צילום: מחלקת המדינה - רון פרשיצ'ה

ארה"ב: "על מהלך הסיפוח להיות חלק משיח משותף בין ישראל לפלסטינים"

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית אמרה כי "סיפוח זו החלטה ישראלית, ונדבר עליה עם כל הצדדים הרלוונטיים". על דברי מלך ירדן: "אנו חושבים שצריך לחזור לתוכנית טראמפ - ולהחזיר את הצדדים למו"מ על בסיסה". הזהירה מהעמקת הקשרים עם סין: "זה סיכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית מורגן אורטגוס אומרת כי מהלך להחלת ריבונות צריך להיות כחלק "משיחות בין הישראלים לפלסטינים, על בסיס יוזמת השלום של טראמפ". לדבריה, "הפלסטינים אמרו פומבית שהם דוחים את תוכנית המאה, אבל נמשיך ללחוץ עליהם לחזור לשולחן המו"מ. לא ויתרנו על התקווה. זה ימשיך להיות חלק מרכזי במדיניות החוץ שלנו עד שהפלסטינים יחזרו לשולחן המו"מ".

אורטגוס, יועצת התקשורת של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, נשאלה בתדרוך טלפוני שקיימה עם כתבים ישראליים אם ישנו אור ירוק אמריקני להחלת הריבונות והשיבה כי "המזכיר אמר הרבה פעמים שסיפוח זו החלטה ישראלית". היא הוסיפה כי "אנחנו חושבים שיש לנו הסכם היסטורי, גם מהצד הישראלי מחויבות למדינה פלסטינית אם הם יעמדו בתנאים שמצוינים בתוכנית ונמשיך לעבוד על כך".

הדוברת התייחסה לדבריו של מלך ירדן לפיהם החלת ריבונות יביא להתנגשות ואמרה כי "הסכם השלום בין ישראל לירדן חשוב מאוד לכולנו. אנחנו רוצים שהיחסים בין ירדן לישראל יהיו חזקים לא רק בהיבט הביטחוני אלא גם האזרחי, המדיני והכלכלי. שמענו מה המלך אמר ולכן אנחנו חושבים שצריך לחזור לתוכנית טראמפ – ולהחזיר את כל הצדדים לשולחן המו"מ על בסיס תוכנית השלום ואנחנו הולכים לדחוף כדי שזה יקרה".

עוד הובהר בתדרוך כי למזכיר המדינה פומפאו היה חשוב לערוך פגישות גם עם ראשי כחול לבן שר הביטחון וראש הממשלה החלופי המיועד, בני גנץ, ועם שר החוץ המיועד גבי אשכנזי – בהנחה שיעבוד מולם בהמשך: "עם הקמת הממשלה ביום ראשון, נביע תמיכה ברורה בממשלה ועם גנץ ואשכנזי אנחנו נתמקד גם באופן שבו שתי המדיניות יתמודדו עם האיום המתמשך מצד איראן".

לדבריה, היה לפומפאו חשוב מאוד לפגוש את כל המנהיגים בישראל, "במיוחד כאלה שהוא יעבוד איתם בממשלה החדשה". היא הוסיפה כי "היינו מאוד מעודדים מכך שלא היו בחירות רביעיות, לכן היה מאוד חשוב לו להראות תמיכה לממשלה החדשה ולפגוש את האנשים באופן אישי". היא הבהירה כי "אנחנו מתכוונים לתמוך בממשלה החדשה ולעבוד קרוב עם גנץ ואשכנזי, במקביל ליחסים עם ראש ממשלה".

פומפאו: "צריכים להתקדם עם תוכנית השלום"; נתניהו: "האחדות – הזדמנות"

היא התייחס למה שכנראה היה הסיבה המרכזית לביקור החריג, הלחץ האמריקני על ישראל להגביל את הפעילות הכלכלית של חברות סיניות בישראל, "מזכיר המדינה העביר בישראל את אותו מסר שאנו מעבירים כשאנו נוסעים לבריטניה, תאילנד וכל מקום בעולם כשאנו מדברים עם בני הברית שלנו", הוסיפה אורטגוס.

"המזכיר היה ברור לגבי האיום שזה מציב. הזהרנו את החברים שלנו בעולם. חלק מההשקעות הסיניות לא עומדות בסטנדרטים אמריקניים. דרך המשי היא לדעתנו מלכודת מוות. אם העסקה טובה מדי בשביל להיות אמיתית – אז יש סיבה לזה. בארה"ב יש מנגנון לבחינת השקעות בינלאומיות שעלולות להשפיע על הביטחון הלאומי שלנו ואנו מקווים שמדינות בעולם, כמו ישראל, יבחנו את ההשקעות האלה בצורה יותר יסודית".

"אנו בודקים גם השקעות סיניות בארה"ב. הממשל הזה לוקח את האיום הזה ברצינות. חברות סיניות של סייבר, אינטרנט, טלפון, וכל דבר שנוגע לתשתיות קריטיות, ישראליות ואמריקניות, כל דבר שנוגע לביטחון הלאומי – הן לא כמו חברות אמריקניות או ישראליות שנסחרות בבורסה. הן לא חברות חופשיות. הן קשורות למפלגה הקומוניסטית. זה לא סיכון שהציבור הישראלי או האמריקני צריכים לקחת".

בכיר אמריקני: "לא טסנו לצד השני של העולם כדי לדבר על הסיפוח"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור
כמו שטענתי מהתחלה
לא יהיה באמת סיפוח
הכל ספין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture