Noam Revkin Fenton/Flash90

הגר"ד לאו בדרישה דחופה מנתניהו: "פתח את בתי הכנסת באופן מיידי"

הרב הראשי לישראל במכתב דחוף לראש הממשלה בדרישה לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי: "עמך בית ישראל אינו מאוגד בארגון או בהסתדרות כלשהי, ולכן לצערי קולם לא נשמע". עוד הוסיף: "חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, פנה היום (שלישי) במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי. הרב הראשי מציין במכתבו את הגיבוי המוחלט שניתן על ידו לכלל ההוראות שניתנו על ידי הגורמים המקצועיים בכדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. אך יחד עם זאת לא ייתכן כי למרות כלל ההקלות דווקא בתי הכנסת ישארו סגורים על מנעול ובריח.

"בימים אלו ישנן הקלות רבות והחיים מתחילים לחזור לשגרה", כותב הרב הראשי לראש הממשלה, "התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים. בימי ההסגר הוצאתי הוראות הלכתיות מקילות על אופני תפילה בציבור בנסיבות שנוצרו. הציבור, מתוך אחריות מלאה נענה ופעל על פי הנחיות אלו. חזרה לשגרה של מרכזי קניות, מסעדות וכדו' וחוסר מתן מענה לבתי הכנסת, מעורר אצל רבים תמיהה".

"לך אין צורך להכביר במילים על המקום שבתי הכנסיות בלב רבים. תל תלפיות זה הוא מקום שבו אדם יכול לשפוך צקון לחשו ולהתחבר עם העליון ועינו אל יראיו". הרב קובל על ההתעלמות מהנושא וכותב כי "מתגובות הציבור שאני מקבל, אני חש אותם, ומבין עד כמה הדבר כואב להם. עמך בית ישראל אינו מאוגד בארגון או בהסתדרות כלשהי, ולכן לצערי קולם לא נשמע".

הגר"ד לאו דורש כי "חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם".

לא אכפת להם: אדוני ראש הממשלה, מה עם בתי הכנסת? / שמואל בן צבי

כזכור, סיעת יהדות התורה פנתה אתמול לראש הממשלה, לשרים הנוגעים בדבר ולמועצה הלאומית לבטחון (המל"ל), להכליל במסגרת החזרה לשיגרה של המשק, גם את פתיחת בתי הכנסת, פתיחת הישיבות וחידוש התחבורה הציבורית לערים, לישובים ולשכונות חרדיות ברחבי הארץ, בכפוף להנחיות ולכללים שייקבעו.

בהודעה שפורסמה בתום ישיבת הסיעה נמסר כי "לנוכח העובדה שבימים האחרונים נקבעו כללים חדשים, ניתנו הקלות רבות בנושאים ובשטחים שונים, אין ספק שיש לקבוע זאת גם לגבי בתי כנסת, ישיבות ותחבורה ציבורית לשכונות וערים חרדיות, והכל בהתאם לכללים ולהנחיות שייקבעו".

"בראש ובראשונה יש לאפשר פתיחה מיידית של בתי הכנסת, כדי לאפשר ליהודים בכל מקום להתפלל כראוי ב"בית מקדש מעט" ולא כפי שנאלצו להתפלל עד כה, מחוסר ברירה, במרפסות ובשטחים פתוחים. כמו כן, בשעה שמוסדות החינוך החלו לפעול בכל מקום, כולל כפרי נוער וכד', הגיעה השעה לאפשר פתיחת הישיבות והכוללים בכל מקום, ולא רק במתווה מגביל, שלא מאפשר את הפעלתם המעשית בכל המקומות".

בנוסף, "במסגרת החזרה לשיגרה מבחינה כלכלית, קוראים חברי הכנסת של יהדות התורה לחדש את התחבורה ציבורית לערים, ישובים ושכונות חרדיות, כדי לאפשר לאלפי עובדים ועובדות חרדיים, וכן לצוותי הוראה ולתלמידים רבים המשתמשים בתחבורה הציבורית, להגיע שוב למקומות עבודתם ולימודיהם, דבר שנמנע מהם כאשר התחבורה הציבורית במקומות מגוריהם פועלת עדיין במתכונת מצומצמת מאוד ובחלק מהמקומות טרם הופעלה בכלל".

חברי הכנסת של סיעת יהדות התורה הודיעו כי "יפנו בדחיפות אל ראש הממשלה ואל השרים הנוגעים בדבר, שרי הבריאות, האוצר, החינוך, והתחבורה, כדי לבצע ללא דיחוי את פתיחת בתי הכנסת והישיבות וחידוש התחבורה הציבורית בכל מקום ברחבי הארץ, בכפוף להנחיות ולכללים שייקבעו".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שערוריה, ים כן ,ביכ"נ לא, תחבורה ציבורית בסוף שבוע לא, אנחנו לא מעניינים אף אחד כי אנחנו חרדים.

הממשלה מפחדת מבתי כנסת שיהיו פתוחים במתכונת של שטיבל'ך ואנשים רבים שיחושו שהסכנה חלפה וישההו בבית הכנסת עם מסיכה על הסנטר במקרה הטוב…

רגשי הנרדפות מיותרים כאן…
בעובדות נדבקו אצלנו הרבה יותר מאשר באוכלוסיה הכללית, וגם אם זה בגלל צפיפות וכדו' ולא בעקבות זלזול בהוראות, בפועל – אנחנו צריכים להיזהר, זה האינטרס שלנו! כנראה שפתיחת בתי כנסת עדיין מסוכנת, במיוחד שגם כשקובעים כללים כולנו יודעים שקשה מאוד ליישם אותם…….
גם אם מישהו חושב שצריך לפתוח מיד את בתי הכנסת, אפשר להבין שזה לא מתעכב בגלל רדיפה כלפינו. אולי להיפך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture