צילום: פלאש 90

גנץ: "גם לנתניהו שמורה חזקת החפות – יש לי אמון מלא במערכת המשפט"

עם פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו המערכת הפוליטית מגיעה לנקודת רתיחה - סיעת דרך ארץ: "חשוב לזכור - לא מחנה הימין עומד למשפט, אלא עניינו של אדם". לפיד: "‏ההשתלחות הפרועה של נתניהו היא הוכחה שנאשם בפלילים אינו יכול לכהן כרה"מ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המערכת הפוליטית מגיעה לנקודת רתיחה עם פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר במחנה הימין מכנים את המשפט כ"משפט דרייפוס המודרני" ומנגד טוענים מתנגדיו של ראש הממשלה כי הוא הורס את הדמוקרטיה.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ אמר דקות לאחר שהתחיל משפטו של נתניהו כי "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל."

בסיעת דרך ארץ החברה בקואליצייה של נתניהו דרך גוש כחול לבן אומרים: ״איש לא ייחל להגיע ליום הזה. כמו כל אזרחי ישראל אנו מקווים שראש הממשלה יזוכה בבית המשפט, שהוא המקום היחיד לבירור העובדות והאמת. לא הרחוב ולא התקשורת. היום במיוחד חשוב לזכור – לא מחנה הימין עומד למשפט, אלא עניינו של אדם. מחנה הימין בישראל נשפט אך ורק על מעשיו למען עם ישראל וארץ ישראל".

שר הדיגיטל והסייבר הלאומי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם אמר: "אנחנו כאן לצד רה"מ בגלל משפט השדה המכוער שעושים לו בתקשורת. בגלל ההליך המזוהם, ההדלפות המגמתיות והלחץ הפסול על העדים. בגלל שלכולם ידוע שכל התיקים האלה הזויים, מופרכים, האשמות סרק שנתפרו במיוחד לנתניהו, ואין להם אח ורע בעולם כולו. זה משפט של כל המחנה הלאומי- נלחם וננצח בעזרת ה'".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ פרסם הודעה בה פנה לראש הממשלה ואמר כי הוא מאמין בחפותו, "מתפלל שהצדק ייצא לאור ומחזק ידיך". חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד אמר בפתח בית המשפט המחוזי: "‏כולנו יחד איתך, סיעת הליכוד והמחנה הלאומי כולו, אדוני ראש הממשלה נתניהו, על ספסל הנאשמים. ניצחנו את המערכה הראשונה, על אפם ועל חמתם אתה ראש הממשלה שלנו. ננצח בעזרת השם גם את המערכה הזו".

מנגד, באופוזיציה תקפו את ראש הממשלה. יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה לנאום שנשא נתניהו בפתח משפטו ואמר: "‏ההשתלחות הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית למה נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה".

ח״כ עפר שלח, יש עתיד-תל״ם, אמר בתגובה לנאום נתניהו: "למי שחי עד עכשיו באשליות, אחרי מופע האימים של ביבי וחבורת סתומי הפה בבית המשפט הכל ברור: אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ‏ואם כבר מלחמה, איפה שר הביטחון בני גנץ? ממלא פיו מים, אבל לא יימלט מן החרפה".

ח"כ עופר כסיף התייחס להסתה מימין סביב פתיחת משפטו של נתניהו ואמר: "‏נתניהו ועדר מרעיו מסיתים, מאיימים ומשקרים – ושותפיהם בכחול לבן שותקים. אם חלילה תיפול שערה מראשם של שופטים, היועמ"ש לממשלה, הפרקליטות וכו' – אותם הפכה כנופיית נתניהו ל"אויבי העם" – גם ידי כחול לבן יהיו בכך. צאו וזעקו נגד ההסתה השקרית והאלימה פן ייעשה שוב מעשה רבין, חלילה."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה בנט סמוטריץ ושקד?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture