צילומים: חוסן לישראל

גנץ מחלק תפקידים: ינקלביץ' – שרת התפוצות; ביטון – שר במשרד הביטחון

חלוקת התיקים בכחול לבן: טרופר בתרבות, מרב כהן בשוויון חברתי, תמנו שטה בקליטה, שוסטר בחקלאות, שי במדע, הנדל בתקשורת. בוועדות: חיימוביץ' בפנים, גינזבורג בכנסת, האוזר בחוץ וביטחון, שפע בחינוך. כצפוי: אשכנזי בחוץ, ניסנקורן במשפטים, שמולי ברווחה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ החל הבוקר בסבב פגישות עם חברי הכנסת של מפלגתו בכדי להודיע להם על תפקידם הצפוי בממשלה החדשה. ח"כ אלון שוסטר יומונה לשר החקלאות, ח"כ חילי טרופר ישמש כשר התרבות והספורט, ח"כ פנינה תמנו שטה תמונה לשרת העלייה והקליטה, ח"כ יזהר שי שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ יועז הנדל שר התקשורת, ח"כ איתן גינזבורג יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ עומר ינקלביץ' שרת התפוצות, ח"כ רם שפע יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ אורית פרקש השרה לעניינים אסטרטגיים.

עוד החליט ועדכן הח"כים: ח"כ מיכאל ביטון ישמש כ"שר במשרד הביטחון" ויהיה ממונה על הסוגיות האזרחיות, התיישבותיות והחינוכיות בהן עוסק המשרד. ח"כ מרב כהן תמונה לשרה לשוויון חברתי ובמסגרת סמכויות המשרד תיכלל גם הרשות לטיפול בזכויות ניצולי השואה. ח"כ מיקי חיימוביץ תכהן כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ותעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים.

בנוסף, גנץ נפגש גם עם ח"כ גבי אשכנזי שישמש כשר החוץ, ח"כ אבי ניסנקורן שישמש כשר המשפטים, ח"כ צבי האוזר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ועם ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה שישמש כשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים כחלק מ"גוש כחול לבן". מכחול לבן נמסר כי גנץ ואשכנזי "דנו ביניהם על מינויו הצפוי של אשכנזי לשר החוץ כפי שסוכם. השניים דנו גם באתגרים במשרד ובעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני".

בכחול לבן הסבירו את המינוי של ביטון ומסרו כי "גנץ ביקש מביטון, ממייסדי חוסן לישראל, לשמש כשר במשרד הביטחון ולעסוק בכל הסוגיות האזרחיות, התיישבותיות והחינוכיות בהן עוסק המשרד. בין השאר, יוביל ביטון את העבודה בנושא מוכנות העורף והרשויות המקומיות, יטפל בנושא המכינות והתחומים הקשורים באגף החברתי-ביטחוני, בשירות משמעותי וגיוס לצה"ל וכן בנושא הנפגעים והמשפחות השכולות". על פי ההודעה, ביטון נענה להצעת גנץ והוא יושבע כשר במשרד הביטחון עם הקמת הממשלה הצפויה. יצוין, כי תפקיד השר במשרד הביטחון ייכנס במסגרת מכסת השרים של כחול לבן.

במפלגה הסבירו גם את ההחלט שח"כ מיקי חיימוביץ, שנחשבת לבכירה מאוד במפלגה, לא תמונה לשרה. "גנץ הציע לחיימוביץ' מספר תפקידים של שרה בכירה. חיימוביץ' בחרה מבין האופציות שהוצעו לה להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים לליבה. לפיכך סיכמו השניים, כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה".

על פי הודעת כחול לבן, הוועדה "תעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך. חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני". ככל הנראה, מדובר בתיק האנרגיה או בתיק איכות הסביבה.

לגבי המינוי של ח"כ פרקש נמסר כי "גנץ הודיע לחברת הכנסת פרקש שהוא מעריך מאוד את יכולותיה המוכחות והוא מבקש שמדינת ישראל תהנה מכישוריה בממשלת ישראל. גנץ הציע לח"כ פרקש לשמש כשרה לעניינים אסטרטגיים. במסגרת זו, תהיה פרקש אחראית בין השאר על המאבק באנטישמיות הגואה בעולם ובחרמות הכלכליים על מדינת ישראל. בנוסף, ח"כ פרקש תהיה חברה קבועה בקבינט המדיני-בטחוני, בקבינט החברתי-כלכלי וכן תשמש כחברה קבועה בוועדת השרים לחקיקה. ח"כ פרקש היא גם המועמדת המובילה של סיעת כחול לבן לקבלת תיק כלכלי ככל שיתפנה במהלך כהונתה של הממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה נראה שיש יותר תיקים מחברי כנסת…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture