Miriam Alsterl/Flash90

שטייניץ ימשיך באנרגיה – סמכויות הועברו לאלקין; ברקת ללא תפקיד

ראש הממשלה חזר בו והודיע על השארת שר האנרגיה בתפקידו. לאלקין הומצאו שתי תפקידים: השר להשכלה גבוהה ומשלימה עם סמכויות ממשרד החינוך והשר למשאבי המים עם סמכויות ממשרד האנרגיה. דיכטר: "לא שמעתי נימוק מדוע אני לא ראוי לתפקיד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהחלטתו הלילה להדיח את השר יובל שטייניץ בתפקידו כשר האנרגיה, והודיע כי ימשיך בתפקידו, אך מהמשרד נלקחו הסמכויות בנושא המים. "אני מודה לראש הממשלה. אשמח להמשיך לשרת את מדינת ישראל במשימות החשובות בתחום האנרגיה ובממשלה בכלל", אמר שטייניץ.

נתניהו מסר כי אני "שמח לבשר כי השר שטייניץ ימשיך להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם בתפקידו כשר האנרגיה. השר שטייניץ הוביל את גיבוש מתווה הגז ויישומו כחלק מהפיכתה של מדינת ישראל למעצמת אנרגיה. כמו כן, קידם את הרפורמה ההיסטורית במשק החשמל".

בנוסף, ראש הממשלה החליט להמציא שתי תיקים עבור שר זאב אלקין. התפקיד הראשון הוא השר להשכלה גבוהה ומשלימה שתקבל חלק מהסמכויות ממשרד החינוך, והתפקיד השני הוא השר למשאבי המים, שתקבל חלק מהסמכויות ממשרד האנרגיה. לאלקין הובטח לכהן בתפקיד שר התחבורה בחלק השני של הקדנציה, אז צפוי השרה רגב לעבור למשרד החוץ.

המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הות"ת, מל"ג, החברה למתנ"סים, יד ושם והאגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו. המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.

מטעם נתניהו נמסר כי בנוסף, השר אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני, ממלא מקום רה"מ בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון ‘נתיב׳ (לשכת הקשר). השר אלקין ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה קזחסטן ואזרבייג׳ן. כמו כן, השר אלקין ירכז את הטיפול בבית הדין הבינ״ל בהאג.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה והשר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה. השר אלקין הוביל מהפכה בתחום הגנת הסביבה ובצמצום זיהום האוויר מתחבורה. כמו כן, תרם רבות לפיתוח העיר ירושלים בהיקפים חסרי תקדים. השר אלקין ימשיך להיות גורם מרכזי בקבינט ובליווי הקשרים עם רוסיה".

השר זאב אלקין מסר כי "אני מודה לראש הממשלה על האמון ואמשיך לשרת את הציבור נאמנה במסגרת תפקידי השונים בממשלה החדשה בתחומי ההשכלה הגבוהה והמשלימה ותחום משאבי המים במחצית הראשונה של הקדנציה ובתחום התחבורה במחצית השנייה. אמשיך לתרום בקבינט המדיני בטחוני ובליווי הקשרים עם רוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות מחבר העמים".

בתוך כך, ראש ממשלה נתניהו הודיע כי ח"כ ניר ברקת, שממוקם במקום ה-9 ברשימת הליכוד לכנסת, לא יכהן כשר בממשלה. "נפגשתי עם ח"כ ניר ברקת שאותו אני מעריך מאוד. ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה. לצערי הרב זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח״כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך", אמר נתניהו.

ברקת אמר כי "אני מברך על הקמת הממשלה החדשה ושמח שתרמתי את חלקי למען המטרה, גם אם לא אכהן כשר. אני רץ למרחקים ארוכים ואמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה האהובה שלנו בכנסת ובכל תפקיד אותו אמלא בעתיד". כזכור, ראש הממשלה הבטיח לפני הבחירות למנות את ברקת לשר האוצר.

ח"כ אבי דיכטר אמר הבוקר כי "בכנסת הבאה אמלא את תפקידי בגאווה ובגאון כחבר כנסת מן המניין. לצערי, ראש הממשלה נתניהו החליט שלא למנות אותי כשר בממשלתו. גם בשיחתנו הלילה לא שמעתי נימוק שיכול לשכנע אותי או כל אדם אחר, מדוע לא נמצאתי ראוי על ידו לתפקיד של שר ולחבר קבינט ביטחוני".

"עשרות אלפי אנשים בהם מתפקדי ליכוד רבים ומצביעי ליכוד, תמהים איך זה קורה שנתניהו החליט כך למרות מיקומי בעשירייה ברשימת הפריימריז, ומהעובדה שכיהנתי פעמיים כשר בממשלה וראש שב״כ לשעבר. יחד עם זאת, אני איש ליכוד ואדם ממלכתי המכבד החלטות שקיבל מי שהסמכות בידו ולכן אתמוך בממשלה שבה מכהנים לא מעט מחברי הקרובים בליכוד ובכלל, ומאחל להם בהצלחה".

לדברי דיכטר, "בארבע השנים האחרונות הצלחתי להוביל חקיקה עם רוב של למעלה מ60 חברי כנסת. גם את חוק הלאום, וגם את חוק קיזוז משכורות מחבלים. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ואני בן גאה לעם הנצח. את ניסיוני הבטחוני, המדיני ואת חזוני למדינת ישראל אמשיך לקדם כחבר כנסת. דרושות רפורמות משמעותיות בתחומים רבים, ואעשה כל שביכולתי כדי להוביל אותן. ומילה לסיום. ליכודניקים יקרים, נתתם בי את אמונכם וסייעתם לי לקפוץ 16 מקומות בפריימריז. לא אאכזב אתכם. נמשיך לפעול יחד ולא נוריד ראש".

אם לא יהיו הפתעות: היום ב-13:00 תתכנס הכנסת להשבעת הממשלה ה-35

הבוקר הודיע נתניהו כי החליט למנות את שר הקליטה היוצא יואב גלנט לתפקיד שר החינוך של מדינת ישראל בממשלה הבאה. כמו כן, האלוף במיל' גלנט יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני. בתוך כך, נתניהו נועד הלילה עם בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער, שהתמודד מולו בפריימריז, והודיע לו כי החליט לא למנות אותו לתפקיד בממשלה הבאה.

סער כתב הבוקר בטויטר: "‏זאת זכות גדולה לשרת את עם-ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת". בהמשך הוסיף כי "עקב פניות עיתונאים וכדי למנוע פרסומים שגויים: ההצעה היחידה לה סרבתי בנימוס היא לכהן כשגריר באו"ם ובוושינגטון, וזאת עוד במוצ"ש 9 במאי. אשרת את חברי הליכוד שבחרו בי ואת הציבור כולו בכנסת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פלוני מונה לשר לענייני הדברה ומזיקים,ופלוני מונה לשר לענייני ייבוא מזגנים

עוד ניבזות מבית היוצר של ביבי

ואני יתמנה לשר מזג האוויר
וסגן שר מעונות יום

גידון סער למשרד לעינין תינוקות שנישבו

סער
גם על זה שקראו לך תגיד תודה
היה לך ולנו טוב יותר אם תשוב לביתך
השתטית לעיני עם ישראל יותר מדי
איני מאמין לך שהוצע לך משהו ברמה שלך
לכתוב אפשר
הנייר סופג הכל

נתניהו הנבל
גונב את כל התקציב בשביל להישאר בשלטון

ימין
איך רואים שאתה ימני חסר אינטלגנציה
גדעון ולא גידון

למי שלא שם לב – רק על התיקים של נתיניו הוא וויתר לשמאל , אבל כל מה שקשור אליו – לא נפלה שערה!

ביבי הוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה מתחילת קום המדינה אחרי בן גוריון.

מגוכח

מגוכח
השרלטנות של נתניהו הגיע לשיאים חדשים

מכל השרים הנכבדים שכחו את השרה הכי חשובה בממשלה עם כל התפקידים הנרחבים ביותר. עם כל הכבוד לשר האוצר שר החוץ או שר הביטחון..יש את שר-ה..נתניהו

ביבי הוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה מתחילת קום המדינה אחרי בן גוריון.

להגיוני
אין שום הגיון בלהיות ביביסיט שחוזר על מנטרות שגם אם תכתוב אותם 40 פעם הם לא יהפכו לאמיתיות …..
ביביסיט חסר הגיון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture