תועדו למעלה מ-2100 תקריות על רקע שנאה אנטישמית בארה"ב הכוללות תקיפות פיזיות, ונדליזם והטרדות. גידול של 56 אחוזים במקרי התקיפה בתוך שנה וחמישה מקרי מוות. 234 תקריות שכוונו כלפי בתי כנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקהילה היהודית בארה"ב חוותה בשנה שעברה את המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות שנרשם מאז החל התיעוד בשנת 1979. עפ"י נתונים עדכניים של הליגה נגד השמצה, ברחבי ארה"ב תועדו בשנה זו יותר מ-2100 מקרים של תקיפה, השחתת רכוש והטרדה על רקע אנטישמי. שיא זה של כל הזמנים, נרשם במקביל להתמודדות עם מתקפות אנטישמיות זדוניות וקטלניות נגד קהילות יהודיות בפאווי, ג'רזי סיטי ומונסי ועם גל של תקיפות אלימות בברוקלין.

הדו"ח השנתי של הליגה נגד השמצה בנושא תקריות אנטישמיות לשנת 2019, שמתפרסם היום, מצא כי הסך הכולל של התקריות האנטישמיות ב-2019 גדל ב-12 אחוזים לעומת השנה הקודמת, כאשר גידול מטריד של 56 אחוזים נרשם במקרי התקיפה. במסגרת הדו"ח נמצא כי מדי יום מתרחשות בממוצע 6 תקריות אנטישמיות בארה"ב – הרמה הגבוהה ביותר של פעילות אנטישמית שאי פעם תועדה ע"י הליגה נגד השמצה.

תיעוד המקרים בשנה זו כלל 5 מקרי מוות הקשורים במישרין לאלימות אנטישמית ו-91 איש נוספים שהותקפו פיזית. תקריות דווחו בכל אחת מ-48 מדינות ארה"ב ובוושינגטון הבירה. יותר ממחצית מאירועי התקיפה ברחבי ארה"ב אירעו בחמשת הרובעים של העיר ניו יורק, כולל 25 בברוקלין לבדה.

המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה זיהה 234 תקריות שכוונו כלפי בתי כנסת ומרכזים קהילתיים יהודיים בשנת 2019. נתון זה כולל את אירוע הירי במרכז חב"ד בפאווי, קליפורניה, שבו פעיל עליונות לבנה רצח את אחת המתפללות, אישה בת 60 שהתאבלה על מות אמה ופצע שלושה נוספים, כולל רב הקהילה.

"זו הייתה שנה חסרת תקדים מבחינת הפעילות האנטישמית וקהילות יהודיות רבות ברחבי ארה"ב חוו בה מפגשים ישירים עם שנאה", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "הדבר תרם להתגברות מפלס הפחד והחרדה בקהילות שלנו. אנו מחויבים להיאבק כנגד גל גובר זה של שנאה ובדעתנו לפעול בצורה נחושה עוד יותר מול נבחרי ציבור, בתי ספר וקהילות במטרה להפסיק את מעגל השנאה."

ממצאים עיקריים:

ב-2019 תועד ע"י הליגה נגד השמצה סך של 2107 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, גידול של 12 אחוזים לעומת מספר התקריות – 1879 תקריות – שתועדו ב-2018. הליגה נגד השמצה מסווגת את התקריות לשלוש קטגוריות: תקיפה, הטרדה וונדליזם. מתוך סך התקריות שתועדו ב-2019:

הטרדה: תועדו 1127 תקריות של הטרדה – מקרים שבהם יהודי אחד או יותר דיווחו כי חשו מוטרדים בשל התבטאויות או מעשים אנטישמיים. נתון זה מהווה גידול של 6 אחוזים בתקריות ההטרדה לעומת שנת 2018, שבה נרשמו 1066 תקריות מסוג זה.

וונדליזם: תועדו 919 תקריות של וונליזם, מקרים שבהם רכוש נפגע באופן שחולל נזק או איום על יהודים. צלבי קרס, המפורשים לרוב בהקשר של שנאה אנטישמית, היו נוכחים ב-746 מתוך האירועים הללו. נתון זה מהווה גידול של 19 אחוזים בתקריות השחתת הרכוש, לעומת שנת 2018, שבה נרשמו 774 תקריות מסוג זה.

תקיפה: תועדו 61 תקריות של תקיפה, מקרים שבהם יחידים הותקפו פיזית באלימות שלוותה בראיות למניע אנטישמי. נתון זה מהווה גידול של 56 אחוזים בתקריות התקיפה, לעומת שנת 2018, שבה נרשמו 39 תקריות מסוג זה. 11 מתוך 61 מקרי התקיפה כללו שימוש בנשק קטלני כגון סכין או כלי ירייה. 61 מקרי התקיפה גרמו נזק ל-95 קורבנות, לרבות 5 הרוגים.

תקריות נרשמו בכל אחת ממדינות ארה"ב, למעט אלסקה והוואי. המדינות שבהן שיעור התקריות הוא הגבוה ביותר הן ניו יורק: 430, ניו ג'רזי: 345, קליפורניה: 330, מסצ'וסטס: 114 ופנסילבניה: 109. סך כל התקריות במדינות הללו מהווה כמעט 45 אחוזים מכלל התקריות בארה"ב.

בשנת 2019 תועדו ע"י הליגה נגד השמצה 270 תקריות אנטישמיות שיוחסו לקבוצות קיצוניות או ליחידים שפעלו בהשראת אידיאולוגיה קיצונית. נתון זה מהווה 13 אחוזים מכלל התקריות. מערכת החינוך הפורמלית, כמו גם הקולג'ים והאוניברסיטאות, ממשיכה להיות זירת ההתרחשות של חלק משמעותי מתוך התקריות האנטישמיות. הליגה נגד השמצה תיעדה 411 תקריות בבתי ספר לא יהודיים במערכת החינוך הפורמלית ב-2019 (גידול של 19 אחוזים לעומת שנת 2018, שאז נרשמו 344 תקריות) ו-186 תקריות בקולג'ים ובאוניברסיטאות (ירידה של 10 אחוזים לעומת שנת 2018, שאז נרשמו 201 תקריות).

ב-2019 תועדו 234 תקריות שאירעו במוסדות יהודיים דוגמת בתי כנסת, מרכזים קהילתיים יהודיים ובתי ספר יהודיים, ירידה של 12 אחוזים לעומת שנת 2018, שאז נרשמו 265 תקריות במוסדות כאמור. יותר מ-170 תקריות היו מסוג הטרדה ו-60 היו תקריות של וונדליזם. 50 תקריות מתוך אלו שכוונו למוסדות יהודיים בוצעו ע"י קיצונים מקומיים.

לפחות 170 תקריות ב-2019 כללו אזכור של ישראל או הציונות ומתוכן 68 נשאו אופי של תעמולה אנטי-ישראלית המקובלת בקרב קבוצות של עליונות לבנה, המקדמות תפיסות אנטי-ישראליות ואנטישמיות. באשר ליתר התקריות, מרביתן היו התבטאויות אנטי-ישראליות שכללו דימויים חזותיים אנטישמיים או הטרדה ודמוניזציה של סטודנטים יהודים, על רקע קשר מוכח או נטען למדינת ישראל.

"כמובן שעלינו להישאר דרוכים במאבק כנגד האיום של אלימות אנטישמית ולגנותו בכל צורה, ללא קשר למקורו ולהשתייכות הפוליטית של תומכיו," אמר מר גרינבלט. "עלינו לוודא שבבתי כנסת ובמרכזים קהילתיים ננקטים כל אמצעי הביטחון הנדרשים כדי למנוע את ההתקפה הפוטנציאלית הבאה. אנו מתכננים לעבוד השנה בשיתוף פעולה עם חברי הקונגרס ונבחרי ציבור נוספים, על מנת לוודא שכל המדינות מחייבות לכלול את נושא השואה בתכנים החינוכיים וכי הוקצה מימון לכך. הכללת הנושא בתוכניות הלימודים עשויה לשמש גורם יעיל במניעת אירועי שנאה עתידיים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהודיי אמריקה היקרים.
עלו בהמוניכם לארץ ישראל.

בטח מי שקורא את השתי שורות למעלה מגכח .
גם יהודי אירופה גיכחו.
הכל משמיים קיימו מצוות עליה לארץ הקודש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture