Wisam Hashlamoun/Flash90

דיווח: כוחות הביטחון הפלסטינים נסוגו מהעמדות בכפרים ליד ירושלים

ברקע הפסקת התיאום בין ישראל לרשות הפלסטינית, כוחות הביטחון של הרשות שהוצבו עקב הקורונה החלו הבוקר לסגת באופן חלקי מהכפרים, עיזאריה, אבו דיס, בידו ובית איכסא שבמזרח ירושלים. דיווח: הרשות הודיעה גם על הפסקת התיאום בעזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפלסטינים דיווחו הבוקר (שישי) שמנגנוני הביטחון של הרשות פינו כוחות שהוצבו בכמה כפרים בעוטף ירושלים, שמוגדרים שטח B. המהלך התקבל בעקבות ההחלטה על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. מדובר בכוחות לא גדולים, אנשים בודדים בכל כפר, שהוצבו באישור חריג של ישראל כחלק מהמאמץ להתמודדות עם נגיף קורונה.

מקורות פלסטינים שצוטטו ב"חדשות 13' אמרו כי הרשות הודיעה גם על הפסקת התיאום של עזה, כך שכעת ישראל לא תוכל להכניס לרצועה סחורות ואמצעים הומניטריים. "ישראל צריכה להבין שאבו מאזן וההנהגה הפלסטינית רציניים ומיישמים את ההחלטות להתנער מההסכמים", אמרו בכירים ברמאללה, "סיפוח יביא אסון לישראל, לפלסטינים ולאזור כולו".

כזכור, גורמים פלסטינים ברמאללה טענו אמש שהרשות הפלסטינית הודיעה לישראל כי התיאום הביטחוני הופסק בפועל וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים עם ישראל. בנוסף, לפי דיווחים, גורמי ביטחון פלסטיניים העבירו מסר למקביליהם בצה"ל על הקפאת התיאום בין הצדדים עד להודעה חדשה, אך התיאום האזרחי והמודיעיני לא ייפגע.

ב'כאן חדשות' דווח כי אחת ההחלטות שהתקבלו ברמאללה היא לבטל את "הקו החם" שמופעל במקרי חירום לחילופי מידע בין קצינים מישראל והרשות. בין השאר הוחלט בפגישה בין ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד שתאייה, לראשי המנגנונים לעצור את הפגישות בין הצדדים בדרג מח"טים ובדרגים נמוכים יותר. גם שיתוף הפעולה האזרחי אל מול המנהל האזרחי ייפסק.

אשתייה אמר בסיכום הישיבה כי "הסיפוח הוא איום קיומי לתכנית הלאומית הפלסטינית והוא מחסל את פתרון שתי המדינות. ישראל הפרה את החוק הבינלאומי ואת כל ההסכמים שנחתמו עמה – המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והחוקיים. מעתה ואלך גם הרשות לא תהיה מחוייבת להסכמים האלה".

בנוסף, הרשות הפלסטינית הודיע באופן רשמי לראשי ה-CIA כי היא מפסיקה את הסכמי הביטחון שנחתמו בינה לבין ארה"ב. המסר הועבר על ידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ, ככל הנראה באמצעות ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג'. מאז שהרש"פ ניתקה את קשריה עם הממשל האמריקני נותר בין שני הצדדים צינור קשר אחד בלבד – בין ה-CIA לבין המודיעין הכללי (המודכ"ל) הפלסטיני.

בכיר הרשות הפלסטינית, סעיב עריקאת, אמר כי הרשות תפסיק לשתף מידע עם ארגון ה-CIA בשל תמיכתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהחלת הריבונות. "חלפו 48 מאז קיבל שירות המודיעין האמריקני כי ההסכמים עמם אינם בתוקף. אין יותר שיתוף פעולה ביטחוני עם ארצות הברית ואין יותר שיתוף פעולה ביטחוני עם ישראל", הכריז.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, איים כי "אנחנו עומדים על סף שלב שבו תפרוץ אינתיפאדה חדשה". לדבריו, "וושינגטון ותל אביב מנצלות את המצב הנוכחי כדי להשתלט על הגדה המערבית. אנחנו משקיעים את כל המאמצים למניעת סיפוח הגדה. הסיפוח יקרב אותנו לאינתיפאדה שתשנה את המציאות הזאת".

בכיר ישראלי אמר הבוקר ב'חדשות 13' כי הרשות הפלסטינית הודיעה אתמול רשמית על ניתוק הקשרים והפסקת התיאום הביטחוני – אך המסר היה עמום ולא ברורות משמעויותיו המעשיות. המסר עבר מהשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח' ובכירים פלסטינים נוספים למתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון, וכלל את אותו נוסח שאבו-מאזן אמר בנאומו ביום שלישי.

בתוך כך גורמים בתנועת הפת"ח הפיצו הערב סרטונים המציגים עימות מילולי בין אנשי משמר הגבול וכוח של המשטרה הפלסטינית, במסגרתם נראה כי הפלסטינים מונעים את כניסת הכוח לשכונה בחברון. גורמים ברשות הפלסטינית כי מה שנראה בסרטון הוא ג'יפ של משמר הגבול שחרג, ככל הנראה בטעות, מהאזור הנדרש לפטרול וכניסתו נמנעה על מנת למנוע מהמות ולסכן את חיי השוטרים.

ראש ממשלת ירדן, עומאר א-רזאז, אמר הערב בריאיון לסוכנות הידיעות פטרה כי "לא נקבל צעדים חד צדדיים ובהתבסס על כך תהיה לנו הזדמנות לבחון מחדש את היחסים עם ישראל על כל היבטיו – אך לא נמהר ולא נקדים את המאוחר". בריאיון הוא ציין כי ישראל מנסה לנצל את העיסוק של העולם בקורונה ואת התקופה שאחרי הבחירות כדי לנקוט צעדים חד צדדיים בשטח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture