צילומים: פלאש 90

ב-15:00 בביה"מ המחוזי: משפט נתניהו ייפתח בנוכחותו ובתמיכת בכירי הליכוד

בשעה 15:00 ייפתח המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עו"ד מיכה פטמן צפוי להיות הסנגור שייכנס עם נתניהו לדיון, לאחר שנאסר על רה"מ להגיע עם שני סנגורים. השרים רגב, הנגבי ואוחנה יגיעו לבית המשפט, פעילי ליכוד יפגינו בחוץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע ב-15:00 לפתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים – לראשונה בתולדות המדינה כראש ממשלה מכהן – בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת, בהמלצת פרקליט המדינה דאז שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי שליוותה את תיקי נתניהו.

למעשה, יהיה זה מעמד היסטורי שבו, לראשונה בתולדות המדינה, ראש ממשלה מכהן עומד לדין בעת מילוי תפקידו. יחד עימו יתייצבו שלושה נאשמים נוספים, דמויות מוכרות ומשפיעות בשוק התקשורת בישראל – ארנון (נוני) מוזס, בעל השליטה והמו"ל של קבוצת "ידיעות אחרונות", שאול אלוביץ, בעל השליטה לשעבר בקבוצת "בזק" ובתוכה אתר האינטרנט "וואלה", ורעייתו איריס.

ב'כאן חדשות' דווח כי צוותי הצילום שיגיעו מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפויים לצאת מהאולם לפני שראש הממשלה יתיישב. לאולם הדיונים יוכל להיכנס סנגור אחד בלבד מטעם נתניהו, לאחר קביעת בית המשפט בנושא, אמנם עד כה לא הודיעו סופית מי זה יהיה. הכיוון הוא עוה"ד מיכה פטמן, וייתכן שההגנה תבקש חילופים במהלך הדיון.

עוד דווח כי הפרקליטות צפויה לבקש שהמשפט יתנהל כמה פעמים בשבוע, בעוד שהסנגורים יבקשו חודשים רבים להערכות, ויטענו כי חלק מחומר החקירה הגיע אליהם רק לאחרונה וכי הם לא יודעים אם הם אמורים לקבל חומר נוסף. כמו כן, סנגוריו של נתניהו צפויים לבקש כי תשובתו לאישומים תינתן רובה ככולה בכתב – וגם כן בעוד שבועות רבים, ואף חודשים.

ב'חדשות 13' דווח כי ההיערכות למעמד ניכרת גם בבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו בוטלו רוב הדיונים שתוכננו למחר. הקומות הראשונות ייסגרו, תיאסר הסתובבות במבנה ולעובדים ניתנה הנחיה להגיע למקום עד 7:00. רבים החליטו לקחת יום חפש בשל הגעת נתניהו. נתניהו צפוי להגיע סמוך לשעה 15:00, ובדיון עצמו ילווה אותו רק הפרקליט מיכה פטמן – זאת, בשל ההנחיות עקב הקורונה.

השופטת תשאל את ראש הממשלה אם קרא את כתב האישום והבין את תוכנו, ובכך יסתיים חלקו של נתניהו. בתביעה וגם בהגנה מביאים בחשבון כי כדי לזרז את פתיחת הדיונים, בתוך חודשים ספורים ייפתח המשפט הנוגע לתיק 1,000 – שבו מספר קטן של עדים. לאחר מכן צפויה להיות הפסקה קצרה לקראת תחילת המשפט בתיק 2,000 – תיק לא גדול שיימשך כמה שבועות. לאחריו תהיה הפסקה ארוכה יותר לקראת תיק 4,000.

את צוות הפרקליטות תוביל המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, שהובילה גם את תיקי הולילנד. יחד איתה יהיה יוני תדמור, המועמד להחליפה בפרקליטות מיסוי וכלכלה. יהודית תירוש, מנהלת המחלקה לניירות ערך בפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה תוביל את תיק 4000. אלון גינדין וקרן צבירן יובילו את תיקי 1000 ו-2000.

בכירי הליכוד יגיעו לדיון

חלק מבכירי הליכוד מתכוונים להתייצב לצידו של נתניהו בבית משפט. שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי תגיע לבית המשפט לתמוך בנתניהו. הערב הצהיר גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שכיהן עד לפני שבוע כשר המשפטים וכיו"ר הוועדה לבחירת שופטים, כי גם הוא יגיע לדיון. גם השר צחי הנגבי יגיע לתמוך בנתניהו מחוץ לאולם. בנוסף יגיע גם ח"כ שלמה קרעי.

השר הנגבי אמר כי "ראש הממשלה חזק ואופטימי, אבל גם לאדם חזק מותר לקבל חיזוקים מחבריו. מחר אגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לחזק מנהיג וחבר ולאחל הצלחה, כי הצלחתו היא הצלחת כל העם". השר אוחנה אמר כי "אנחנו מאמינים שנעשה עוול גדול. לא לבנימין נתניהו, אלא למחנה הימין. מי שעומד מחר למשפט זה לא נתניהו – זה מחנה הימין".

השרה רגב אמרה הערב כי "מחר, מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומשפחתו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים רבים בישראל. מחר אגיע לבית המשפט כדי לחזק את ראש הממשלה ולתמוך בו, אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו. בנימין נתניהו, אל תירא, אתה לא לבד. בעזרת ה׳ נעשה ונצליח".

ח"כ שלמה קרעי אמר כי "המפלגות החדשות: הפרקליטות, משרד היועמ"ש, המפכ"ל לשעבר והתקשורת, נכשלו במשימתם הראשונה שהיתה לדאוג לכך שנתניהו לא יגיע למשפט כראש ממשלה – הבסנו אותם בקרב הזה. עכשיו, הם יעשו הכל כדי להשפיע על דעת הקהל ועל השופטים, לשקר, לאיים, להסית ולהשפיל. תפקידנו הוא להמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע זאת".

יו"ר יש עתיד ויו"ר האופוזיציה המיועד ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה כי "‏אחד אחרי השני עלו שרי הליכוד ביממה האחרונה לשידור במטרה אחת: לאיים על השופטים ולהסית באלימות נגד רשויות החוק. זה נסיון ההפיכה היחיד שמתנהל פה. נתניהו וגנץ – זו חובתכם לצאת נגד זה ולהבהיר שלא תתנו לפגוע במנדלבליט או בבית המשפט".

בנוסף, נציגי סניפי הליכוד פועלים להוציא הסעות מאורגנות של אוטובוסים לבית המשפט מכל חלקי הארץ ובכלל זאת מירושלים, מתל אביב, מחיפה, פתח תקווה, רמת גן, עפולה וערים נוספות. לדבריהם, מדובר בכ-50 אוטובוסים. אחרים מתארגנים להגיע בכלי רכב פרטיים. הפעילים מתכוונים להגיע לבית המשפט המחוזי עם שלטים שעליהם ייכתבו מסרים לפיהם למשפט הזה מתייצב כל מחנה הימין, ולא רק נתניהו לבדו.

שר החינוך יואב גלנט יצא הערב במתקפה על היועץ מנדלבליט ואמר כי "באופן לא מפתיע הצביעות של התקשורת לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה שוב חוגגת. הרצון העז לראות את תמונת ראה״מ על ספסל הנאשמים גובר על הכל. איפה הייתה נחישות והתגייסות זו רק לפני מספר ימים, לגבי חשיפת שיחות מנדלבליט – אשכנזי?"

לדברי גלנט, "שיחות אלו היו חלק ממהלך חמור ביותר כנגד הממשלה ושלטון החוק. היכן אבירי הצדק ומדוע מנסים להסיר זאת מסדר היום? בזמן שעושים לראש הממשלה משפט שדה בתקשורת ומשבשים הליכי חקירה, הפרקליטות והיועמ״ש מסרבים לחשוף לציבור את קלטות מנדלבליט. מה הם מסתירים?"

"הסיפור הזה מרחף כעננה שחורה מזה עשור – הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת", הוסיף שר החינוך, "עדיין לא מאוחר לעצור ולבחון את בעיית הסמכות המוסרית של מנדלבליט להוות את צד התביעה כנגד ראש הממשלה תוך חשיפה מלאה של שיחותיו עם אשכנזי".

כתב אישום נגד נתניהו: שוחד ב-4000; מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנדלבליט אתה בושה למדינה לך תחפש מדינה אחרת גואל נפש כפוי טובה שכמוך .צבוע . תזכור שיש מנהיג לבירה

השבת תובעת את עלבונה

עם מישהו מכיר ראש ממשלה או נשיא או מלך,
עם עדיפות למלך דיקטטורי ,
שיתקשר ליאיר נתניהו – הוא מחפש אבא חדש.

שמעתי שהבהמה רגב הולכת עם הנאשם מבלפור לבית המשפט,
אני מאוד מקווה שבדיוק יהיה מבצע אחד פלוס אחד ויקחו את שניהם למעשיהו

אוי איך דואגים לו אפשר לחשוב שהוא ילד קטן. מה צריך שם את השרים הללו של ליכוד?סתם חנופה וליצנות במקום לעבוד בשביל עם דואגים רק לעצמם

הליכודניקים המסכנים מאמינים שאם יבואו לבית משפט זה יעזור להם, לא מבינים שגזר הדין כבר חתום מראש.. ערכאות של עכו"ם

לא יודע אם נתניהו חטא או לא.. אבל הסירחון מהחסינות של אסתר חיות ושל מזוז ושל מנדלבליט ואשענזי זועק לשמים.. אותם בחיים לא יחקרו ולא יעמידו לדין..

הליכוד תיו חזקים אל תקשיבו לחרטואות האלה

כל הכאילו חרדים שמהללים את ביבי האתאיסט ומקללים את מנדלבליט החרדי,
כנראה שהדת שלהם זה סך הכל נטייה פוליטית בלי שום קשר לתורה ומצוות

מדינה בושה. לא היה כלום. גם השמאלנים מבינים את זה בסתר ליבם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture