Yonatan Sindel/Flash90

ארדן: "קורא ליועמ"ש להחליט היום על סגירת התיק נגד גל הירש" • צפו

בטקס לחילופי שרים במשרד לביטחון הפנים אמר השר היוצא ש"אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין כי הסכים לשמש בתפקיד ציבורי". על כישלונו במינוי מפכ"ל: "משימה כמעט בלתי אפשרית". אוחנה: "יש מי שמייחס לי כוונות כאלה ואחרות, בשלב זה בכוונתי רק ללמוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ אמיר אוחנה נכנס הערב (שני) רשמית לתפקיד השר לביטחון הפנים בטקס שהתקיים בקריית הממשלה שבמזרח ירושלים. השר יוצא, גלעד ארדן, עזב את המשרד לאחר חמש שנים בתפקיד וימונה בקרוב לשגריר ישראל באו"ם ובהמשך גם בוושינגטון. בטקס הוא התייחס לפרשת גל הירש מלפני חמש שנים, וטען כי מועמדו לתפקיד המפכ"ל "עבר עינוי דין". חבר הכנסת גדי יברקן יהיה סגנו של אוחנה.

השר ארדן אמר בטקס כי "בחמש השנים האחרונות למדתי, שלהיות שוטר זו זכות, אבל זו אחת המשימות הכי קשות, מורכבות וכפויות טובה בעולם. נכון שוטר יש המון סמכויות וכוח ועליו להפעיל אותו בריסון, ושוטר שמפעיל כוח שלא לצורך לא צריך להיות במשטרה. ואמרתי זאת פעמים רבות, אבל שוטר הוא גם אדם מיוחד. שוטר צריך להיות הראשון שמגיע לאירוע, והאחרון שיוצא ממנו. הוא צריך להתמודד עם המראות הכי קשים, ועם האנשים הכי זועמים, בסבלנות במקצועיות, ובלי לשכוח שכולנו בני-אדם".

"לפני חמש שנים בדיוק, נכנסתי למשרד הזה כשר לביטחון הפנים. עוד לפני שהספקתי ללמוד את כל גופי המשרד ביסודיות, כבר פקד אותנו גל טרור חסר תקדים – שכונה גם כ"טרור הזאבים הבודדים". חווינו מאות פיגועים והבנתי מהר מאוד את הצורך לחזק את המשטרה בכל הארץ ובירושלים בפרט. פעלתי מייד והבאתי לחיזוק גדול של מחוז ירושלים בשוטרים ובציוד, הקלתי על אזרחים מיומנים לשאת נשק במרחב הציבורי, הוצאתי ארגונים מסיתים כמו המורביטון והמורביטאת והתנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק, קבענו עונשי מינימום לזורקי אבנים ובלמנו את גל הטרור במחיר כואב וכבד של שוטרות ושוטרים שנפלו בהגנה על אזרחים שהותקפו על ידי מחבלים".

"הצלחנו להפוך את משטרת ישראל לאחת המשטרות השקופות בעולם באמצעות פרויקט מצלמות הגוף לשוטרים, נושא שהיה חשוב לי במיוחד. כיום ניתן לדעת מה באמת קרה במפגש בין השוטר לאזרח, ומי באמת נהג שלא כחוק. נושא השקיפות מצטרף להקמת היחידה לשוויון מגדרי ומגוון תרבותי, שתפקידה הוא הנגשת שירותי המשטרה לאוכלוסיות שסבלו משיטור יתר. ידידי, חבר הכנסת גדי יברקן, סגן השר הנכנס – קיבלת על עצמך את נושא חיזוק האמון בין המשטרה לבין קהילת יוצאי אתיופיה, היקרה והאהובה, ואני מאחל לך הצלחה רבה וקורא לך לנצל את היחידה שהקמנו כדי לחזק את אמון הציבור במשטרה ולשפר את השירות לאזרח".

Yonatan Sindel/Flash90

הוא ביקר את ההחלטה על הקמת המשרד לחיזוק וקידום קהילתי בראשות השרה אורלי לוי אבקסיס שתקבל חלק מסמכויות המשרד ואמר כי "עוד אחת מגולות הכותרת של כהונתי הייתה הקמת המטה הלאומי 105 שהקמתי, שתפקידו לספק ביטחון ברשת לילדים, בני נוער והוריהם. המטה הוא מקור גדול לגאווה עבורי. המטה הספיק מיום הקמתו לטפל כבר באלפי מקרים והציל ילדים רבים. הקמתי גם את הרשות לביטחון קהילתי, הגוף שאחראי על מניעת אלימות, שימוש בסמים ובאלכוהול בכ-200 רשויות מקומיות. אני גאה על כך שהגופים האלו שהקמתי, זוכים להערכה כה גבוהה עד שכיום הוקם משרד ממשלתי חדש שמופקד עליהם. צר לי על העברתם של גופים אלו למשרד החדש, ואני מקווה שלמרות החשש, גופים אלו יזכו לעוד חיזוק והעצמה".

ארדן התייחס לסערות שהיו בתפקידו ואמר כי "לצד האתגרים המקצועיים שחוויתי, חוויתי גם אתגרים "אחרים" ואף אישיים. מינוי מפכ"ל ומינויים בכלל הפכו בישראל למשימה כמעט בלתי אפשרית. זה התחיל במי שבחרתי למנות למפכ"ל, תא"ל במיל' גל הירש. קיוויתי שגל יוכל לחולל במשטרה את השינויים שרציתי להוביל בה. המינוי התקבל בעצה אחת עם ראש הממשלה וזכה לתמיכה ציבורית. אולם, מיד לאחר ההכרזה נפתחו כנגד גל שורה של חקירות פליליות, שהסתיימו בקול ענות חלושה או שלא הסתיימו עד היום – מה שהביא לביטול ולסיכול המינוי".

"זהו עוול מטורף כלפי קצין גיבור שסיכן את חייו למעננו. אני מצר על כך מאוד, וסבור שהפרשה הזו חייבת להסתיים היום ואני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטה על סגירת התיק האחרון כנגד גל הירש עוד היום. אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין של חמש שנים ולשלם מחיר כה כבד. כעת, עם התרת הפלונטר הפוליטי שחווינו בשנה וחצי האחרונות, תוכל ממשלת ישראל למנות בהמלצתך, אמיר, סוף-סוף מפקח כללי קבוע למשטרת ישראל. ובתקווה שהמערכת המשפטית לא תציף שוב מכשולים משפטיים בהליך המינוי".

Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף כי, "סוגיה נוספת שמחייבת טיפול, היא הסדרת סמכויות השר לביטחון פנים מול המשטרה. בניגוד לגופים ביטחוניים אחרים במדינת ישראל, אשר כפופים על פי חוק באופן ישיר לשר הממונה, כמו צה"ל, השב"כ, ושירות בתי הסוהר, אין בחוק קביעה כזו בנוגע למערכת היחסים בין המשטרה לשר. המשטרה הינה עצמאית לחלוטין בניהול חקירותיה, וטוב שכך. לא אחת פנו אליי אזרחים וביקשו כי "אורה לפתוח בחקירה", או לחילופין אורה לסגור אותה, בלי לדעת שלשר אין סמכות להתערב בחקירות ספציפיות בשום דרך או צורה. כך זה בארץ, כך בכל העולם הדמוקרטי".

"עם זאת, אני בהחלט חושב שחייבים להגביר מאוד את סמכויות והשפעת השר הממונה על מדיניות הארגון וסדר העדיפויות שלו. בסוף, הדרג הפוליטי הוא הדרג הנבחר על ידי הציבור, ועל פי שיטת המשטר שלנו הוא מייצגו של הציבור. תפקידה של משטרת ישראל תמיד היה ותמיד יהיה לאכוף את החוק, אולם השר חייב לקבל סמכות מלאה להתוות את הדרך".

הוא תקף במרומז את מפלגת כולנו שבלה יוזמות בכנסת הקודמת: "זה המקום לספר, שלפני תחילת כהונתי, סיכמתי עם ראש הממשלה על קידום חקיקה, שתעגן ותגדיר באופן ברור את מערכת היחסים הזו, מה שהיה לדעתי מסייע רבות למשילות ולאמון הציבור במשטרה. לצערי, הקונסטלציה הפוליטית שבה מפלגה שהיוותה "לשון מאזניים", התנגדה לכל שינוי בתחומים אלה, מנעה את קידום חקיקה זו. אני מקווה שכעת, משהוקמה ממשלת אחדות עם רוב גדול בכנסת, ניתן יהיה לקדם את הנושא".

לסיום אמר כי "בקרוב אצא לשליחות כשגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם. אני מרגיש שלשליחות הזו אני מגיע עם ארגז כלים עשיר ומגוון, שיאפשר לי להמשיך להילחם עבור אזרחי המדינה –ולהגן עליהם בחזית המדינית והציבורית שגם בה מדינתנו האהובה מתמודדת עם מאבקים לא פשוטים. זוהי עוד תחנה בשירות הציבורי שבחרתי לי כדרך חיים, ואמשיך בה עוד שנים רבות".

Yonatan Sindel/Flash90

השר הנכנס ח"כ אמיר אוחנה אמר כי "ידידי השר גלעד ארדן, אתה היית בשנים האחרונות ראש וראשון לאנשי ביטחון הפנים. הקדשת לילות כימים בתקופה קשה ומאתגרת, חווית את מה שזכה לכינוי "הסכינתיפאדה" על אף שכלל גם אירועי ירי, והשכלת להבין שהאזרח הישראלי החמוש יכול להוות מכפיל כח בידי רשויות הביטחון. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל בכלל, ומשמר הגבול בפרט, היו בתקופה זו ללוחמים בחזית, ולא מעט מהם אף איבדו את חייהם. אלה הם גיבורות וגיבורי ישראל, שלעולם יהא שמם חקוק על תקומתה, ביטחונה ועוצמתה של מדינת ישראל, בארץ ישראל".

חווית אירועים רבים ומשמעותיים גם בזירות של לוחמת האש ושירות בתי הסוהר, וגם בהם תפקדת במקצועיות, באכפתיות ובדאגה לשוטרים, לסוהרים וללוחמי האש – אך קודם כל, לאזרחי ישראל. על כך נתונה לך תודתי והערכתי, בשם רבים רבים מאזרחי ישראל. לך, ולמשפחה שלצידך, שתרמה תרומה משמעותית ואמיתית להצלחתך ונתנה לך את האפשרות לתת את כל כולך למען המדינה. אין לי ספק כי תהיה שגריר טוב ונאמן למדינת ישראל ותמלא שליחותך הציבורית-מדינית על הצד הטוב ביותר באשר תלך".

Yonatan Sindel/Flash90

"במעמד זה אני מבקש לברך גם אותך ידידי היקר, סגן השר הנכנס, חה"כ גדי יברקן, הראשון בתפקיד זה מקרב יוצאי אתיופיה, ואין לי ספק כי נעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא למען אזרחי ישראל כולם. יש מי שמצפים לקבל כאן ועכשיו תכנית עבודה מלאה לשנים הבאות, ויש מי שכבר מייחסים לי כוונות כאלה ואחרות. ובכן, כוונתי בשלב זה היא ללמוד. להכיר את גופי המשרד השונים, להכיר את המפקדים והמנהלים. עוד יגיע זמן תכניות ומינויים, אך ראשית יש ללמוד".

"היום ובימים הקרובים, אקדיש את מירב זמני למפגשים עם ראשי המערכות, עם שרים לשעבר לביטחון הפנים, עם מפקדים לשעבר, ועם מומחים בתחומי העיסוק השונים של המשרד, כל זאת במטרה לגבש תפיסת הפעלה נכונה לשנים הבאות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לפורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס בראשות המפכ"ל לשעבר, רנ"צ משה קראדי, על ברכת הדרך ועל ההזמנה הנדיבה למפגש. אני רואה במשרד הזה אחד המרכזיים בהגנה על האזרח, ולא רק על שלומו וביטחונו אלא גם על זכויותיו ועל חירותו". את נאומו סיים אוחנה בברכת "שהחיינו, וקיימנו, והגיענו לזמן הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיסנדל ת'משטרה

ברוך שפטרנו מעונשו של ארדן שעשה רע לציבור החרדי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture