Hadas Parush/Flash90

יממה לפני הקמת הממשלה: בנט ונתניהו ייפגשו במשרד ראש הממשלה

יו"ר ימינה ייפגש היום עם ראש הממשלה במשרד ראש הממשלה בירושלים. דיווח: בסביבתו של רפי פרץ לא פוסלים אפשרות שהוא יסכים להיכנס לבדו לממשלה, בתנאי שיקבל תפקיד שר עם סמכויות משמעותיות עבור הציונות הדתית • צפו: הסרטון של ימנה נגד נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


ההשוואה בין החרדים לימינה. צפו בסרטון של ימינה נגד נתניהו

שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגשו מאוחר יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים – כך נמסר מטעמו של בנט. עוד נמסר כי שעה מדויקת מתואמת כעת בין הלשכות. מדובר בפגישה ראשונה של השניים מאז הודיעה המפלגה באופן רשמי כי החליטה "לשרת את הציבור מהאופוזיציה" ואחרי שיחת טלפון ממושכת ומתוחה שקיימו לפני יומיים. בינתיים, המפלגה ימינה פרסמה סרטון נגד נתניהו.

ב'כאן חדשות' דווח כי בסביבתו הקרובה של השר רפי פרץ לא פוסלים אפשרות שהוא יסכים להיכנס לבדו לממשלה, גם אם ימינה תישאר בחוץ. התנאי למינוי יהיה שפרץ יקבל תפקיד של שר עם סמכויות משמעותיות עבור הציונות הדתית. עוד דווח כי הצעות לכהן כסגן שר או שר בלי תיק ללא סמכויות יידחו על ידו.

על פי הדיווח של זאב קם, הסיבה לשינוי הגישה מצד הרב פרץ נובעת בעיקר בעקבות תחושתו שהוא לא נספר על ידי חבריו למפלגה במהלך המשא ומתן שהתקיים מול הליכוד, כשהיה ברור שבנט, שקד וסמוטריץ' יהיו לפניו בחלוקת התפקידים בממשלה ולמעשה היו משאירים אותו ללא תפקיד או עם תפקיד זוטר. אנשיו של פרץ דרשו משאר בכירי המפלגה התחייבות לכך שהוא לא יקופח, ולאחר שהתחייבות כזו לא הגיעה, הוא מרגיש חופשי לנהל משא ומתן עצמאי מול הליכוד.

אמש דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בשיחות סגורות כי הוא עדיין שומר לימינה את תיק החינוך. הוא ציין כי אם ימינה תישאר מחוץ לקואליציה ייתכן שהתיק יוצע לאחד משרי הליכוד. גורמים בסביבת נתניהו אמרו היום כי קיים שיח עם הרב רפי פרץ על הצטרפות לממשלה, אך תיק החינוך לא מוצע לו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לפיצוץ מול מפלגת ימינה ואמר כי "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין, לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית, הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ויהדות התורה יחד – הם 16 חברי כנסת – הם ביקשו שלושה שרים".

"הבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה", הוסיף נתניהו. "עוד לפני כן, ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, זה בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם. אני מקווה שיתחולל פה שינוי. בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרנו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד והממשלה בראשות הליכוד תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

גורם בימינה אמר בתגובה למינוי של ח"כ יולי אדלשטיין לשר הבריאות כי "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה. הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר היום כי הוא נמצא בקשר עם ראשי מפלגות 'הליכוד' ו'ימינה' ופועל כל העת על מנת שייכנסו לקואליציה. לדבריו: "אסור שסיעת ימינה לא תהיה בקואליציה". במפלגת ימינה יש כעס מאד גדול על המפלגות החרדיות שלא "נשכבו בשבילם על הגדר", במשא ומתן הקואליציוני לכניסה לממשלה – כך דווח ב'סרוגים'.

על פי הדיווח של עטרה גרמן, במפלגה ציפו לאולטימטום מול נתניהו, ברוח הדברים כי "אנחנו לא נכנסים לממשלה – אם אתה לא מכניס את כולם ביחד". לדברי גורם במפלגה, "זו אכזבה מדרעי, גפני וליצמן שהיו שותפים בבלוק הימין, אבל לא היה להם מספיק חשוב להגיד שלא יכנסו בלעדינו".

כזכור, מפלגת ימינה הודיעה שהחליטה "לשרת את הציבור מהאופוזיציה" ולא להיכנס לממשלת האחדות של הליכוד וכחול לבן. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נכתב בהודעה מטעם המפלגה.

בכירים בימינה אמרו אז כי מבחינתם עדיין פתוחה הדלת לקיים משא ומתן מול הליכוד בניסיון לנסות להגיע להסכמות – כך דווח ב'כאן חדשות'. זאת, למרות הודעתם כי הם הולכים לאופוזיציה. לדברי הבכירים, הם פרסמו את הודעת המפלגה במכוון ביום ראשון, שלב מוקדם של השבוע, כדי לאפשר עוד זמן להגיע להסכמות.

גורם בליכוד: "בנט חובר ללפיד ויזבק"; בנט: "נהווה אופוזיציה לוחמת" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture