צילומים: דוברות הכנסת - עדינה ולמן ועמוס בן גרשום

גפני: "לא יתכן שבמדינת היהודים בתי הכנסת לא נפתחים" • מתעדכן

לראשונה בתולדות הכנסת, שני ראשי ממשלה צפויים להיות מושבעים ואחריהם יושבעו שאר השרים בממשלה הגדולה ביותר מקום המדינה. ליצמן: "החרדים קופחו בדיור, אתקן את העוול". ליברמן לאשכנזי: "נתניהו תופר לך תיק, לא חליפה"

15:59 – ח"כ שקד: "נתניהו זרק בצידי הדרך את הציונות הדתית ואת הימין האידיאולוגי"

15:58 – שקד במליאת הכנסת: "אני זוכרת היטב מה קרה בפעם האחרונה שהליכוד החליט שהוא מפלגת שמאל ובמחיר הכבד שמדינת ישראל משלמת על כך עד היום. נתניהו זרק בצידי הדרך את הימין האידיאולוגי והציונות הדתית ואת כל הערכים"

15:57 – גפני במליאת הכנסת: "אני בעד לפתוח את המשק, את הכלכלה, בזהירות על פי הכללים וההנחיות. אבל, לא יכול להיות שבמדינת היהודים בתי הכנסת לא יהיו פתוחים. זהו מקור האמונה של העם היהודי. אני קורא לחבריי – לפתוח את בתי הכנסת בכל הארץ, גם במקומות שהיו בעבר 'אדומים'. ובמקביל אני קורא לציבור להישמע להוראות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

15:55 – גפני: "אני משבח את כחול לבן על האומץ שלהם. הרי אי אפשר היה להקים ממשלה, והקורונה , והיינו הולכים למערכת בחירות 4, והיינו מנסים לשמור על איזון. עשיתם מעשה ציוני, נכון. מבין שהיו חלומות אחרים, אבל מה שעשיתם ראוי לציון".

15:54 – יו״ר ועדת הכספים המיועד גפני: "עוד לפני הקורונה היה לנו גירעון בתקציב המדינה, והלכנו ל 3 מערכות בחירות. עוד פעם ועוד פעם ועכשיו, הגיעה לנו הקורונה, כדי לשמור את הבריאות, נפל עלינו 3 מכות- גירעון קודם, 3 בחירות, והקורונה".

15:20 – יו"ר העבודה עמיר פרץ במליאת הכנסת: "עלינו להביט במציאות כפי שהיא ולא כפי שהיינו רוצים שתהיה. היום הוא לא יום חג, אבל יום של הקלה גדולה".

15:03 – עמיר פרץ בנאומו במליאת הכנסת: "אני מגיע לממשלה הזאת עם אג'נדה כלכלית סוציאל דמוקרטית – אני מביא איתי לשולחן הממשלה תפיסה מדינית המאמינה בשלום ובפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

14:51 – יו"ר ימינה נפתלי בנט בהשבעת הממשלה במליאה: "הרבה שאלו אותנו למה לא נכנסנו, היו כבר הצעות לשלושה שרים: שר לענייני כלום, לענייני לום ושר לענייני כלה". עוד אמר בנט: "המטרה הייתה להכניס אותנו נטולי כוח ונטולי מצפן"

14:50 – בנט בהשבעת הממשלה בביקורת על גנץ ונתניהו: "הדיל היה תמכרו את הנשמה שלכם בשביל ג'וב ותיכנסו. כשר ביטחון בדקה זו אני אומר- אויבי ישראל בוחנים אותנו והם ראו עוצמה גדולה. אני מקווה שלא נחזור לימים של הבלגה וחולשה שמעידים על היעדר מצפן".

14:45 – ליברמן: "ברגע שחוק הגיוס יעבור בנוסח של מועצת גדולי התורה אגיש עתירה לבג״צ"

14:40 – יו"ר ישראל ביתנו ליברמן: "הממשלה הכי גרועה שקמה לעם היהודי מאז ומעולם. יש לנו ראש ממשלה שמפזר שיקים ללא כיסוי. את ההסכמים עם נתניהו אפשר למכור באיביי"

14:39 – השר ליצמן נגד ישראל ביתנו: "אנטישמיות שיש אצל כמה אנשים אצלכם במפלגה"

14:36 – שר הבינוי והשיכון הנכנס יעקב ליצמן: "לכולם מגיע קורת גג, לכל אזרח. גם לחרדים זה מגיע, אחרי שקיפחו אותם כל השנים. אחפש לתקן את העוול, אבל אדגיש שאני אדאג לכולם".

14:05 – ח"כ גפני במליאה ליאיר לפיד בנאומו: "מתאים לך להיות יו"ר האופוזיציה. עבדנו על כך קשה".

14:02 – לפיד בנאום במליאת הכנסת: "פתחתם את "איקאה" – תשאלו ב"איקאה" מה קורה לשולחן שמרכיבים אותו עקום. מה שמורכב עקום, מתפרק מהר. זה יתפרק מהר".

14:00 – לפיד: "אם קנו אותך, לפחות אל תמכור לנו שלא הייתה לך ברירה. קנו אותך – יש לך מחיר, זה מה שאתה"

13:59 – לפיד: "הבניין הזה איבד היום סופית את אמונם של אזרחי ישראל. יש יותר שרים וסגני שרים מחולים מונשמים"

13:58 – יו"ר האופוזיציה לפיד: "הכנסת איבדה סופית את אמונם של אזרחי ישראל. הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלמי המיסים. יש יותר שרים וסגני שרים מחולים מונשמים".

13:57 – לפיד: "בחיים האמיתיים אדם עם כתב אישם לא יכול להיות מורה או נהג של שר או לא יכול להתקבל לבה״ד 1 להיות קצין. אף אחד לא יפקיד חיילים בידי אדם עם כתב אישום אך בבניין הזה, הפקדתם את המדינה ואתם נשבעים אמונים לאדם שעומד למשפט. הבניין הזה איבד היום סופית את אימון הציבור".

13:56 – גנץ: "קבעת תאריך ליום בו נתחלף – החלטה מנהיגותית, אמיצה וחשובה. החלטה הגונה"

13:49 – גנץ למיקי לוי שצעק נגדו: "בחדר אמרת לי שצריך אחדות". מאיר כהן: "לא עושים את זה, יש קודים בפוליטיקה".

13:48 – גנץ ללפיד ויעלון: "רציתי שתהיו חלק במסע הזה לאחדות פוליטית בישראל. יחד איתכם יכולנו להיות חזקים יותר. עצוב לי שברגעי האמת לא בחרתם לשמר את השותפות הזו אלא לפרק אותנו".

13:47 – גנץ לנתניהו: "בכנות, כל אחד היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת ואולי היה יותר קל ללכת לבחירות חדשות. גם לך לא היה קל – אחרי 11 שנים אתה חולק איתי את הגה השלטון. זו החלטה מנהיגותית אמיצה וחשובה".

13:43 – גנץ: "בימים בהם היועמ"ש מאוים ואנשי ציבור מאוימים משמאל ומימין – בחרנו באחדות"

13:41 – שר הביטחון וראש הממשלה החלופי גנץ: "צריך לתקן את מודל הגיוס, שכולם ישרתו וכולם יקבלו מהחברה באופן שוויוני"

13:40 – ראש הממשלה החלופי בני גנץ בטקס השבעת הממשלה: "הגיע הזמן לסיים את עידן השיסוי והפילוג. תם המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה"

13:34 – נתניהו הודיע על תאריך הרוטציה: י"ג בכסלו תשפ"ב 17.11.2021

13:33 – ראש הממשלה נתניהו הודיע בנאומו במליאת הכנסת כי ציפי חוטבלי תמונה לשרה לענייני התיישבות. חוטובלי תשמש בתפקיד עד למינויה לתפקיד שגרירה ובמקומה ימונה צחי הנגבי לשר ההתיישבות

13:28 – עוד מנתניהו: "זו הפעם החמישית שיש לי את הכבוד להקים את הממשלה בישראל. אנשים שואלים אותי, מהיכן אתה שואב את הכוחות לעשייה בתנאים הלא פשוטים, שאני ומשפחתי נמצאים מולם יום-יום שעה-שעה. עברנו ימים של קושי וראינו את רוח העם ואת ההתגייסות".

13:26 – נתניהו: "אני מבקש להודות לשותפיי במחנה הלאומי. מקווה שמפלגה נוספת תצטרף אלינו"

13:22 – עוד מנתניהו: "חבלי ארץ אלה – בית אל ושילה – הם מחוזות צמיחתה של האומה היהודית. הגיע הזמן להחיל עליהם את החוק הישראלי ולכתוב פרק מפואר נוסף בתולדות הציונות. צעד זה לא ירחיק את השלום כי את השלום אפשר לבסס רק על האמת. מאות אלפי המתישבים יישארו תמיד במקומותיהם". לדבריו, "כל נושא הריבונות נמצא על הפרק רק כי פעלתי באופן אישי לקדם אותו במשך שלוש שנים. עם כל הערכתי הכבירה לתמיכה שארה"ב נותנת לנו, אני חוזר על מה שאני אומר עשרות שנים ביטחון ישראל נשען על עוצמתנו".

13:18 – נתניהו על קריאות הביניים: "יש חברי כנסת חדשים שחושבים שקריאות ביניים יעזרו להם, יש הרבה צעירים מבטיחים כאלה שנעלמו"

13:17 – נתניהו: "בדיוק כפי שקרה במגיפת השפעת הספרדית, יש אפשרות לגל שני. הצעד הראשון שנעשה הוא להקים את קבינט הקורונה כדי לענות על האתגר".

13:13 – ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס השבעת הממשלה: "אם היינו הולכים לבחירות 4 זה היה עולה 2 מיליארד ש״ח נוספים, העלות של הממשלה הרחבה היא 85 מליון ש״ח. מעשה המרכבה של הממשלה, הצריך פשרות וויתורים כואבים מכולם. במיוחד מן המפלגה שלי. אבל זה מתחייב מדוחק השעה, עם משבר הקורונה המטלטל אותנו".

13:11 – נתניהו מברך את גנץ בפתח נאומו: "פעלנו יחד במלחמת צוק איתן, ואין לי ספק שנצליח גם בממשלה זו".

מליאת הכנסת מתכנסת כדי לאשר את הקמת הממשלה ה-35, לאחר יותר מ-500 ימים שבהם לא היתה ממשלה שזכתה לאמון הכנסת.

על פי המתוכנן, ראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו יפתח את הדיון בשעה 13:00 בהצגת ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד, הרכב הממשלה, חלוקת תפקידי השרים ומועד החילופים. אחריו תינתן זכות דיבור לראש הממשלה החלופי המיועד ח"כ בני גנץ עד רבע שעה. אחריו תינתן זכות דיבור לעומד בראש הסיעה הגדולה שאינה צד להסכם הקואליציה ומי שצפוי לשמש כיו"ר האפוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, עד רבע שעה.

בתום שלושת הנאומים ייערך "דיון סיעתי" בה תינתן לכל סיעה 9 דקות דיבור. משה יעלון ינאם 5 דקות, אנטאנס שחאדה 5, יואב בן צור 3, יעקב ליצמן 5, אביגדור ליברמן 9, נפתלי בנט 3, עמיר פרץ 6, ניצן הורוביץ 5, אורלי לוי אבקסיס 9, קארין אלהרר 4, איימן עודה 4, משה אבוטבול 3, משה גפני 4, אילת שקד 3, איציק שמולי 3, תמר זנדברג 4, יעקב מרגי 3, בצלאל סמוטריץ' 3, מכלוף מיקי זוהר 9 דקות.

רק בשעה 15:00, אז תיכנס לתוקפה ההתפטרות של גנץ מתפקיד יו"ר הכנסת, וח"כ איתן גינזבורג שמונה ליו"ר הכנסת הזמני יקבל את המשוכות, ניתן יהיה להצביע על מועמדותו של ח"כ יריב לוין לתפקיד. מיד לאחר בחירת יו"ר הכנסת תצביע המליאה על הקמת הממשלה, שמהווה בעצם ההצבעה הראשונה על אמון או אי אמון ממשלה החדשה. לאחר הצבעת האמון, השרים המיועדים יעלו להצהיר אמונים ולחתום עליה.

הכנסת היתה אמורה לקיים את טקס ההשבעה ביום חמישי בערב, אולם דקות ספורות לפני פתיחת הישיבה ביקש ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מיו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ לדחות את הישיבה להיום, כדי לאפשר לו להשלים את איוש כל תפקידי שרי הליכוד בממשלה. בממשלה החדשה יהיו 36 שרים.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ קיים ביום חמישי סבב פגישות עם חברי הכנסת של מפלגתו בכדי להודיע להם על תפקידם הצפוי בממשלה החדשה. בסך הכל מונה גוש כחול לבן 19 חברי כנסת, כולל 2 חברי כנסת ממפלגת העבודה, וכולם מונו לתפקידים בכנסת ובממשלה. על פי ההסכם הקואליציוני לכחול לבן מגיע גם המשרד לענייני מיעוטים וכן ועדת המדע והטכנולוגיה, הועדה למעמד האשה, והועדה למעמד הילד – אך לא הודיעו על מינויים לתפקידים אלה. תפקידי גוש כחול לבן:

ח"כ בני גנץ – ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון.
ח"כ גבי אשכנזי – שר החוץ.
ח"כ אבי ניסנקורן – שר המשפטים.
ח"כ עמיר פרץ – שר הכלכלה והעשייה.
ח"כ איציק שמולי – שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
ח"כ מיקי חיימוביץ' – יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה.
ח"כ יועז הנדל – שר התקשורת.
ח"כ מיכאל ביטון – שר במשרד הביטחון האחראי על הנושאים האזרחיים.
ח"כ חילי טרופר – שר התרבות והספורט.
ח"כ צבי האוזר- יו"ר ועדת החוץ והביטחון.
ח"כ אורית פרקש – השרה לעניינים אסטרטגיים.
ח"כ מירב כהן – השרה לשוויון חברתי וגימלאים.
ח"כ אסף זמיר – שר התיירות.
ח"כ יזהר שי – שר המדע.
ח"כ עומר ינקלביץ'- שרת התפוצות.
ח"כ פנינה תמנו שטה – שרת הקליטה והעלייה.
ח"כ אלון שוסטר – שר החקלאות.
ח"כ רם שפע – יו"ר ועדת החינוך.
ח"כ איתן גינזבורג – יו"ר ועדת הכנסת.

מנגד, בליכוד טרם הושלם סבב המינויים וראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך הלילה בפגישות עם בכירי הליכוד בכדי לדון בתפקידם בממשלה הבאה, אך אלו התפקידים שכבר ידועים:

ח"כ בנימין נתניהו – ראש הממשלה
ח"כ יולי אדלשטיין – שר הבריאות
ח"כ ישראל כ"ץ – שר האוצר
ח"כ גלעד ארדן – שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב (יכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי עד לאישור המוני)
ח"כ מירי רגב – שרת התחבורה (ושרת החוץ בעוד שנה וחצי)
ח"כ יריב לוין – יו"ר הכנסת
ח"כ יואב גלנט – שר החינוך
ח"כ גילה גמליאל – השרה להגנת הסביבה
ח"כ זאב אלקין – השר להשכלה גבוהה ומשלימה והשר למשאבי המים.
ח"כ חיים כץ – יו" ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
ח"כ אלי כהן – שר המודיעין
ח"כ אופיר אקוניס – השר לשיתוף פעולה אזורי (לאחר אישור המינוי של ארדן)
ח"כ יובל שטייניץ – שר האנרגיה.
ח"כ דודי אמסלם – השר המקשר בין הממשלה לכנסת
ח"כ גדי יברקן – סגן השר לביטחון הפנים
ח"כ אמיר אוחנה – השר לביטחון הפנים
ח"כ יואב קיש – סגן שר הבריאות
ח"כ מיקי זוהר – יו"ר הקואליציה
ח"כ יפעת שאשא-ביטון – יו"ר ועדת הקורונה

יתר התפקידים בגוש הימין:

ח"כ אריה דרעי – שר הפנים, ושר הפריפריה הנגב והגליל
הרב יעקב אביטן – השר לשירותי דת יצחק כהן –
ח"כ יצחק כהן – סגן שר האוצר
ח"כ משולם נהרי – סגן שר הרווחה
ח"כ יעקב מרגי – יו"ר ועדת הכלכלה
ח"כ יואב בן צור – סגן שר הפנים, הפריפריה הנגב והגליל

ח"כ יעקב ליצמן – שר הבינוי והשיכון
ח"כ משה גפני – יו"ר ועדת הכספים
ח"כ מאיר פרוש – סגן שר החינוך
ח"כ אורי מקלב – סגן שר התחבורה
ח"כ יעקב אשר – יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט

ח"כ רפי פרץ – השר לענייני ירושלים ומורשת

ח"כ אורלי לוי אבקסיס – השרה לחיזוק וקידום קהילתי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אתה(לפיד)היתה מוכר את עצמך לו היו קלינטים,רק שעליך לא היו קופצים ???

רצו מרכולים בשבת ,אין בחול,רצו תחבורה בשבת בקושי יש בחול,רצו את ביבי בחוץ,הם בחוץ.מי הם?לברמן&לפיד✌

איך לפיד יודע מה זה קצין בבה"ד 1?

אוי איזה קלישה הלפיד הזה.

כמה תפקידים היה צריך לחרבש….
ממש מזכיר לי את המורה שמנסה למצא תפקיד לתלמיד שדורש את התשומת לב כדי להשיג שקט…

לפיד מקומך להתייבש טוב טוב.חזור לגלץ שם השפרצתה עדים.יתפוצצו הקנאים

איזו השבעה ילדותית וחסרת רסן ומעצורים.תת רמה!!!
כל אחד ביטא את התשוקה לרצון לזכות בתיק הנחשק בעבורו.
ואגב,ד"ש חם ולהט לבנט, על אמירתו הגאוותנית שעד עכדיו היה שקט מהחמס כי פחדו להתעמת עם כבוד הודו, שר הבטחון הלא הוא נפתלי בנט שבזה הרגע ממש מפנה את כסאו הקואליציוני למר אשכנזי.
בהצלחות!

תודה רבה לחברי הכנסת החרדים : ששעה לפני שהודיעו על פתיחת בתי הכנסת נזכרו לצאת במחאה על שלא פותחים את בתי הכנסת, כאילו שהם אלו שפעלו בדבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו