צילום: פלאש 90

אבו מאזן: "לא מחויבים עוד להסכמים עם ישראל וארה"ב – כולל הביטחוניים"

יו"ר הרשות הפלסטינית יצא בהצהרה דרמטית כי החל מהיום הם לא מחויבים גם להסכמים ביטחוניים: "סיפוח חלק משטחי פלסטין על ידי ממשלת הכיבוש הוא ביטול הסכם אוסלו". עוד הכריז: "מעכשיו על ישראל לקחת על עצמה את כל האחריות ככוח הכובש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן איים הערב (שלישי) לסגת מכל ההסכמים עם ישראל ועם ארצות הברית, כולל ההסכמים הביטחוניים, לקראת החלת הריבונות המסתמנת ביהודה ושומרון. בתום ישיבת ההנהגה הפלסטינית שהתכנסה ברמאללה ודנה בנושא, נקבע כי "אש"ף ומדינת פלסטין סיימו היום את כל ההסכמים עם ממשלות ישראל וארה"ב וכל המחויבויות הקשורות בהם, ובתוכם גם ההסכמים הביטחוניים".

בישיבת ההנהגה הפלסטינית אמר יו"ר הרשות כי על ישראל לשאת בכל האחריות לאוכלוסייה הפלסטינית מול הקהילה הבינלאומית ככוח כובש. בנוסף לכך, הודיע אבו מאזן כי הרשות "מטילה על הממשל האמריקני את האחריות לפשע נגד העם הפלסטיני, ורואים בו שותף לתוקפנות ולפגיעה בזכויות עמנו". הוא טען כי "עסקת המאה היא הבסיס להחלטת הסיפוח הישראלי, נתניהו שם את הסיפוח בראש סדר העדיפויות שלו בעקבות התכנית".

"סיפוח שטחים מהגדה המערבית לישראל הוא ביטול הסכם אוסלו", אמר אבו מאזן בתום דיון ברמאללה על צעדי התגובה לכוונת הסיפוח הישראלי העתידי. "על שלטון הכיבוש לשאת במלוא האחריות וההתחייבויות כלפי הקהילה הבינלאומית ככוח כיבוש. אנו לא מחוייבים עוד לביצוע ההסכמים עם ישראל, ובכלל זה הביטחוניים. אנו מדגישים את מחויבותנו לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון של שתי מדינות".

לדבריו, "המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל". עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פיתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בינלאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארה"ב כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אלאקצא ומעל כנסיית המולד".

מחמוד עבאס אמר בנאומו במהלך ישיבה במטה הנשיאות ברמאללה, כי ההנהגה קיבלה החלטה זו "בהתאם להחלטות המועצה הלאומית ואש"ף, הנציג הבלעדי והלגיטימי של העם הפלסטיני". יו"ר הרשות הוסיף כי, "אנו מחדשים את מחויבותינו לחוק הבינלאומי ולהחלטות הערביות, האסלאמיות והאזוריות, וכן את האחריות למאבק בטרור העולמי".

בנוסף, הדגיש אבו מאזן: "אנחנו מדגישים את מחויבותנו לפתרון הסכסוך הפלשתיני-ישראלי על בסיס שתי מדינות ומכונתנו לקבל את הימצאות גורם שלישי על הגבול בינינו, שינהל שיחות תחת חסות בינלאומית". לדבריו, "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט בהחלטות מרתיעות ולהטיל סנקציות רציניות כדי למנוע מישראל לבצע את התוכניות שלה"

זוהי לא הפעם הראשונה שאבו מאזן מתייחס לסוגייה ומאיים כי במידה וישראל תפעל להחלת ריבונות, ההסכמים איתה יבוטלו. כבר בחודש פברואר השנה, בעקבות פרסום תכנית המאה של הנשיא האמריקאי התבטא על התנגדותו הנחרצת. גם בחודש אפריל השנה, התבטא פעם נוספת בנושא, הפעם בעקבות הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו, שאמר כי סיפוח שטחים היא החלטה ישראלית בלבד.

דיווח: גפני התנגד לסעיף הריבונות בהסכם הקואליציוני עם הליכוד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture