Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו החליט: אמסלם – השר המקשר עם הכנסת; אקוניס – השר לשת"פ אזורי

ראש הממשלה החליט למנות את אמסלם לשר המקשר בין הממשלה לכנסת וכן להעניק לו סמכויות בנושאי סייבר ועוד. עוד החליט: השר אופיר אקוניס ימונה לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי אחרי שהממשלה תאשר את מינוי ארדן לשגריר בארה"ב ובאו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את שר התקשורת היוצא ח"כ דודי אמסלם לשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בנוסף, בתחום טיפולו של אמסלם יופקדו מטה מיזם ישראל דיגיטלית, רשות התקשוב, מערך הסייבר, רשות החברות ונציבות שירות המדינה. בנוסף, נתניהו החליט למנות את השר אופיר אקוניס לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי, אך הוא ייכנס לתפקידו רק לאחר שהממשלה תאשר את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם.

נתניהו אמר על המינוי של אמסלם כי "אני מברך את השר דודי אמסלם שנענה לבקשתי לכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת וכמי שיוביל את קידום תחום הסייבר של מדינת ישראל. השר אמסלם יסייע לי בשמירה על יציבות עבודת הממשלה אל מול עבודת הכנסת בתקופה מאתגרת וחשובה זו כפי שהוכיח עושה זאת בעבר בתפקידו כיושב ראש הקואליציה".

על המינוי של אקוניס אמר כי "אני מברך את השר אופיר אקוניס שייכנס לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי. למדינת ישראל אתגרים רבים, יחד עם השר אקוניס אשר פעל בשנים האחרונות ללא לאות למען המדינה, אני סמוך ובטוח שנמשיך לפעול לחיזוק מעמדה של ישראל בארץ ובעולם".

אמסלם הוסיף כי "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי וגאה להיות, בשעה מורכבת זו – השר שיקשר בין הכנסת לממשלה, להוביל יוזמות ופעולות של הממשלה והכנסת למען רווחתם של אזרחי ישראל, שמשוועים לבשורות טובות בעת הזו"

"אני שמח לחזור ולשבת כבעבר, בועדת השרים לחקיקה, לפעול למען הצלחת המיזם החשוב של ישראל דיגיטלית, תחום הסייבר, ולקחת חסות כמיטב יכולתי על רשות החברות ונציבות שירות המדינה. אני נכנס לתפקידי החדש בחרדת קודש, ומבטיח למלא אותו בנאמנות ובחדוה, להמשיך לשרת בגאון את אזרחי ישראל, ולעבוד עבורכם יומם ולילה, כהרגלי בקודש", דברי אמסלם.

השר אופיר אקוניס אמר כי "אני מודה לראש הממשלה על הבעת האמון. התפקיד אליו אכנס הוא מבחינתי שליחות עליונה ומלאת אחריות, וביתר שאת בעת הזאת, שבה נדרשות החלטות מדיניות מהירות ואחראיות גם בתחומים שישראל לא התמודדה איתם מעולם. זאת זכות גדולה להמשיך לשרת בממשלה שבראשה עומד בנימין נתניהו, שיודע להוביל את ישראל לחופי מבטחים גם בעת הזאת ואני מתחייב להמשיך לשרת את הציבור, כפי ששרתתי כשר מדע וטכנולוגיה, ובארבעת החודשים האחרונים כשר העבודה והרווחה".

אתמול החליט נתניהו למנות את ח״כ מיקי זוהר ליושב ראש הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, בהמשך ימונה לשר בממשלה. על פי הסיכום בין השניים, לאחר שנה וחצי בתפקידו כיו"ר הקואליציה הוא יהיה הראשון בתור לקבלת תפקיד שר במידה ויתפנה תפקיד, במידה ולא יתפנה תפקיד מינסטרילי, הוא ימונה ליו"ר ועדת החוקה וימשיך במקביל בתפקידו כיו"ר הסיעה.

עוד הודיע כי החליט למנות את השר אמיר אוחנה לתפקיד השר לביטחון הפנים ואת ח"כ גדי יברקן לתפקיד סגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה. בנוסף עדכן כי סיכם עם השרה מירי רגב שתכהן כשרת התחבורה והתשתיות הלאומיות, ותמונה לשרת החוץ בחלק השני של כהונת הממשלה. בנוסף, רגב תהיה חברה בקבינט המדיני ביטחוני ובוועדה למינוי שופטים.

במהלך הערב נתניהו החליט גם למנות את ד"ר יפעת שאשא ביטון לתפקיד יו"ר ועדת הקורונה בכנסת. מוקדם יותר נמסר כי נתניהו סיכם עם שר הבריאות המיועד ח"כ יולי אדלשטיין שח"כ יואב קיש ימונה לתפקיד סגן שר הבריאות. בנוסף, נתניהו סיכם עם ח"כ חיים כץ כי ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ה-23.

נתניהו הודיע עד כה גם על מינוייהם של יולי אדלשטיין לשר הבריאות וגלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם ובוושינגטון. בנוסף בגוש של נתניהו ימונה אריה דרעי לשר הפנים, יעקב אביטן לשר לשירותי דת, יעקב ליצמן לשר הבינוי והשיכון, אורלי לוי-אבקסיס לשרה לחיזוק וקידום קהילתי, ורפי פרץ לשר ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים.

התיקים שעוד נותרו לנתניהו באופן רשמי פנויים לחלוקה הם האוצר (ישראל כץ אמור להתמנות לתפקיד), החינוך, האנרגיה, הגנת הסביבה, והמודיעין. עם זאת, כפי שנעשה עם התיק שנמסר לאורלי לוי-אבקסיס, ייתכן שיווצרו יש מאין משרדים נוספים כדי לספק את כולם. בנוסף, לרשות נתניהו עומדים מינויים בשירות הציבורי, כמו שגרירים בצרפת ובריטניה.

הח"כים שמצפים להתמנות לשרים הם: צחי הנגבי, אבי דיכטר, גילה גמליאל, ניר ברקת, גדעון סער, יובל שטייניץ, אלי כהן, ציפי חוטובלי, יואב גלנט, זאב אלקין, דוד ביטן, וישראל כץ (שכאמור צפוי להתמנות לשר האוצר). בפועל, לנתניהו יש אפשרות מצמצמת במינוי שרים במכסה של גוש הליכוד, ומרביתם ייאלצו להסתפק בסגני שרים, ראשי ועדות בכנסת או לקבל תפקידים מחוץ לכנסת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממשלה הזויה.
יום ראשון השבעת הכנסת ואין עדין תפקידים מוגדרים.
לא אתפלא אם ידחו את השבעת הכנסת שוב

אלקין הוא לא השר להגנת הסביבה?

המציאו תפקידים חדשים שלא שמענו עליהם עד היום…
פתאום יש שר לכל עניין ועניין…

אנשים רצינים ומנוסים יצרכו להסתפק בתפקידים מומצאים יש מאין שלא מגלמים את הנסיון והידע והכישורים שלהם שמצד שני חכי"ם מכחול לבן לא מנוסים שלא היו בכלל בכנסת והרבה פחות מחבריהם בליכוד מקבל כל אחד תיק משמעותי אם אחריות והשפעה
פשוט בדיחה
העיקר שנתניהו ראש ממשלה
זה פשוט מזעזע איך הוא לוקח אנשים מסביבו כבני ערובה אנשים שעזרו לו ונשכבו בישבילו על הגדר היום יוצאים מוכים וחבולים כשבצד השני כל אחד יוצא ווניר
העיקר שהוא ראש ממשלה
האם הוא לא יכל לדאוג להם למשהו יותר טוב?!
האם הוא לא באמת נטל על המפלגה?!
פשוט מצער ח"כי הליכוד
משתתף בצערכם!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו