צילום: פלאש 90

שני חשודים נחקרים באזהרה ביחידת להב 433 בחשד לאיומים נגד היועמ"ש

לאחר שהיועמ"ש הגיש תלונה במשטרה בגין איומים והטרדות המכוונות כלפיו, המשטרה חוקרת שני חשודים שזומנו לחקירה. אחת מהנחקרים חשודה ששלחה את מספרו האישי של מנדלבליט בקבוצת וואטסאפ של תומכי נתניהו, וקראה "להציק לו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שני חשודים, גבר ואישה, נחקרים היום (חמישי) במשרדי יחידת הסייבר בלהב 433, זאת בחשד למעורבות באיומים וההטרדות המופנים כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט. השניים נחקרים באזהרה, זאת לאחר שמנדלבליט הגיש אמש תלונה בנושא, מול חוקרי סייבר שהגיעו למשרדו. במשטרה מייחסים לחשודה את עצם פרסום והפצת הטלפון הנייד של היועמ"ש, ולא את שליחת ההודעות והטרדתו באופן אישי.

אחת מהחשודים, פעילה פוליטית תושבת חולון, כתבה על פי החשד את ההודעה הבאה בקבוצת וואטסאפ של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חברים, זה הטלפון של מנדלבליט. תתחילו להציק לו. לשאול אותו על הקלטות וכל שאלה שעולה בדעתכם. טמטמו אותו". החשודה צירפה את מספר הטלפון של היועץ המשפטי לממשלה, שעל פי תלונה שהגיש למשטרה, קיבל עשרות הודעות מאיימות.

עורך הדין יצחק בם, המייצג את אחת החשודות, אמר בתגובה כי "מצער שמשטרת ההדלפות מנסה לדכא פעילות חברתית לגיטימית שנועדה לממש את עקרון האחריותיות של פקידים בפני הציבור. כוחו של היועץ המשפטי לממשלה הוא מוחלט ולא מבוקר, השפעתו על חיי הציבור בישראל אדירה – כוחו רב יותר מכוחם של ח"כים ושרים יחדיו. בדמוקרטיה לציבור יש זכות לשאול שאלות ולדרוש תשובות מאלה שאוחזים בכוח. חקירתה היא מהלך אנטי דמוקרטי".

שני החשודים זומנו בתום פעולות חקירה שנעשו אתמול והלילה בעקבות התלונה והעדות שמסר מנדלבליט לחוקרי הסייבר. שני החשודים הם אזרח תושב רחובות ואישה שמתגוררת בחולון. לפי שעה, ממצאי החקירה מעלים שהם השניים היחידים שמעורבים בשליחת עשרות הודעות הנאצה והאיומים ליועמ"ש.

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האיומים על היועץ המשפטי לממשלה הם חציית גבול מסוכנת ואני בטוח שגורמי אכיפת החוק יטפלו במאיימים. בממשלה שנקים אני מתכוון לתת גיבוי מלא לכל עובדי הציבור ומשרתיו. נדאג לשמור על פקידי הציבור ולכבד את שלטון החוק. ביקורת כן – הסתה ואיומים – לא".

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, לשעבר שופט בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה, אמר הבוקר (חמישי) כי המשטרה צריכה לחקור את האיומים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באפס סובלנות. "צריך לשמוע מהדרג המדיני הסתייגות גמורה מהדברים האלה. יש דברים שאתה לא לוקח בהם סיכונים", הבהיר רובינשטיין בריאיון לירון דקל וחיים לוינסון בכאן רשת ב.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר אתמול עדות בפני חוקרי משטרת ישראל, בגין איומים והטרדות, בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון, המכוונים כלפיו ביממה האחרונה. בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה נטען כי "הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה".

באחת מההודעות שקיבל, נכתב למנדלבליט: "תמות אתה והילדים שלך. נגיע אליך, אתה מנוול, אתה עבריין. נגיע אליך, תיזהר – אתה פגיע עם ציור של חיה שחוטפת מכות". בין היתר נכתב עוד: "תתאבד", "תמות, שהילדים שלך ימותו", "אל תשכח שאתה פגיע", "מנוול", "מושחת", "נגיע אליך". בנוסף נשלחו תמונות בהן הופיע לבוש במדי אסיר או נאצי, והתקבלו עשרות שיחות ממספר שאינו מזוהה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההסתה של ביבי זה הגורם המרכזי לרצח רבין,
והאיש לא למד לקח וממשיך להסית באופן חסר רסן וחסר אחריות ,
וכיוון ש90% אחוז מהביביסטים עם ערסים פושעים – הסיכוי לאסון גדול מתמיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture