העולם מסקר: "משפט למנהיג שאי אפשר לנצח בקלפי"; "עומד בפני 10 שנות מאסר"

משפטו של ראש ממשלה מכהן המגיע לבית המשפט מרתק את העולם כולו. עיתונים ואתרי איטרנט במדינות רבות מסקרים את המשפט בבולטות אך ישנם שאינם מבינים במה מדובר בדיוק, "ראש הממשלה הוותיק בישראל מוצא את עצמו בתפקיד חדש - נאשם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדרמה המקומית לא פוסחת על תשומת הלב התקשורתית ברחבי העולמית כאשר כלי תקשורת ברחבי העולם מסקרים באדיקות את האירוע ההיסטורי בו מדינת ישראל מנהלת משפט נגד ראש ממשלתה המכהן בנימין נתניהו. חלק מהסיקור משתדל להישאר אובייקטיבי, אך בחלק מן המקומות מכנים את נתניהו מושחת או מדווחים ש"אולץ" להגיע לבית המשפט.

ב"גרדיאן" הבריטי נכתב כי "נתניהו נלחם בהאשמות בחוזקה, והציג אותן כציד מכשפות פוליטי. ייתכן והוא חושש מהדימוי השלילי של הופעתו בבית המשפט, ולכן עורכי דינו ניסו לחלץ אותו מהגעה לדיון". עוד הוסיפו בעיתון היוקרתי כי "הסיכויים שנתניהו יצלח את היום בלי תמונתו ההיסטורית של ראש ממשלה יושב על ספסל הנאשמים, אינם גבוהים. גם אם יצליח היום, ייכשל באחד הימים הבאים. נתניהו יודע שזו תהיה אחת התמונות הנצפות ביותר בהיסטוריה. הוא יודע שהיא תהיה אחת התמונות הראשונות בערך הוויקיפדיה שלו. הוא יודע שזו תמונה שתיצרב בתודעתם של מיליונים, אם לא למעלה מזה. הוא עשה כמעט הכל כדי להימנע מאותה תמונה, אבל נכשל".

ב"וושינגטון פוסט" בחרו להציג בכותרת את העובדה כי מדובר בפעם הראשונה בה ראש ממשלה ישראלי מכהן יושב על ספסל הנאשמים. "המשפט יאיץ עימות חסר תקדים בין מערכת הצדק הישראלית לבין העומד בראשות ממשלתה", נכתב. ברשת בלומברג האמריקאית הכריזה הכותרת: "ראש הממשלה הוותיק בישראל מוצא את עצמו בתפקיד חדש – נאשם".


הדיווח של רשת אל ג'זירה

רשת פוקס ניוז האמריקאית הכניסה כתבה תחת הכותרת: "כל מה שאתם צריכים לדעת על משפט נתניהו", בפוקס ניוז כתבו כי "משפטו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שמואשם בשלוש פרשות שחיתות מתחיל. זאת יותר מחודשיים לאחר שהתקיימה בישראל, באופן חסר תקדים, מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה. נתניהו הוא ראש הממשלה המכהן הראשון שיעמוד למשפט".

בכותרת של האתר הבריטי BBC נכתב: "ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, עומד לדין באשמת שחיתות ביום ראשון. זו הפעם הראשונה שמנהיג מכהן יעשה זאת בתולדות המדינה".

ב'אל פאיס' הספרדי נכתב בכותרת שנתניהו עומד בפני 10 שנות מאסר: "נתניהו יושב על ספסל הנאשמים בגלל שחיתות שקשורה להיאחזות בשלטון, ראש ממשלת ישראל הועמד לדין בגין שוחד ועומד בפני עשר שנות מאסר". האתר הספרדי מספר לקוראיו: "אם דבר לא ימנע זאת, הרכב הרשמי של בנימין נתניהו יחצה היום את רחוב צלאח א-דין, העורק הראשי של מזרח ירושלים, שנמצאת תחת כיבוש ישראלי מאז 1967. תהלוכת הרכבים – סיורי משטרה, מכוניות משוריינות של שומרי הראש והאמבולנס – שמלווים את ראש הממשלה, יעצרו לפני בית המשפט המחוזי, שם יופיע לראשונה המנהיג הפוליטי בפני שלושה שופטים שמעמידים אותו לדין על שחיתות".

ב'לה סטמפה' האיטלקי נכתב: "ראש ממשלת ישראל עומד למשפט בפעם הראשונה בתולדות ישראל". בצרפת דיווח 'לה פיגארו' כי מתקיים "הליך דמוקרטי חסר תקדים בישראל, משפט השחיתות של ראש הממשלה מתחיל באווירה מתוחה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בנימין נתניהו, שביקש שלא להגיע לבית המשפט, אולץ – על ידי בתי המשפט, להשתתף בדיון הראשון שייפתח בקריאת כתב האישום". עוד ציינו בלה פיגארו כי "השופטים נמצאים תחת הגנה מוגברת".

רשת אל ג'זירה, בקטר הדגישה שאי אפשר לנצח את נתניהו בקלפי כבר עשור: "ראש הממשלה שמכהן בתפקידו יותר מכל ראש ממשלה אחר בישראל – בנימין נתניהו, יכנס היום להיסטוריה כשיהיה למנהיג המכהן הראשון במדינה שנכנס למשפט. מוקף במאבטחים, נתניהו יצעד לבית המשפט המחוזי בירושלים להגן על עצמו מול סדרת אישומי שחיתות. הסצינה המהממת תדחוף את ישראל לטריטוריה פוליטית ומשפטית ותפתח תהליך שיכול לסיים, בסופו של דבר, את הקריירה של המנהיג שאי אפשר לנצח בקלפי כבר יותר מעשור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שטויות

מעז יצא מתוק.
עד שיבא משיח לנתניהו כל הצייד הזה יהפוך לטובתו.

מפקפקת בהגדרה 'מערכת הצדק הישראלית'

המשיח יבוא לנתניהו ????
למה נראה לכם שהאתאיסט כמהו יראה פני משיח???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture