Yonatan Sindel/Flash90

לא אכפת להם: אדוני ראש הממשלה, מה עם בתי הכנסת? / שמואל בן צבי

יכול מאוד להיות שבתי הכנסת צריכים להישאר סגורים, אבל איך נדע את זה אם אתם בכלל לא דנים בזה ברצינות? המיליון וחצי איש שפוקדים את בתי הכנסת פשוט לא מעניינים את מקבלי ההחלטות, הם לא שווים דיון, לא שווים עדכון. אוי לה לאותה בושה / דעה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני שבועיים התייצב ראש הממשלה בנימין למסיבת עיתונאים שהוגדרה על ידי לשכתו כ"הצגת אסטרטגיית היציאה". בנאום הפתיחה שנמשך 23 דקות דיבר נתניהו על הכל, הוא כמובן הציג את הישגיו במלחמה על הקורונה, כמנהגו עשה את זה עם גרפים מרשימים, אחרי זה הזהיר כי אם לא ניזהר נהיה עדים להתפרצות נוספת, ואז הודיע בחגיגיות על שורת ההקלות הצפויות.

השלב הראשון, שנכנס באופן מיידי לתקוף, דיבר בין היתר על פתיחת קניונים ושווקים, פתיחת פארקים וגן החיות, ספורט, וצימרים ובתי מלון. בשלב השני שנכנס לתוקף 6 ימים אחר כך, דיברו גם על פתיחת מוזיאונים. השלב הבא שייכנס לתוקף בעוד כשבועיים יפתחו גם בריכות שחיה ומסעדות. שבועיים אחר כך כבר ייבחנו להסיר לחלוטין את איסור ההתקהלויות, לפתוח בתי קולנוע ואפילו להחזיר באופן חלקי את התעופה האזרחית.

דבר אחר לא היה שם, לא בארבעת השלבים שהוצגו באופן מעוצב על המסך, ולא בנאום בן ה-23 דקות, בתי כנסת. בהמשך, בסביבות הדקה ה-40 של מסיבת העיתונאים, אחרי שהתייחס לדיון שהתנהל באותם ימים נגדו בבג"ץ והחמיא לשר ליצמן שתיכף מסיים תקפידו, הוא נשאל על ידי עיתונאי מתי יפתחו את בתי הכנסת ואז הועיל בטובו להקדיש לנושא 45 שניות.

אבל גם בפחות מהדקה הזאת, הוא לא ממש ענה על השאלה: "היום בישיבת הממשלה דנו בזה די בהרחבה", טען, "אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו פותחים גם את בתי הכנסת, גם מהטעם הברור והמובן – אנחנו עם ישראל, בני העם היהודי. אבל גם מן הטעם שאם אנחנו מצליחים לפתוח מרחבים עם הרבה אנשים, אז נוכל לפתוח גם את בתי הכנסת. על כך דנו ואנחנו בוודאי נמצא פתרון לזה בהקדם האפשרי, זה כבר נידון היום ואני מקווה שזה הולך לקראת זה". במענה לשאלה מתי השיב כי "הכי מוקדם שאפשר".

אדוני ראש הממשלה, מה זה "די בהרחבה"? עד היום, כמעט כל מילה ונושא שנידון בישיבות שעסקו בקורונה דלפה בתקשורת, האם אתם מאמינים שדווקא הדיון "די בהרחבה" בנושא נשמר בסודיות? אשרי המאמין. ומתי זה "בהקדם האפשרי"? עברו שבועיים, לא רק שלא נפתחו, אף אחד בממשלה, במשרד הבריאות, במשרד לשירותי דת, במל"ל, לא טרח אפילו להציג עמדה בנושא.

ראש הממשלה אומר שהוא רוצה, הייתי מאמין לו שהוא רוצה אם הוא היה עוסק בזה עשירית מהדיונים שהוא מנהלך על האפשרות של להחזיר את פעילות התעופה בישראל או פתיחת מסעדות. "אם אנחנו מצליחים לפתוח מרחבים עם הרבה אנשים, אז נוכל לפתוח גם את בתי הכנסת", אומר נתניהו, אוי לאותה בושה שזה המדד, אבל אפילו במדד הזה הוא נכשל, הכל נפתח, רק בתי המקדש מעט נשארו סגורים.

על פי ארגון בתי הכנסת בישראל (למען האמת לא שמעתי הארגון הזה עד פרוץ הקורונה) בישראל פועלים כ-18,000 בתי כנסת שבשעריהם נכנסים כמיליון וחצי מתפללים בימי חול, בשבתות ובחגים. בהם עשרות אלפים שבית כנסת עבורם הוא לא הבית השני שלהם, הוא הבית הראשון, בו הם שוהים שעות על גבי שעות והוגים בתורה ולומדים, ועוד מאות אלפים שמתפללים כל יום בבית כנסת שלוש תפילות.

חשוב להדגיש, אני לא מומחה למחלות זיהומיות, אין לי תואר באפידמיולוגיה, אני לא חכם גדול, לא ישבתי עם אנשי משרד הבריאות, אני לא יודע אם יש סכנה בריאותית בתפיחת בפתיחת הכנסת. יכול מאוד להיות שבתי הכנסת צריכים להישאר סגורים (קצת מוזר שבתי כנסת לא ומלא דברים אחרים כן, אבל כאמור אני לא מבין בזה), אבל איך נדע את זה אם אתם בכלל לא דנים בזה ברצינות?

המיליון וחצי איש שפוקדים בתדירות גבוהה את בתי הכנסת פשוט לא מעניינים את מקבלי ההחלטות, הם לא שווים דיון, לא שווים עדכון, אין צורך להכניס את הדבר הכי חשוב להם בתוכנית היציאה. "אנחנו עם ישראל, בני העם היהודי", אומר נתניהו. לכן נפתח בתי קולנוע, נפתח מוזיאונים, נפתח את הספורט, אפילו נדבר על החזרת התעופה, אוי לה לאותה בושה.

כשמדברים על מקבלי ההחלטות לא מדברים רק על נתניהו, מדברים על יו"ר יהדות התורה שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן שהינו השר הבכיר ביותר בנושא (שגם נאם אז ולא הזכיר את בתי הכנסת), מדברים על יו"ר הש"ס שר הפנים אריה דרעי שהיה מעורב רבות בדיונים והודיע ביום חמישי האחרון על פתיחת החופים, מדברים על השר לשירותי דת היוצא יצחק ועקנין שהשתתף בדיוני הממשלה.

כן, מדברים גם על ראש המל"ל חובש הכיפה מאיר בן שבת, על שר הביטחון היוצא נפתלי בנט, על יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ. כל האנשים האלה היו בדיונים, העלו נושאים חשובים, הצליחו להשפיע על קבלת ההחלטות, אבל דבר אחד הם שכחו ובגדו בציבור בוחריהם, הם פשוט התעלמו, כאילו לא קיים, כאילו זה אפילו לא שווה דיון.

כשרוצים שלציבור יהיה אימון בהחלטות החשובות של הממשלה ומשרד הבריאות צריך שיהיה לו אימון, הוא צריך לדעת שמקבלי ההחלטות יודעים מה חשוב לו אבל אין ברירה כי חיי אדם קודמים. אל תופתעו אם תראו את הציבור החרדי מצפצף על ההנחיות, אתם לא באמת יכולים לצפות ממנו לוותר על הדבר החשוב ביותר בשבילו כשאלפי בליינים מצפים את חופי תל אביב והעירייה אפילו לא טורחת לאכוף.

יש ציבור אחד שאפשר לדרוך עליו, זה הציבור הדתי והחרדי. כשבממשלה החליטו לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון, ראש הממשלה ושר הביטחון דאגו להתנצל ולהסביר למשפחות השכולות את ההחלטה הקשה. אבל אותנו לוקחים כמובן מאליו. רוצים דוגמה? במשרד לשירותי דת גיבשו לפני מספר שבועות תוכנית ביחד עם משרד הבריאות לקיום 19 הדלקות במירון, כמובן תוך שמירה קפדנית על הכללים.

ואז במהלך אחד הדיונים בממשלה אמר השר (היוצא?) צחי הנגבי: "מה נסביר להורים שכולים שרוצים להדליק נר ביום הזיכרון". מה הקשר? אין קשר. אבל למדנו כבר שכל דבר שהחרדים עושים משמש ככר פורה להסתה, לממשלה חשוב הרבה יותר "מה יאמרו" החילונים, מאשר לשמור על מנהגי ישראל ועל האירוע החשוב כל כך לציבור החרדי. נכון שאפשר היה להסתפק בשלוש הדלקות, אבל אם אין הדלקות בכל רחבי הארץ, גם היה אפשר לפחות להותיר את ההדלקות במירון גם אם הם בלי קהל. אבל זה חרדים אז למי אכפת, אפילו לנציגים שלהם לא.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
24 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת מישהו ציפה מביבי האנטישמי לדואג לבתי הכנסת?

לא אכפת להם?
כן , לא אכפת להם!
אוכלי נבלות וטרפות
מחללי שבתות וחייבי כריתות,
איך אחרי כל זה יהיה אכפת להם?

ועמך כולם צדיקים
מאוד אכפת להם מבתי הכנסת הבעיה שלנו לא אכפת
כי אנו לא נזהרים מספיק….
אז כנראה למקבלי ההחחטות אכפת שאנחנו נשאר בחיים

אני מסכים עם נשמרתם
אבל צריך להשים לב שאלו שמאוד רוצים חחזור לשגרה
לא מבנים שהשגרה השתנתה
אז בבקשה תלכו עם מסכות ותשמרו על עצמכם
יש אכן מצווה להתפלל בבית כנסת ויש גם מצווה דאוריתא של ונשמרתם

תפסיקו עם השטויות,
ביננו, מקור ההדבקה הכי גדול זה בתי הכנסת.
אז תפסיקו לחפש כל מיני "הפליות" למיניהן…

אתם לא מבינים כלום!
בטח שאכפת להם. אבל אם יפתחו את הבתיי כנסיות יצטרכו לפתוח גם את כל המסגדים! שאז זה יהיה אסון כי שם לא ישמרו על הכללים.
חכו עוד שבוע וחצי שיגמר הרמדן ואז תראו שיפתחו את בתי הכנסיות.

סליחה !
אבל אשמים אנחנו. אנחנו, הציבור החרדי לא הפנים מה קורה. ואינו נוטל אחריות על מה שיקרה. הייתי השבת בירושלים בשכונת רמות שכונה שרובה אברכים בני תורה. הייתם צריכים לראות. בית הכנסת אהל יוסף, פתחו לציבור את החצרות המסוככות והנה שם עשרות אנשים ורובם בלי מסכות עומדים צפוף. ובשבת פרצו את בית הכנסת ובקומה ב היו אחד על השני. ח"ו שאחד מהם חולה קורונה …
קודם כל נתבגר לא נדבר בתפילה. לא נביא ניידים לתפילות ואח"כ נבקש

באמת חשבתם שהעצניקים לא צודקים?

מחכים שיגמר הראמדן ואז יפתחו

מי שואל אותם בכלל ?!
תפתחו רגיל את הבתי כנסת
אצלנו פתחו…..

מה אתם מחכים לאישור כניסה לבית הכנסת?
מה תצעק אליי? סעו…

מה חשבתם שנתפלל בחוץ בחום ? מה חשבתם שיש לנו גבאי קורונה ? מה זה פורים פה?…

ואללק איך מאכילים את הציבור החרדי עם חארטות זה לא ייאמן!!

לפני שאתה מתעסק כל כך הרבה עם הפוליטיקאים, אולי תשאל את הרב שלך מה דעתו בעניין?

בעל עסק שלא ישמור על הכללים, יקבל כנס, שיצטרך לשלם מהעסק "שלו",
בנוסף, העסק שלו(!!!) יסגר לשבועיים, כולל ההפסד מהשבועיים יהיה שלו!!

בית כנסת, במידה ולא ישמרו על הכללים, הכנס ישולם מהקופה של התורמים (כמה גבאים אתם מכירים שהם ישלמו מהכיס שלהם?), בבית הכנסת יהיו תמיד את החצופים שיזלזלו בהוראת הגבאי, כי הם יותר חכמים ממנו, והבית כנסת לא שלו, הוא סה"כ גבאי.
ומקסימום יסגר, לא נורא הם יגידו, בין כה זה היה סגור…

כן, אני גבאי,שרוב רובם של המתפללים מקשיבים להוראות, ומאד כואב לי שזה עדין סגור!

לא אכםת להם? כן אכפת להם!
לכם לא אכפת!
כמה עוגמת נפש הציבור החרדי סובל בגלל ההתעקשות להשאיר את הישיבות פתוחות כשכל גורמי הבריאות אמרו שזה מסוכן!

הנציגים החרדיים הראו את פרצופם האמיתי, דברים כדורבנות!
שמישהו מחובשי הכיפה יסביר את עצמו, כי אם לא עדיף שיורידו את הכיפה ולפחות לא נדמיין שהם דואגים לנו

"המיליון וחצי איש"?
מי לימד אותך לכתוב, עילג???
כדאי שתתקן את זה.
אני רואה את התחביר של ומזדעזע, אתה רוצה להיות עיתונאי?
אין בעיה, בכבוד.
אבל אל תזלזל באינטלגנציה של קוראיך!!!
אני יודע שהתגובה לא תעלה, ולכן מרשה לעצמי להתבטא כך.
טפל בזה, עכשיו ולתמיד!

לשמייל
אתה רוצה לדעת מי צודק= תמיד תעשה הפוך ממה שהעצניקים עושים
כי הם תמיד טועים

לא להאמין שיש חרדים שחושבים שלנתניהו האתאיסט אכפת מבתי הכנסת
שיא התמימות והנאיבות

קודם צריך שפוסקי הלכה יחליטו על בסיס התייעצות רפואית האם וכיצד יש לפתוח בתי כנסת. ואם יפסקו שצריך לפתוח אז ורק אז יש לעשות שתדלנות בעניין. הזיקה בין בתי כנסת למקומות אחרים מסוכנת בהחלט יתכן שהחלטות הממשלה מושפעות מצרכים כלכליים וכו' ולא רק דאגה לבריאות.

לכל אלה שרק יורדים על ביבי.אתם מזכירים לי את המתאוננים במידבר,מה שלא תתן להם ימשיכו להיתלונן,צריך להודות לה',שביבי ממשיך עד שיבו משיח.יש לכם הצעה אחרת?אז תישבו בשקט.

מה נסגר? למה אתם מצנזרים את התגובות שלי???
יש הבדל גדול בין מסעדות לבתי כנסת.
למסעדה לא חייבים כולם ללכת 3 פעמים ביום, ולהצטרף לעוד 10 אנשים סועדים.
למסעדה רוב האנשים אפילו לא הולכים כל יום, וגם כשהולכים יש שולחנות נפרדים, ואחרי כל סועד מנקים את השולחן.
לכן בבתי כנסת יש הרבה יותר סיכון להדבקה. ובפרט השטיבלך שהם לא מתפללים קבועים ועוברים שם אלפי אנשים ביום.

למה ככה לדבר
אני לא מכירה את ביבי
וזה גם לא מה שחשוב
אבל בשבילכם תדברו
יפה
חבל ככה לדבר

למה לפתוח שיהיה גל שני חס ושלום?

ביבי יעשה את מה שהחכ"ים החרדים יגידו לו אבל לצערנו לחברי כנסת החרדים לא אכפת להם משום דבר רק את עצמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture