נמל השהיד רג'אי בדרום איראן שנפגע ממתקפת הסייבר. צילום: ויקיפדיה.

פרטים חדשים על התקיפה המסתורית באיראן; מתקנים הונחו להגביר ערנות

מתקפת סייבר מסתורית שיתקה את תנועת הספנות בנמל המרכזי של הרפובליקה האסלאמית בוצעה כתגובה ישראלית על תקיפת סייבר שהאיראנים ביצעו על ישראל לפני שבועיים. במקביל פורסמו פרטים על מתקפת הסייבר על מתקני המים בישראל בחודש שעבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ישראל ביצעה את התקיפה – איראן חצתה קו אדום וישראל הייתה חייבת להגיב", כך אמר היום (שלישי) גורם מערבי ל'N12' לאחר הדיווח ב'וושינגטון פוסט' על מתקפת סייבר מסתורית ששיתקה את תנועת הספנות בנמל שהיד רג'אי בעיר בנדר עבאס שבדרום איראן – הנמל המרכזי של הרפובליקה האסלאמית.

אותו גורם סיפר כי "תקיפת הסייבר על נמל בנדר עבאס באיראן הוא תגובה ישראלית על תקיפת סייבר שהם ביצעו על ישראל לפני שבועיים נגד רכיבים במקורות, תקיפה שכשלה". לדבריו: "בישראל מקווים שהם (האיראנים) יעצרו כאן, הם תקפו להם רכיבים בתשתיות המים, לא ממש עשו נזק – אבל חצו קו אדום והם היו חייבים להגיב". הגורם ידע לספר כי "התקיפה הייתה על מסוף המכולות בנמל והשביתה את עבודת הפריקה והשינוי של מכולות מהנמל ואליו לכמה ימים".

לפי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', יעד המתקפה היה הנמל שהיד רג'אי בעיר בנדר עבאס והתקיפה הובילה לקריסת מערכות המחשוב המווסתות את תנועת כלי השיט בנמל באופן שגרם לעומסים גדולים על נתיבי השיט והכבישים המובילים למתחם. עוד צוין כי הדבר בא בתגובה לניסיון לחדור ולבצע שיבושים במערכות המים של ישראל בחודש שעבר. איראן מצדה, הכחישה את מעורבותה בניסיון הפריצה הכושל.

בתוך כך, ב'וואלה דווח כי גורמים במערכת הביטחון העבירו הנחייה למתקנים רגישים ותשתיות לאומיות להגביר ערנות ודריכות מחשש למתקפת סייבר איראנית או קבוצות פרו-איראניות, בעקבות הדיווח על מתקפת הסייבר הישראלית.

גורמי ההגנה בסייבר בצה"ל ובמטה הסייבר הלאומי העלו את רמת הדריכות והמוכנות לקראת תרחישים מורכבים והתקפות. החשש הוא מתקיפות סייבר כמו השחתת אתרים, פגיעה בשרתים ובשירותים שונים והפצת תוכנות זדוניות.

בעקבות כך, גורמים העוסקים בעולם ההגנה בסייבר בישראל התבקשו להנחות את העובדים שלא לפתוח הודעות או להוריד קבצים מגורמים שאינם מוכרים או שאמינותם מוטלת בספק. דגש מיוחד ניתן להודעות בנושא הקורונה, מחשש שישמש כאמתלה למתקפה. כמו כן, העובדים הונחו שלא למסור מידע אישי, סיסמאות או פרטי חשבונות למקורות שאינם מוסמכים או לא מוכרים, ולהוריד אפליקציות רק מחנויות מוכרות.

ב'ווינט' פורסם היום כי במתקפת הסייבר על מתקני המים בישראל שנחשפה בחודש שעבר נפגעו שישה מוקדים מהצפון ועד דרום הארץ. בעקבות התקיפה שלפי הדיווחים בוצעה על-ידי איראן, נרשמה באחת התחנות "אי-סדירות תוך שינוי לא מתוכנן בנתונים". בתחנה אחרת משאבה שנכנסה לפעולה ללא הפסקה נותקה ממצב אוטומטי, ובתאגיד מים אחר נרשמה השתלטות על מערכת התפעול. עם זאת, לא היה כל שיבוש באספקת מים. באחד המוקדים בוצעו שינויים במערכת, במוקד אחר זוהו סימנים לפריצת סייבר, שבעקבותיה בוצע ניתוק מיידי, שחזור הגדרות והחלפת סיסמאות. במוקד נוסף נמחק מידע ששוחזר בהמשך.

עם זיהוי התקיפה, לתאגידי המים והביוב ניתנה הוראה "לפעול באופן מיידי להחלפת סיסמאות לתפעול המתקנים, בדגש על מערכות תפעוליות ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות". באתרים שבהם לא ניתן להחליף את הסיסמאות נקראו המפעילים לשקול לנתק את המערכות מהאינטרנט.

לפי דווח הלילה בוושינגטון פוסט, גורמים ישראלים השביתו את מחשבי המתחם במשך ימים, ב-9 במאי, משלוח תעבורה הגיע לעצירה פתאומית ובלתי מוסברת בנמל שאהיד רג'אי. המחשבים שמווסתים את תנועת כלי השיט, המשאיות והסחורות קרסו בבת אחת, ויצרו עומסים גדולים על נתיבי השיט והכבישים המובילים למתחם. למחרת, בכירים איראנים הבינו כי האקר זר ובלתי ידוע הפיל את מערכות המחשוב בנמל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חובה להקים רשת אינטרנט ישראלית פנימית שמנותקת לחלוטין מהרשת העולמית. רשת לתפעול מערכות חיוניות בלבד.
מיזם פשוט והמאובטח ביותר.

טוב אבי. יטופל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture