לבקשת נתניהו: ההשבעה נדחתה ליום א', גנץ משך את התפטרותו מיו"ר כנסת

ראש הממשלה ביקש מגנץ לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד. גנץ נענה והודיע כי בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. עוד סוכם: החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים יונח היום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, שוחחו כעת. רה״מ נתניהו פנה לגנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד. גנץ נענה לבקשתו של נתניהו. גנץ הודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים.

מדוברות הכנסת נמסר כי יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ הודיע למזכירות הכנסת כי הוא מושך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. בכנסת הסבירו כי מרגע זה יו"ר הכנסת חוזר להיות בני גנץ, מי שאחראי לקבוע את המועד החדש להשבעה, ככל שתהיה, הנו יור הכנסת הכנסת . ככל שההשבעה תיערך ביום ראשון נדרש גם אישור הועדה המסדרת. ניתן לכונן ממשלה עד יום חמישי לפנות בוקר.

בכיר הליכוד ח"כ געדון סער כתב בטויטר כי "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לנצל את הדחיה בהשבעת הממשלה כדי לחדש את המו״מ עם ״ימינה״ להצטרפותה לקואליציה. הפערים ניתנים לגישור וחבל שהשותפה האידיאולוגית הקרובה ביותר לליכוד תישאר בחוץ. חשוב שהגוש הפרלמנטרי של המחנה הלאומי ישמור על אחדותו".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בתגובה לדחיית השבעת הממשלה ליום ראשון: "אני אגיד לכם דבר אחד על הפארסה שהייתה היום בכנסת – כשמשהו מקולקל הוא מקולקל, הממשלה הזאת קמה באופן מקולקל מסיבות מקולקלות, הכול עקום, הכול מושחת, הכול בשביל ג'ובים במקום בשביל ערכים וככה זה גם נראה".

ח"כ משה יעלון הגיב לדרמה בכנסת ואמר כי "אפילו השבעת ממשלת הקלון והחרפה לא מסתדרת להם. פארסת ה״אחדות והחירום״ מתבהרת יותר ויותר כסידור עבודה מושחת ובזבזני של מי שמזלזלים באזרחי ישראל, ובכל נורמה. אין אמון ביניהם, אין אמון בהם". יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בטויטר: "‏אני לא יודע איזה הישגים, אם בכלל, יהיו לממשלה ה-5 של נתניהו, אבל שיא בביזיון של כל הזמנים כבר נקבע".

נתניהו מתקשה במינויים בליכוד – ח"כים זועמים; קשיים במו"מ עם פרץ

נכון לעכשיו, ישנם עדיין מספר תיקים שטרם התברר מי יקבל אותם. למשל, דווח כי לח"כ גילה גמליאל הוצע לכהן כשרה לענייני השכלה גבוהה – תפקיד שיפוצל ממשרד החינוך, אך היא סירבה. גם השר דוד אמסלם אינו מרוצה מחלוקת התפקידים, ודורש לעמוד בראש המשרד לענייני ירושלים שכבר הובטח לרפי פרץ.

חבר נוסף בליכוד שהביע את מורת רוחו על חלוקת התפקידים המסתמנת הוא סגן שר הביטחון, אבי דיכטר, שלמרות מקומו הגבוה ברשימת הליכוד – המקום העשירי – אפילו לא זומן לפגישה אצל נתניהו. על רקע זה הודיע דיכטר שיחרים את ההשבעה: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד". גם השר צחי הנגבי פרסם דברים דומים: "‏נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת".

"זה תקוע עם חלק מהשרים. נתניהו לא סגר עדיין עם יואב גלנט, זאב אלקין, ניר ברקת, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, דוד אמסלם ואבי דיכטר", אומרים בכירים בליכוד. לציפי חוטובלי הוצע משרת השגרירה בפריז, ועם שר הכלכלה הנוכחי אלי כהן נתניהו אפילו לא דיבר. עדיין לא ברור מי ימונה לתיקי החינוך והאנרגיה, שככל הנראה הוצעו ליובל שטייניץ או לניר ברקת.

בתוך כך, נתניהו הציע לשר החינוך רפי פרץ להצטרף לממשלה כשר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים, אך שעות ספורות לאחר הצטרפותו כבר ביקש ממנו ראש הממשלה לעבור לתיק ההתיישבות מכיוון שתיק ירושלים כבר הובטח לשר אחר מהליכוד. בשיחות סגורות אמר פרץ: "אם לא אקבל את תיק ירושלים לא אכנס לממשלה". פרץ סירב להצעה לכהן כשר במשרד החינוך תחת שר החינוך.

ההסכם עם פרץ, אם וכאשר ייחתם, צריך להיות מוגש לכנסת 24 שעות לפחות לפני השבעת הממשלה – כך שאם ההשבעה לא תידחה ותתקיים הלילה, פרץ יצטרף רשמית רק בשבוע הבא, אם זה אכן יקרה. לדברי אנשי ימינה, פרץ טרם שוחח עם חבריו לסיעה בנוגע לרצונו להתפצל מהם. בשעה 19:00 הערב אמורים נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מימינה לקיים מסיבת עיתונאים.

בינתיים, נתניהו סיכם עם שר הבריאות המיועד ח"כ יולי אדלשטיין שח"כ יואב קיש ימונה לתפקיד סגן שר הבריאות. "אני מודה לרה״מ נתניהו ושר הבריאות המיועד, ח״כ יולי (יואל) אדלשטיין על האמון. משרד הבריאות הינו משרד מורכב עם אתגרים רבים שמתעצמים לאור משבר הקורונה. אני שמח שאקח חלק במשימה משמעותית זו בהובלתו של חברי שר הבריאות יולי אדלשטיין ובראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר קיש.

השר המיועד ח"כ אדלשטיין אמר כי "משרד הבריאות הוא אחד המשרדים החשובים ביותר. במיוחד בתקופה זו טוב שסגן שר הבריאות יהיה איש עם ניסיון רב כפי שהוכיח ח"כ יואב קיש בשנותיו בכנסת ועוד לפני כן. אני מודה לח"כ קיש על היענותו לפנייתי להצטרף לאתגר ראשון במעלה זה. אני בטוח שהוא יסייע בידי לפעול להעצמתו של מערכת הבריאות והכנתה לאתגרים הבאים על הצד הטוב ביותר".

בנוסף, נתניהו סיכמם כי ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ה-23. תפקיד אותו מילא במשך שש שנים בעבר, ובתקופתו הוועדה זכתה לתואר שיאנית החקיקה החברתית עם למעלה מ- 180 חוקים שהעביר בקריאה שנייה ושלישית. כצעד ראשון לקדנציה, יקדם שתי הצעות חוק פרטיות מטעמו; מתן דמי אבטלה לעצמאים בהתאם למחזור השנתי והעלאת קצבת הבטחת הכנסה בגיל זקנה.

יו"ר הוועדה הנכנס ח"כ חיים כץ: "אני חוזר לנהל את הוועדה הכי חשובה לחיים עצמם. נפעל לשיפור איכות השירותים בבריאות והרווחה ולחיזוק רשת הביטחון לציבור העובדים והגמלאים. יש לפנינו עבודה רבה ונכונו לנו עוד אתגרים מורכבים לצלוח, נעשה זאת בתבונה, ברגישות ובנחישות לטובת אזרחי ואזרחית ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture