ארכיון אתר JDN

פרשת דומא: הנאשם עמירם בן אוליאל הורשע ברצח משפחת דוואבשה

חמש שנים אחרי הפיגוע בדומא: בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי ברצח בני משפחת דאוובשה, וזיכה אותו מחברות בארגון טרור. עו"ד בם סנגרו של הנאשם: "נפתחת בפנינו הדרך לערעור לבית המשפט העליון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (שני) את עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת הצתת הבית בדומא, בשלוש עבירות רצח, בשתי עבירות הצתה, בשתי עבירות ניסיון רצח ובעבירת קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. בכך קיבל בית המשפט את האישומים במלואם, אך זיכה את אוליאל מחברות בארגון טרור.

בנוסף בית המשפט צפוי להכריע בעניינו של הקטין א' שחתם על הסכם הסדר טיעון עם הפרקליטות, לאחר שהודה שהיה מעורב בקשירת קשר לביצוע הפיגוע בדומא (הוא לא ביצע אותו בפועל) ונקבע כי היה חבר בארגון טרור. המדינה תבקש לגזור עליו עונש של 5.5 שנות מאסר בפועל, בעוד סנגוריו יטענו לעונש קל יותר.

בהכרעת הדין הדגיש בית המשפט את אמינות הודאותיו של בן אוליאל: "מדובר על הודאות בעלות משקל גבוה שמתיישבות עם הנמצא בזירה באופן שלא תואם אדם חף מפשע". לטענת בין הדין בן אוליאל הבדיל בין פרטים שזכר בוודאות לפרטים שלא זכר בוודאות, התמצא בזירה והקפיד לתאר באיזה פרטים הוא בטוח ובאיזה לא.

עוד נאמר כי להודאותיו של בן אוליאל התווספו "תוספות ראייתיות, יכולתו לשחזר את האירוע על ידי מסירת פרטים מוכמנים – צבע הרכב בזירה ומאפייני החלון בבית השני וזיהוי פתיחתו ופרטים על בקבוקי התבערה". בן אוליאל סירב להעיד ובית המשפט קבע כי "לא סיפק הסבר סביר לידיעת הפרטים המוכמנים".

לפי כתב האישום המקורי, המעורבים גרו במאחזים סמוכים לדומא. אחרי רצח מלאכי רוזנפלד ז"ל בפיגוע, הם החליטו שהם מעוניינים לפגוע בערבים כנקמה. בכתב האישום נטען שהשניים נפגשו במאחז, דיברו על הוצאה לפועל של פיגוע, ולאחר מכן תצפתו על כפרים סמוכים ושוחחו על מטרות אפשריות, כולל הצתת בתים.

על פי הפרקליטות, הם סיכמו לבצע פיגוע בדומא ובכפר נוסף ולגרום למות ערבים. בן אוליאל, נטען, הכין שני בקבוקי תבערה. ב-31 ביולי קבעו השניים להיפגש במערה. בן אוליאל הגיע ולא מצא את הנער, לכן החליט לבצע את הפיגוע לבדו. הוא הגיע לכפר דומא ובתחילה השליך בקבוק תבערה לבית אחד. אז פנה לבית משפחת דוואבשה, הדליק את בקבוק התבערה והשליכו לעבר החלון המסורג בחדר השינה. הבקבוק התנפץ על הסורגים, אש החלה לבעור ובן אוליאל נמלט.

האש אחזה בכל ארבעת בני המשפחה שישנו שם. ההורים ברחו מן הבית, הילד אחמד הצליח להגיע לפתחו וניצל ואילו התינוק עלי נותר במיטתו בבית הבוער. שכנים שהגיעו למקום פינו את ההורים ואת הילד אחמד לטיפול רפואי במצב קשה. התינוק עלי לא שרד. האב מת מפצעיו שמונה ימים אחר כך והאם מתה מפצעיה חודש אחרי.

עו"ד יצחק בם, המייצג את בן אוליאל ביחד עם עו"ד אשר אוחיון, אמר לאחר הכרעת הדין: "לאחר שבית המשפט קיבל את ההודאה והשחזור שנעשו בעקבות עינויים, ההרשעה הייתה רק עניין של אקרובטיקה שיפוטית המגשרת בין ההודאה לבין הראיות הסותרות אותה שנתגלו בשטח. אחרי שבית המשפט עמד במשימה האקרובטית נפתחת בפנינו הדרך לערעור לבית המשפט העליון על עצם הכשרת ההודאה שניתנה בעקבות עינויים. נקודת האור בפסק הדין הינה הימנעות בית המשפט מהרשעת בן אוליאל בחברות בארגון טרור".

במהלך חקירת החשודים בפרשת דומא נשמעו טענות רבות, באשר לעינוים קשים והתעללות פיזית של השב"כ בנחקרים ביניהם גם קטינים, כדי להוציא מהם הודאה במעשים. עו"ד איתמר בן גביר שליווה את הנאשמים זכה להישג כאשר, בית המשפט המחוזי פסל את כל ההודאות שנלקחו תוך כדי עינויים מעמירם בן אוליאל הנאשם העיקרי בפרשת הרצח בכפר דומא. עם זאת, שאר ההודאות של בן אוליאל אושרו ונותרו בתוקף. גם ההודאה שמסר בן אוליאל במהלך השחזור קבילה והמשפט נגדו יימשך.

"כלל התוצרים של חקירות הצורך בעניינם של שני הנאשמים אינם קבילים כראיה", ציינו השופטים שהחליטו לא לקבוע האם "חקירות הצורך" בהם הופעלו "אמצעים מיוחדים" נחשבים לעינויים לפי המשפט הישראלי והבינלאומי. "בעניינו של נאשם 1, ההודאות שנגבו במהלך החקירות העוקבות, החל מהחקירה המתועדת הראשונה ועד לפני חקירת הצורך השניה – קבילות כראיה", נכתב לגבי בן אוליאל. "ההודאה שנגבתה לפני החקירה המתועדת, מיום 19.12.2015 בבוקר, אינה קבילה כראיה".

עוד ציינו השופטים: "לא ניתן לקבל את כלל ההודאות שמסר הנאשם במהלך התקופה השלישית לחקירתו, באשר לא הוכח מעבר לספק סביר כי אלה נמסרו באופן חופשי ומרצון". ההגנה טענה כי נפלו "פגמים רבים" בחקירותיו של בן אוליאל – שלא הוזהר לגבי זכות השתיקה ונמנע ממנו מפגש עם עורך דין.

בשב"כ הגיבו להחלטת בית המשפט והבהירו: אנחנו עומדים מאחורי ממצאי החקירה. "על בסיס מידע מודיעיני מבוסס, נעצרו חברי תשתית טרור ובהם הנאשמים, שנחשדו בתכנון וביצוע מעשה הרצח ובמעשי טרור נוספים. בחקירתם התקבלו ראיות אודות מעורבותם בתכנון וביצוע המעשה (כולל הודאה ושיחזור) ובהתאם, הוגש כנגדם כתב אישום", נאמר בהודעת השב"כ.

בחודש יוני שנה שעברה נפתח שלב ההגנה במשפטו של בן אוליאל, הוא היה אמור לעלות להעיד אך הוא סירב במחאה על כך שרק חלק מהודעותיו נפסלו. אשתו ואם אשתו העידו עבור ההגנה, אוריין בן אוליאל אשתו אמרה בבית המשפט: "אין מצב שהוא לא היה איתי בבית באותו לילה ולא שמתי לב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אויש נו באמת, אחרי חמש שנים נזכרתם?????
איזה הרשעה עלובה.
אם הבנאדם רוצח כלומר הוא מסוכן לציבור אז מה עשה בעולם החיצון 5 שנים? תעשו לי טובה תזרקו את הניירת לפח ואת ההרשעה העלובה.
גם את השופט המרשיע צריך לזרוק לפח ואת כל בג"ץ העלובים.

הוא לא הספיק להסתפר מאז האירוע?

צריך להכניס את נוער הגבעות לכלא לפני שהם רוצחים ,
אנרכיסטים סהרוריים.

גם אם הוא רצח:
א. ברקע 'גזעני' – מי שהוא רצח הוא ערבי ולא יהודי!!! וידוע שעשיו שונא ליעקב )זה לא שאני מצדיק את מעשיואץ אם בכלל(
ב. איך שופטים ואיך חוקרים ואיך דנים מחבלים ערבים ימ"ש.
ג. ההודאות אמיתיות בכלל?? אם העינויים?!
וד" ל!

אז גם כאשר הצבא עושה תג מחיר בעזה ובסוריא ונהרגים הם צריכים לשבת בכלא

מי שאשם באמת – זה אלו שהסיתו אותו לרצוח,
ובמשך שנים הטיפו לשנאת ערבים עד שהגיע לכזה מצב

כל מי שיגלה סובלנות לרצח רק בגלל שהנרצח לא מאותו לאום, שידע שיום יבוא וזה יתנקם בו.
(חוץ מהעניין המאוד לא מוסרי )

ברור שהוא לא רצח !
אותם חבורה שמנסים להכניס את ביבי לכלא שהכניסו את אריה דרעי לכלא ושולטים בבג"ץ ובתקשורת הם אלו שאחראים להכניס משהוא מהציונות הדתית או חרדי לכלא…
יימח שמם וזכרם

לתשומת לבכם "הימין הקיצוני" רציתם עונש מוות למחבלים, קרי – טרור, הייתם רוצים לראות אותו עכשיו מובל לגרדום?

פירות הביאושים של הציונות הדתית

כולם יודעים שערבים ביצעו את ההצתה וחיפשו קורבן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture